hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > خداحافظی با 22 سال پر از دود سیگار

خداحافظی با 22 سال پر از دود سیگار

۳ سال پیش ساعت ۱۸:۱۸ مورخ ۱۲ مرداد بعد از ۲۲ سال سیگاری بودن، برای همیشه سیگار را ترک کردم. تا روز قبلش روزانه ۳۰ نخ سیگار می‌کشیدم. در این نوشته می‌خواهم تجربه خودم از ترک سیگار را با شما به اشتراک بگذارم. امیدوارم جرقه‌ای هرچند کوچک در ذهن شما برای ترک ایجاد کند.

رویداد ایران- حمید محمودزاده: ۳ سال پیش ساعت ۱۸:۱۸ مورخ ۱۲ مرداد بعد از ۲۲ سال سیگاری بودن، برای همیشه سیگار را ترک کردم. تا روز قبلش روزانه ۳۰ نخ سیگار می‌کشیدم. در این نوشته می‌خواهم تجربه خودم از ترک سیگار را با شما به اشتراک بگذارم. امیدوارم جرقه‌ای هرچند کوچک در ذهن شما برای ترک ایجاد کند.
مثل شما بودم
من روزی ۳۰ نخ سیگار می‌کشیدم، ده‌ها مدل فندک زیپو داشتم و دقیقا مثل شما فکر می‌کردم: زندگی بدون سیگار لذت‌بخش نیست. جاده، روز بارانی، بعد کله‌پاچه، بعد شام و ...
راه ترک آگاهی است
تصمیم به ترک سیگار به نظر من خیلی شخصی است و من قصد این را ندارم به شما توصیه‌ای بکنم، فقط دوست دارم در حین اینکه سیگارتان را می‌کشید این تجربه را با تمرکز بخوانید. شاید این ۵ دقیقه مسیر زندگی‌تان را تغییر دهد.
سیگار می‌کُشد
اگر کشیدن سیگار را ادامه دهید، با احتمال خیلی زیاد روزی بین ۵۰ تا ۶۰ سالگی به‌خاطر یک بیماری قلبی یا ریوی کارتان به دکتر خواهید کشید و دکتر بعد از معاینه به شما خواهد گفت که یا باید ترک کنی یا می‌میری و شما ترک خواهی کرد با صدها آسیب و شاید چند فنر در قلب.
شما از سیگار لذت نمی‌برید
بروید کنجی را گیر بیاورید چند دفعه‌ای رو به کنج ایستاده آنجا سیگار بکشید، حالتان از سیگار به هم می‌خورد، شما از سیگار لذت نمی‌برید. خاطراتی که ساخته‌اید یا ساخته‌اند، باعث شده فکر کنید از سیگار لذت می‌برید، جمع دوستانه‌تان، میهمانی، سفر و...
هالیوود بابت هر پک سیگار پول می‌گیرد
به‌عنوان یک سیگاری چند پله را که بالا می‌روی به نفس‌نفس می‌افتی، پس چگونه می‌شود که در فیلم‌ها شخص سیگاری ۱۰ نفر را لت و کار کند و جشن پیروزی‌اش را با سیگار بگیرد؟ بله می‌شود، پول مشکل را حل می‌کند، فیلیپ موریس به هالیوود پول می‌دهد تا بشود.
مجرم را پیدا کنید
یک هیولای کوچک در وجود شماست که هر یک ساعت به درودیوار جسم و ذهنتان می‌کوبد و از شما نیکوتین می‌خواهد. شما از سیگار لذت نمی‌برید و در بند این هیولایید و برای خلاصی به او غذا می‌دهید تا شما را رها کند تا شاید بتوانید نصف یک آدم عادی از زندگی لذت ببرید.
یک خبر خوب
اگر ۴۸ ساعت به این هیولا غذا ندهید، به جسمتان نمی‌کوبد و اگر دوهفته این غذا ندادن ادامه پیدا کند، هیولا با روحتان نیز کاری ندارد. بعد از دوهفته رمقش را ازدست‌داده و به خواب فرومی‌رود و شما رها می‌شوید.


شما نمی‌توانید سیگار را دوست داشته باشید
عزیزترین فرد زندگی‌تان را در نظر بگیرید؛ با لیوانی زهرآلود در دست که دانسته به شما می‌دهد تا بنوشی‌اش! با او چه می‌کنی؟ یک ثانیه دیگر هم می‌توانید تحملش کنید؟
سیگار با هزاران سم، چگونه دوستش دارید؟
ترک سیگار بهترین فرصت برای قرارگرفتن شما در مقابل خودتان است.
بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین نبرد دنیا با خودتان
ترک سیگار این فرصت را برای شما ایجاد می‌کند که در چالشی‌ترین مبارزه جهان روبه‌روی خودتان بایستد.
نبردتان را آغاز کنید
با آداب خاص نبردتان رو شروع کنید. بدانید که این یک نبرد مقدس است و قرار است برای همیشه تداعی‌گر یک جمله در ذهن شما باشد: من می‌خواستم و توانستم! یک روز و ساعت خاص را برای کشیدن آخرین نخ سیگارتان برنامه‌ریزی کنید. مثلا: ساعت ۱۸:۱۸ دقیقه …
پانزده روز هیجان‌انگیز شروع می‌شود
دقیقا ۴۸ ساعت بعد از آخرین پکی که به سیگار زدید وابستگی فیزیکی شما به نیکوتین حذف می‌شود و هیولا به دیوار جسمتان نمی‌کوبد و دقیقا دوهفته از آخرین پک وابستگی روحی شما هم به حداقل ممکن می‌رسد و هیولا به خواب فرومی‌رود.
او خدایگان مذاکره‌کنندگان است
هیولا در درد جان دادن است، غذایش را نداده‌اید پس او به مهارتی که در آن استاد است پناه می‌برد. مذاکره. او خدایگان مذاکره‌کنندگان است: «زندگی ارزش نداره، حالا یه نخ دیگه، بعد مهمونی، یه دوره فقط ...» پس باید مراقب باشید.
آگاهی راه نجات است
شما مهم‌ترین تصمیم زندگی‌تان را گرفته‌اید که کوچک‌ترین نتیجه‌اش ترک سیگار است، نتیجه اصلی تسلط شما بر خودتان است که قرار است در آینده کلی از درهای دیگر را به روی شما باز کند. پس مهم است در این ۱۵ روز با آگاهی صدای درونتان را بشنوید.
نتایج آغاز می‌شود
۲۰ دقیقه بعد از ترک ضربان قلب و فشارخون شما نرمال می‌شود. ۸ ساعت بعد مونوکسید جای خود را به اکسیژن می‌دهد. ۲۴ ساعت بعد خطر حمله قلبی به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند. ۴۸ ساعت بعد بو و مزه را بهتر متوجه می‌شوید.
۷۲ ساعت بعد بهتر نفس می‌کشید. 
جشن روز ۱۵ام را بگیرید
روز ۱۵ام «روز رهایی» شما از دست هیولاست. پس باید حسابی جشن بگیرید. اتاقتان را آراسته کنید، ماشین را کارواش برده و تمیز و خوشبو کنید و ورود خودتان را به زندگی جدید جشن بگیرید.
خط قرمز خیلی خیلی خیلی جدی است
هیولای درون شما نمرده و خواب است. او با «نخستین پک» از هر دودی بیدار می‌شود. ممکن است بعدازاین دوره گاهی چرت هیولا پاره شود و شما دوباره وسوسه بشوید. آگاهی شما مرگ هیولاست، در این مواقع بدانید که خودتان انتخاب کرده‌اید رها زندگی کنید.
۳۲۸۵۰ نخی که نکشیده‌ام
اکنون ۳ سال از آخرین پک من بر سیگار می‌گذارد، از تمام چیزهایی که پیش‌ازاین فکر می‌کردم با سیگار لذت می‌برم اکنون بیشتر و بیشتر بدون سیگار لذت می‌برم و در نهایت اینکه ۳۲۸۵۰ بار هیولا به درودیوار جسم و جان من نکوبیده است.
این فقط یک شروع است
وقتی شما در نبرد مقابل خودت پیروز از میدان به در می‌آیی، یعنی اینکه می‌توانی اگر بخواهی! و این شروعی دیگر است. من اکنون در ۲۰ دقیقه ۴ کیلومتر را بدون توقف می‌دوم. دقیقا مثل تو که ۳ ماه دیگر مثل من خواهید دوید. در جشن پیروزی‌ات من را یاد کن و حساب کاربری من را در شبکه‌های اجتماعی منشن کن.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد