hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > آذربایجان غربی رتبه اول تنوع گیاهان دارویی کشور را داراست

آذربایجان غربی رتبه اول تنوع گیاهان دارویی کشور را داراست

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی رتبه اول تنوع گیاهان دارویی کشور را داراست.

 به گزارش رویداد امروز، عارف خدرلو در جلسه برنامه‌ریزی برای توسعه کشت گیاهان دارویی در استان اظهار داشت: با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه و ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی، دولت تغییر و اصلاح الگوی کشت و به‌ویژه توسعه کشت گیاهان دارویی در حوضه آبریز دریاچه را به‌عنوان یکی از بندهای ۲۷ گانه برنامه احیای دریاچه ارومیه در دستور کار قرار داده است.

او ادامه داد: در همین راستا ضرورت دارد با یک برنامه‌ریزی جامع و منسجم و با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های استانی، سیاست ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی در استان که می‌تواند آثار مثبتی در اشتغال و ارتقای معیشت روستاییان داشته باشد را عملی کنیم. مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی در استان علاوه بر اقدامات دولت، مشارکت جوامع محلی و روستاییان را می‌طلبد که در این رابطه ضروری است دوره‌های آموزشی لازم را برای کشاورزان برگزار و آنان را با شیوه‌های کاشت، داشت و برداشت این گیاهان آشنا نماییم. خدرلو افزود: آذربایجان غربی به لحاظ تنوع گیاهان دارویی رتبه اول کشور را دارد که باید از این ظرفیت در جهت توسعه کشت گیاهان دارویی و ایجاد صنایع فرآوری مربوط به آن در استان استفاده کنیم. او با اشاره به اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی نیز گفت: کشت گیاهان دارویی می‌تواند یکی از اولویت‌های تسهیلات اشتغال پایدار روستایی باشد و کشاورزان علاقه‌مند به کشت این نوع گیاهان از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد