hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > برداشت جالیزهای خربزه شهرستان مشهد

برداشت جالیزهای خربزه شهرستان مشهد

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت : خربزه به عنوان مهمترین محصول بهاره این شهرستان دارای مطلوبیت بسیار برای کشت در این منطقه بوده و ارقام کشت شده این محصول در این شهرستان از نوع خاتونی ، قصری ، رزنسی ، آرگون ، داناب می باشد.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-محمد میری دیسفانی بیان کرد : سطح زیر کشت خربزه در شهرستان مشهد 2 هزار و ۲۰۰ هکتار می باشد که عمدتا در بخش رضویه کشت گردیده است  که میزان تولید با احتساب میانگین عملکرد ۱۵تن در هکتار ۳۳هزار تن در جایز خربزه شهرستان مشهد پیش بینی میشود .
به ازای هر هکتار در طول دوره کاشت، داشت و برداشت به طور میانگین 45 تا 50نفر - روز اشتغال ایجاد می‌شود . برداشت خربزه در بخش رضویه شهرستان مشهد از اوایل مرداد ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.
 وی اظهار کرد: شهرستان مشهد از نظر سطح زیر کشت و تولید این محصول رتبه سوم استان خراسان رضوی را از آن خود کرده است. 
وی گفت: با هدف صرفه جویی در منابع آب و با اجرای روش‌های نوین آبیاری در سطح و همزمانی  استفاده از روش کشت نشایی  میزان مصرف آب در این مزارع ۵۰ درصد کاهش یافته می یابد.
وی گفت : علاوه بر این که محصول تولیدی به شهرهای استان خراسان توزیع میگردد به استانهای دیگر از جمله ،تهران ،کیش ، ارومیه ، کرمان و کشورهای عربی و عراق و ...صادرات صورت میگیرد .

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد