hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > راهنمای اصلاح موی بدن مردان به روش های ساده و بی دردسر

راهنمای اصلاح موی بدن مردان به روش های ساده و بی دردسر

برای اصلاح موی بدن مردان روش و ابزارهای مختلفی وجود دارد. در ادامه اطلاعاتی از بهترین روش اصلاح موهای زائد مردان و اصلاح موی بدن ورزشکاران را برایتان آورده ایم.

موهای زائد بدن برای بسیاری از آقایان مشکل محسوب می‌شود زیرا به دلایل ژنتیکی و مورثی بدن پرمویی دارند یا از داشتن موهای بدن راضی نیستند و ترجیح می‌دهند آن‌ها را از بین ببرند. برای اصلاح موی بدن مردان از روش های مثل تراشیدن، کوتاه کردن، استفاده از کرم موبر، وکس یا اپلاسیون می توان استفاده کرد. اما با توجه به این که هر قسمت بدن آقایان به یک روش خاص برای اصلاح و حذف مو دارد. پس با ما در این مطلب همراه باشید تا درباره بهترین روش اصلاح موی بدن مردان اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

خرید دستگاه لیزر

موهای زائد 

موهای زائد به موهایی گفته می شود که در مواضعی از بدن رشد می کند،که غیر معمول بوده و باعث ناراحتی و نارضایتی همه افراد می باشد. اما این سوال پیش می آید که کدام قسمت از موهای بدن را باید زد؟

موهای زائد مردان کجاست؟

موهای زائد مردان در قسمت های از بدن شامل موهای زائد صورت، زیر بغل، اطراف ناحیه تناسلی، گوش و بینی، سینه و شکم، پشت بدن، بازوها و پاها است.

موهای زائد مردان 

ابزارهای اصلاح موی بدن مردان

ابزارهای اصلاح موی بدن مردان متفاوت است و از هر ابزای برای قسمتی استفاده می شود.

  • قیچی/ قیچی یکی از ابزارهای اصلاح موی بدن مردان می باشد. 
  •  تیغ یکبار مصرف/تیغ یکبار مصرف ابزار خوبی برای رفع موهای سینه و شکم نیست. زیرا موها در تیغ جمع می شود و سرعت را کند می کند.
  •  ریش تراش صورت/ریش تراش صورت یکی از ابزارهای اصلاح برای موی بدن مردان نیست بلکه برای اصلاح و صاف کردن ریش صورت طراحی شذه است. اما عده ای از آقایان از ریش تراش صورت برای رفع موها در قفسه سینه استفاده می کنند.
  •  ریش تراش برقی/ریش تراش برقی، یکی از بهترین ابزارهای اصلاح موی بدن مردان برای از بین بردن موی شکم و سینه است که دقیقا برای همین منظور طراحی شده اند. 
  • ماشین اصلاح موی بدن آقایان/ ماشین اصلاح موی بدن آقایان برای رفع موهای زائد بدن مانند کتف، پشت و کمر استفاده می شود.
  •  اپیلاسیون/اپلاسیون، تنها روش اصلاح موی بدن مردان است که سخت و دردناک به نظر می رسد.
  •  کرم موبر/ کرم موبر، راحت ترین روش اصلاح موی بدن مردان از گذشته تا به امروز بوده است. پودر موبر معندی و شیمیایی دارد و بدون درد هست.
  • دستگاه برقی بند انداز/ دستگاه‌های برقی بند انداز، موکن یا اپی لیدی، عمده کاربرد آنها برای مردان تنها حذف موهای زائد ناحیه گوش یا اطراف پیشانی است.

روش های حذف موهای زائد در مردان

روش های حذف موهای زائد در مردان موقت و دائمی است. روش های موقت برای حذف موهای زائد شامل تیغ، ژیلت یا دستگاه موزر ، وکس، کرم موبر یا بند انداختن است و روش های دائمی برای حذف موهای زائد لیزر و روش الکترولیز است.

موهای زائد مردان راهنمای اصلاح موی بدن مردان

روش اصلاح موهای زائد سینه مردان

روش های مختلفی برای حذف موهای زائد سینه مردان از جمله کوتاه کردن، تراشیدن، وکس، کرم موبر یا اپلاسیون است که در ادامه به طور کامل توضیح می دهیم. لازم به ذکر است که روش های زیر برای حذف موهای پشت بدن آقایان نیز کاربرد دارد.

 کوتاه کردن مو سینه

  • کوتاه کردن مو در سینه مردان یک روش سنتی و ارزان قیمت است. در این روش مشخص است که اصلاح، موهای سینه آقایان را حذف نمی کند بلکه مقدار اضافی را کوتاه می کند که هیچ عوارضی ندارد و تنها عیب این روش اصلاح موی زائد این است که کوتاه مدت است.

تراشیدن مو سینه

  • تراشیدن مو سینه مردان، موهای زائد را به طور کامل از بین نمی برد، سبب زبر شدن مو می شود و هرچند وفت یک بار باید از این روش استفاده کنید. پس بهتر است با این همه عیب از این روش سنتی استفاده نکنید.

استفاده از موم گیاهی یا وکس کردن

  • استفاده از موم گیاهی یا وکس کردن در مراکز اپلاسیون، یکی از روش های جدید در چند سال اخیر است که معمولا آقایان به دلیل درد زیاد که شیوه وکسن کردن برای آن ها ایجاد می کنند، از انجام آن خودداری می کنند. استفاده از وکسن کردن برای مو سینه باعث می شود پوست صاف تر و درخشان به نظر برسد و همچنین رویش مجدد موهای زائد را کاهش می دهد. روش اپلاسیون اغلب منجر به بروز آکنه می شود.

کرم موبر

  • استفاده از کرم موبر برای رفع موهای زائد، بسیار راحت هست و به هیچ عنوان درد و ناراحتی برای فرد مصرف کننده ایجاد نمی کند. برای استفاده از این روش باید فرد مقداری از کرم موبر را بر قسمتی از پوست به صورت دایره وار ماساژ دهد. سپس کرم را با آب ولرم بشویید تا موهای زائد از بین برود. لازم است قبل از استفاده از کرم موبر، مقداری از آن را روی بخش کوچکی از بدن تست کنید تا مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید. استفاده از کرم موبر، باعث می شود که رشد موها تا چند هفته در ناحیه مورد نظر اتفاق نیوفتد و به هنگام رویش مجدد، تیز و زبر نمی شود.
  • لیزر درمانی

    لیزر درمانی یکی از روش های جدید برای حذف دائمی موهای زائد است که زمان بر نیست و برای استفاده از این روش باید به کلینیک زیبایی و لیزر موهای زائد مراجه کنید.

موهای زائد مردان  روش اصلاح موهای گردن

  • روش اصلاح موهای گردن را بهتر است به آرایشگر خود بسپارید. برای اطلاح موهای جلوی گردن بهتره آن را بتراشید یا کوتاه کنید. اما برای اصلاح موهای پشت گردن حتما باید از شخصی کمک بگیرید.

بهترین روش اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی مردان

  • بهترین روش اصلاح موهای زائد ناحیه تناسلی مردان استفاده از ماشین اصلاح یا کرم موبر است. استفاده از ماشین اصلاح بری رفع موهای زائد ناحیه تناسلی باعث می شود موهای را به هر اندازه که دوست دارید کوتاه کنید. کرم موبر برای رفع موهای زائد ناحیه تناسلی باعث می شود که رشد موها به تعویق بیافتد و موهای زبر نمی شود.

روش اصلاح موهای پا و بازوی مردان

  • روش اصلاح موهای پا و بازوی مردان اختیاری است و از هر روشی که دوست دارید مثل ماشین اصلاح، تیغ، کرم موبر یا حتی موم استفاده کنید. زیرا پوست بازو و پا، تحریک پذیری کمتری دارد و موهای موجود در این نواحی بسیار نازک هستند.

روش اصلاح موهای زیر بغل آقایان

  • متدوال ترین روش اصلاح موهای زیر بغل آقایان، تیغ زدن، اپلاسیون و کرم موبر است. اگر می خواهید موهای زیر بغل را با تیغ اصلاح کنید باید دست‌هایتان را به بالای سر ببرید و آن‌ها را به سمت دو طرف بدن، پایین بیاورید؛ سپس مویی را که از بین بازو و سینه شما بیرون زده است، به کمک تیغ اصلاح کنید.

نکاتی در مورد اصلاح موهای زائد بدن مردان

  1. از تیغ برای اصلاح موهای بدن استفاده نکنید زیرا استفاده از آن، با خطر بریدگی پوست و ایجاد عفونت همراه است و باید مدام تیغه ها عوض شوند.
  2. تا حد امکان از کرم موبر به جای تیغ استفاده کنید.
  3. برای رفع موهای زائد بدن یه طور دائم باید از موم یا کرم موبر استفاده کنید.
  4. از ماشین اصلاح ریش برای اصلاح موهای بدن استفاده نکنید.

موهای زائد مردان فواید اصلاح موی بدن برای مردان

  • فواید اصلاح موی بدن مردان در کل باعث کاهش تعریق بدن می شود .
  • اصلاح موی بدن، باعث می شود در محیط های مثل استخر شما خجالت زده نشوید و احساس بهتری نسبت به خود دارید.
  • فواید اصلاح موی بدن برای شناگران این است که باعث می شود آن ها که سریع تر حرکت کنند و عملکرد بهتری از خودشان به نمایش بگذارند.
  • فواید اصلاح موی بدن برای بدن‌سازی باعث می شود که حالت و خطوط عضله‌ها به‌خوبی نمایان شوند.
  • فواید اصلاح موی بدن ورزشکاران تابت شده است و تراشیدن موها می تواند از عفونت ناشی از باکتری ها در پوست جلوگیری کند.

عوارض نزدن موهای زائد

  • نزدن موهای زائد از نظر ظاهری چندان مطلوب نیست و باعث می‌شود بدن بیشتر عرق کند.

حکم زدن موی بدن مرد در اسلام

از نظر اسلام زدن موی بدن چه حکمی دارد؟ لطفا همه قسمت های بدن را توضیح دهید.

موهایى که در بدن مى‏ رویند چند گونه ‏اند موهایى که بلند گذاردن آن مکروه است مانند موى عانه (اطراف عورت) و زیر بغل ولى بلند گذاردن موى سینه و پا و دست مکروه نیست البته تراشیدن آن نیز اشکالى ندارد. از بین بردن موهاى زاید بدن به هر وسیله که باشد (مانند تیغ، نوره، قیچى، کرم و...) اشکالى ندارد و لازم نیست با ابزارى خاص باشد. در مورد زمان برطرف کردن موهاى زاید بدن هرگاه موهاى عانه و زیر بغل بیش از اندازه یک دانه جو (حدود پنج میلی متر) رسید برطرف ساختن آن مستحب است.
فقط زدن صورت با تیغ اشکال دارد.


امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد