hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > صادرات تخم مرغ به افغانستان در بازار داخلی نگرانی ایجاد نمی کند

صادرات تخم مرغ به افغانستان در بازار داخلی نگرانی ایجاد نمی کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: اتحادیه «میهن» بازار داخلی و صادرات تخم مرغ را کنترل می کند و صادرات محدود تخم مرغ در بازار داخلی نگرانی ایجاد نمی کند.

مهرداد مرادمند با اشاره به اینکه شرایط تولید، نیاز مصرفی کشور و میزان صادرات محصولات کشاورزی تحت مدیریت واحدی است اظهار داشت: افزایش خرده فروشی قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ به عنوان کالای اساسی از ۹ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان و صادرات آن به کشور افغانستان تحت نظارت است و جای نگرانی ندارد.

استمرار کاهش قیمت تخم مرغ در آینده نزدیک باعث اختلال در بازار داخل می شد

وی افزود: اگر نمودار قیمت تخم مرغ در یک ماه اخیر بررسی شود متوجه خواهیم شد که اگر روند نزولی آن استمرار پیدا می کرد در شش ماه تا یک سال آینده بازار داخل دچار مشکل می شد و تولید کنندگان متضرر می شدند.

میزان صادرات کنترل شده و نظارت بر بازار داخل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه میزان صادرات به کشور افغانستان به صورت محدود و کنترل شده است، ادامه داد: قیمت خرده فروشی تخم مرغ با افت شدید همراه بود و صادرات محدود باعث شد تا قیمت آن به تعادل بازار برسد.

مشکل نبود تشکل تخصصی در حوزه کشاورزی

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل حوزه صادرات محضولات کشاورزی نبود تشکل تخصصی است، تصریح کرد: تنها تشکل منسجم زنجیره ای در کشور اتحادیه مرغ داران تخم زا تحت عنوان «میهن» است که از طرف سازمان جهاد کشاورزی اختیار تام دارند تا قیمت بازار را کنترل کنند و از سوی دیگر بازار صادرات را به گونه ای مدیریت کنند که بازار داخل دچار مشکل نشود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد