hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > اقتصاد > ۳ سکانس از بازار دلار

۳ سکانس از بازار دلار

دیروز یکشنبه ۳۰ مرداد ماه دلار در معاملات غیر‌رسمی بازار ارز تهران با اختلاف قیمت قابل توجه ۸۰۰ تومانی نسبت به نرخ روز پیشین فعالیت خود را در رقم ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان آغاز کرد. این در حالی بود که از همان ابتدای روز نرخ این ارز در معاملات بازار هرات کانال ۲۸ هزار تومانی را از دست داده و در محدوده قیمتی ۲۷ هزار و ۷۰۰ تا ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان معامله می‌شد.

روزنامه دنیای اقتصاد: با نزدیک شدن به معاملات ظهر روز گذشته روند ارقام ارائه شده در معاملات فردایی دلار تهران تغییر فاز داد و به سمت افزایش قیمت حرکت کرد. به عقیده بسیاری از تحلیلگران ارزی روند افزایشی عصر روز یکشنبه دلار ناشی از واکنش منطقی بازار به کاهش قیمت هیجانی روز‌های پیشین بوده و اصطلاحا بازار در حال اصلاح نرخ خود است. از سوی دیگر مشاهدات به عمل آمده از حوالی میدان فردوسی و گذر منوچهری در روز یکشنبه حاکی از آن بود که عمده نوسان‌گیران بازار دلار به دلیل کمبود میزان متقاضی و همچنین افزایش سطح نا‌اطمینانی نسبت به رفتار بازار، اقدام به انجام معامله نمی‌کردند.

این در حالی است که در همین روز و در بخش‌های دیگری از این محله صفوف پرجمعیتی از خریداران ارز‌های توافقی مقابل صرافی‌های مورد تایید بانک مرکزی تشکیل شده بود. با کاهش قیمت ارز در معاملات غیر‌رسمی نرخ‌های توافقی فروش دلار نیز دچار کاهش قیمت شده و در سطوح قیمتی کانال ۲۷ هزار تومانی نوسان کرد.

در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد در بازار عصر روز یکشنبه با حدود ۵۰۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز ابتدایی هفته در رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثبت شد. از جمله دیگر اخبار قابل توجه بازار ارز در روز گذشته می‌توان به کاهش قابل توجه قیمت دلار صرافی ملی نسبت به نرخ‌های پیشین اشاره کرد.

قیمت هر دلار صرافی ملی روز گذشته با حدود هزار و ۳۷۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز شنبه به رقم ۲۶ هزار و ۶۶۹ تومان رسید. به عقیده بسیاری از فعالان ارزی تحرکات کاهشی این نهاد بازار‌ساز حاوی سیگنال‌هایی از حصول توافق در روز‌های پیش‌رو است. همچنین این افراد بر این باو‌رند که با کاهش نرخ دلار صرافی ملی و تغییر کانال معاملات توافقی، بانک مرکزی در حال تلاش برای کاهش کنترل شده نرخ آزاد ارز است.

با ریزش صبحگاهی نرخ دلار در معاملات غیر‌رسمی بازار تهران، سکه طلا نیز فعالیت خود را در سطوح قیمتی نیمه دوم کانال ۱۲ میلیون تومانی آغاز کرد. اما پس از تغییر فاز روند دلار در معاملات فردایی قیمت این فلز گران‌بها نیز افزایشی شد و به سرعت به سمت سطوح قیمتی کانال ۱۳ میلیون تومانی حرکت کرد. در نهایت قیمت هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در معاملات عصر روز یکشنبه با حدود ۳۰ هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز شنبه به رقم ۱۳ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان رسید.

۳ سکانس از بازار دلار

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد