hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > سرگرمی > روز جهانی بازیگر در تقویم1403؛ تبریک روز بازیگر و تاریخچه

روز جهانی بازیگر در تقویم1403؛ تبریک روز بازیگر و تاریخچه

1402/12/20 , 07:05
روز جهانی بازیگر 8 سپتامبر برابر با 18 شهریور است. در ادامه تاریخچه روز جهانی بازیگر و متن پیام تبریک روز جهانی بازیگر به همراه عکس و عکس نوشته را آورده ایم.

8 سپتامبر روز جهانی بازیگر(International actor's day) نامگذاری شده است که هدف آن قدردانی از بازیگران است که تأثیر زیادی روی زندگی مردم داشته‌اند.

تاریخ دقیق روز جهانی بازیگر در تقویم 1403

تاریخ دقیق روز جهانی بازیگر در تقویم 1403 مصادف با روز یکشنبه 18 شهریور 1403، 5 ربیع الاول 1446 و ۸ سپتامبر 2024 است.

تاریخ دقیق روز بازیگر در ایران

۱۴ اردیبهشت در ایران به‌عنوان روز بازیگر نام گذاری شده است که تاریخ دقیق روز بازیگر در تقویم 1403 مصادف با روز جمعه 14 اردیبهشت،24 شوال 1445 و3 می 2024 است.

روز جهانی بازیگر

عکس روز جهانی بازیگر

 تاریخچه بازیگری

 تسپیس در تئاتر دیونیسوس روی صحنه رفت و به‌عنوان اولین بازیگر شناخته شد و دیالوگ‌های یک شخصیت را بیان کرد. او داستان آنها را در سال ۵۳۴ قبل از میلاد بیان کرد.

به همین دلیل، امروزه بازیگرانی که مهارت‌های زیادی دارند به‌عنوان Thespians شناخته می‌شوند. بازیگری از زمان یونان باستان به یک شکل هنری تبدیل شده و در آن زمان برای بازیگران این حرفه از سرگرمی فراتر رفته بود. در یونان باستان بازیگران هنر خود را با نمایشنامه‌های درام به اجرا می‌گذاشتند و سپس با شکوفایی امپراتوری روم، نمایش‌های تئاتری مملو از تماشاگر شدند.

با گذشت زمان، قرون وسطی، در زمان نفوذ کاتولیک‌ها، بازیگری را نوعی هنر خطرناک، غیراخلاقی و بت پرستی قلمداد کرد و باعث شد محبوبیت آن به میزان قابل توجهی کاهش یابد. اما دوره رنسانس این هنر را دوباره بازگرداند و با تولید نمایشنامه‌های اخلاقی آن را دگرگون کرد. سپس ویلیام شکسپیر در دهه ۱۷۰۰ بازیگری تئاتر را در جای خود محکم کرد.

از آن زمان، بازیگری تبدیل به یک هنر بسیار قابل احترام شده است. زیرا بازیگران مشهور از سراسر جهان شخصیت‌های نمایشنامه‌ها، کتاب‌ها و فیلم‌نامه‌ها را بازی می‌کنند و سپس آن شخصیت‌ها را از طریق نمایشنامه‌های تئاتر و فیلم‌های سینمایی منتقل می‌کنند. سپس با گذشت زمان بازیگری با حضور کارگردان‌ها و تئوریسن‌های مختلف مانند استانیسلاوسکی، چخوف، میرهولد، بروک، آدلر، مایزنر و افراد دیگر رشد کرد و به سطح بالایی در این زمان رسیده است.

روز جهانی بازیگر 

تبریک روز جهانی بازیگر

ما در این بازی همه بازیگریم

نقش های قصه را جان می دهیم

این که می بینی کنون ما نیستیم

نقش ها هستند و ما ها نیستیم...

روز بازیگر مبارک...


پیام تبریک روز جهانی بازیگر

سر لارنس اولیویه بازیگر فقید انگلیسی می گوید:«بازیگری هنر متقاعد ساختن است، ابتدا متقاعد ساختن خویشتن که به واسطه ی آن تماشاگر هم متقاعد می شود». به عبارت دیگر،بازیگر انسانی است که سعی دارداحساس، اندیشه و ذهنیت خود را به صورتی جذاب و متقاعد کنند با همه ی وجودش (روح و بدن خود)هنرمندانه به عینیت در آورد و به نمایش بگذارد تا مخاطب خود را تحت تأثیر قرار دهد. به بیان برخی تئوریسن های بازیگری،بازیگر روح خود را برهنه می کند و همچو آینه ای در برابر مخاطب...


متن تبریک روز جهانی بازیگر

هنرمندان مان را فراموش نکنیم، تا زنده اند به سراغشان برویم، نه در تشیع جنازه شان افسوس بخوریم و آه بکشیم...
روز بازیگر مبارک و یاد بازیگران سینما و تئاتر که به آرامش رسیدند گرامی باد...


تبریک روز جهانی بازیگر1401

همه ما بازیگر سکانسی از زندگی هستیم. بازیگرانی که بر روی صحنه زندگی نقش هایی متفاوت را ایفا می کنیم، گاهی لبخند بر چهره داریم و گاهی گریه هایی از شادی و غم، گاهی در پشت چهره آشوب زده و نگران نقاب شادی بر چهره می زنیم و گاهی برعکس..

به هر حال همه ما آمده ایم تا نقش آفرینی کنیم و هر کدام به نوعی بازیگر باشیم. بازیگری که خوب یا بد را خودمان تعیین می کنیم، هم کارگردانش هستیم و هم بازیگرش..

عکس روز جهانی بازیگر

عکس روز جهانی بازیگر
عکس روز جهانی بازیگر

 

روز جهانی بازیگر
عکس روز جهانی بازیگر
روز جهانی بازیگر
عکس روز جهانی بازیگر

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد