hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > آشنایی با بوستان چهل بازه؛ پارکی به وسط یک شهر

آشنایی با بوستان چهل بازه؛ پارکی به وسط یک شهر

مشهد مقدس در کنار حرم مطهر امام رضا (ع)، جذابیت‌های خاصی دارد که همه ساله میزبان مسافران ایرانی و خارجی زیادی است. البته ممکن است هر کسی پارک‌ها و منطقه‌های گردشگری این شهر را به‌خوبی نشناسد.

بوستان چهل بازه مشهد از جمله مکان‌هایی است که اگر قصد سفر به مشهد دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم با بازدید از آن سفر خوشی را برای خود و اعضای خانواده‌تان رقم بزنید. پس برای آشنایی بیشتر با این پارک تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

معرفی بوستان چهل بازه مشهد

بوستان چهل بازه مشهد از بزرگترین مکان‌های تفریحی و دیدنی این شهر است که با مساحتی حدود 115 هکتار در نزدیکی طرقبه و نمایشگاه بین المللی مشهد قرار دارد. علت نامگذاری پارک به این اسم، عبور رودخانه چهل بازه از مرکز آن بوده که زیبایی پارک را حتی دو چندان کرده است.


وجود درختان و پوشش‌های گیاهی، آب و هوای مطبوع و بخش‌های تفریحی شامل رستوران‌ها و کافی شاپ‌های متعدد، پیست اسکی و دریاچه مصنوعی این بوستان را به پاتوقی برای مردم شهر مشهد و گردشگران تبدیل کرده است.

اگر با وسیله نقلیه شخصی خود به شهر مشهد سفر کرده‌اید، می‌توانید از مسیرهای مختلف به بوستان چهل بازه مشهد بروید. برای رسیدن به این بوستان از سمت شرق می‌توانید از طریق میدان قائم، از سمت جنوب به کمک بزرگراه وکیل آباد و بلوار معلم، از سمت غرب از طریق میدان نمایشگاه بین المللی و از شمال از طریق بلوار امام علی اقدام کنید.

اما اگر با تور مشهد از تهران یا هر شهر دیگری به پایتخت مذهبی کشورمان سفر کردید، می‌توانید با استفاده از تاکسی‌های اینترنتی به مکان مورد نظر خود بروید. بسیاری از مردم مشهد هنگام شب در این مکان لحظات خود را می‌گذرانند و می‌توانید پویایی زندگی شبانه آن‌ها در این بوستان ببینید.

طراحی و معماری بوستان

بوستان چهل بازه مشهد از 8 قسمت یا زون تشکیل شده است که در مرکز هرکدام از آن‌ها یک دریاچه قرار دارد. اختلاف فاصله و سطح هر دریاچه با دریاچه بالایی و پایینی به‌صورت شیبدار و پله‌ای به هم متصل می‌شود.

امکانات تفریحی و رفاهی بوستان چهل بازه

امکانات تفریحی و رفاهی این بوستان مناسب افراد با تمامی سنین است. اسکله‌های مناسب ماهیگیری و قایقرانی از جمله تفریحاتی است که در دریاچه مصنوعی این پارک می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید. همچنین در محیط پارک زمین‌های مخصوص برای بازی‌های گروهی جوانان مانند بسکتبال و والیبال ایجاد شده است که می‌توانند اوقات خوشی با دوستان خود سپری کنند.

از طرفی پیست دوچرخه‌سواری و مسیرهای پیاده‌رو نیز برای عموم در نظر گرفته شدند که اگر علاقه‌مند به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری هستید، حتما باید سری به بوستان چهل بازه مشهد بزنید.

از دیگر امکانات این بوستان برای کودکان، زمین‌های مخصوص شامل وسایل بازی مانند تاب، الاکلنگ و سرسره است.

همچنین تالار بزرگ شهر با ظرفیت 7 هزار نفر، محل برگزاری انواع برنامه‌های مفرح و شاد، کنسرت‌ها و مسابقات است، در دل بوستان چهل بازه مشهد قرار دارد. وجود نمایشگاه گل و گیاه، باغ وحش و رصدخانه نیز از دیگر امکانات این پارک محسوب می‌شود.

برای ایجاد رفاه بیشتر برای مسافران و گردشگران محیط‌هایی برای مسافران در نظر گرفته شده است که می‌توانند با چادر زدن در این فضاها اقامت داشته باشند. احداث نمازخانه، آلاچیق، آبخوری و پارکینگ خودرو از دیگر امکانات رفاهی بوستان چهل بازه مشهد است.

بنا‌براین این پارک با توجه به امکانات کامل خود، عنوان پارک ملی را به خود اختصاص داده است. اگر با تور مشهد از تبریز زائر امام رضا (ع) هستید، زمانی را به بازدید از این بوستان اختصاص دهید. البته توجه کنید در شب‌های گرم سال این مکان بسیار شلوغ بوده و بهتر است در زمانی مراجعه کنید که برای پیدا کردن جا برای نشستن به دردسر نیافتید.

بهترین زمان بازدید از بوستان

این بوستان در تمام ایام سال زیبایی به‌خصوصی دارد. اما ایستادن کنار دریاچه در فصل بهار و تابستان لذت بیشتری دارد و آرامش و زیبایی آن منحصر به‌فرد است. همچنین بسیاری از افراد با دوربین گوشی خود عکس‌های یادگاری زیادی از دریاچه می‌گیرند، مخصوصا در زمان شب که آرامش این محیط بیشتر است.

اما باید به این نکته نیز توجه کرد که بهترین فصل سفر به شهر مشهد اوایل فصل پائیز و بهار است، زیرا به‌دلیل آب و هوای مطلوب لذت سفر برای شما دوچندان می‌شود.

دیدنی‌های نزدیک بوستان

بازدید از بوستان چهل بازه مشهد در تمام ساعات روز امکان‌پذیر است، بنا‌براین شما می‌توانید پس از گردش در این بوستان به مکان‌های دیدنی نزدیک و دیگر بروید. از جمله این مکان‌های تفریحی می‌توان به پارک وفا، بوم پارک مشهد، باغ وحش وکیل آباد، سرزمین موج‌های آبی اشاره کرد که همگی فاصله نزدیکی با بوستان چهل بازه دارند.

سخن نهایی

مشهد یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران چه برای زیارت و چه لذت از جاهای دیدنی، مراکز خرید و تفریح در ییلاقاتی مانند طرقبه و شاندیز است. در سطح این شهر بزرگ پارک‌های متعددی قرار گرفتند که خانواده‌ها یا مسافران با نشستن در آن‌ها اوقات خوشی را در کنار اعضای خانواده خود تجربه می‌کنند. یکی از این پارک‌ها بوستان چهل بازه در مشهد است که در مطلب بالا آن را به شما معرفی کردیم.

منبع

 

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد