hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > هشدار ترکیه به سوئد و فنلاند

هشدار ترکیه به سوئد و فنلاند

ایسنا نوشت: وزیر دادگستری ترکیه گفته، سوئد و فنلاند درصورتیکه به درخواست‌های استرداد آنکارا بی اعتنایی کنند عضو ناتو نخواهند شد.

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، بکر بوزداغ، وزیر دادگستری ترکیه گفت: تا به امروز هیچ یک از درخواست‌های ما مبنی بر استرداد افراد متهم به تروریسم از سوی دولت‌های سوئد و فنلاند اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: این افراد به تقلب یا فساد متهم نیستند بلکه به تروریسم متهم شده‌اند. دولت‌های سوئد و فنلاند باید این را خوب بفهمند.

وزیر دادگستری ترکیه همچنین گفت، روند الحاق و پیوستن دو کشور سوئد و فنلاند به ناتو تا وقتی که این مسائل حل و فصل نشود، هیچ پیشرفتی نخواهد کرد.

ترکیه به صورت رسمی از دعوت این دو کشور برای پیوستن به ناتو در ژوئن سال جاری میلادی به شرط عدم حمایت آنها از سازمان‌هایی که آنکارا آنها را گروه‌های تروریستی می‌داند، حمایت کرد.

از آن زمان اما ترکیه می‌گوید که این دو کشور به این توافق پایبند نبوده‌اند.

آنکارا درخواست استرداد ۳۳ تن متهم به ارتکاب اعمال تروریستی را مطرح کرده است. دولت سوئد نیز همین ماه اعلام کرد که یکی از این افراد محکوم به جعل کارت اعتباری را به ترکیه مسترد می‌کند.

ماگدانلا اندرسون، نخست وزیر سوئد در ژوئن اعلام کرده بود که استکهلم بر اساس قوانین اروپایی و بین‌المللی به مساله درخواست استرداد ترکیه رسیدگی می‌کند.

وی همچنین گفته بود، سوئد از افرادی که تهدیدی علیه امنیت ملی ترکیه هستند، حمایت نمی‌کند.

311311

کد خبر 1664385

منبع: khabaronline-1664385

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد