hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > بیوگرافی حمید سوریان؛ از ازدواج تا اعتیاد و مدال های نابغه کشتی

بیوگرافی حمید سوریان؛ از ازدواج تا اعتیاد و مدال های نابغه کشتی

زندگینامه حمید سوریان و همسرش و فرزندش از تولد تا افتخاراتش در کشتی، شغل، سن، مدال ها و اصالت پدرش به همراه عکس حمید سوریان را در ادامه مشاهده می کنید.
حمید سوریان(Hamid Soryan) نابغه کشتی، در 2 شهریور 1364در شهر ری تهران به دنیا آمد. حمید سوریان که به دلیل قهرمانی‌هایش به «ژنرال هفت ستاره» معروف شد هم اکنون 36 سال سن دارد.


حمید سوریان 

نام حمید
نام خانوادگی سوریان 
شهرت کشتی گیر
ملیت ایران
شغل / پیشه مدیر ورزشی
تاریخ تولد ۲ شهریور ۱۳۶۴
محل تولد شهر ری

 

حمید سوریان
عکس حمید سوریان

 بیوگرافی حمید سوریان

حمید سوریان با نام کامل حمید سوریان ریحانی‌پور در 2 شهریور 1364 در شهر ری تهران متولد شد. وی جوان‌ترین عضو یک خانواده ۸ نفره است .وزن حمید سوریان 59 کیلوگرم و قد وی 1.70 سانتی متر است. تحصیلات حمید سوریان در رشته مدیریت ورزش در مقطع دکترا است . وی رشته تربیت بدنی را در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران مرکز آزاد طی کرد.

پدر حمید سوریان

پدر حمید سوریان، محمد سوریان است که اصالت پدر حمید سوریان به شهرستان بوانات استان فارس برمی گردد. اما حدود 70 سال قبل به ناچار به تهران و شهر ری مهاجرت کرده اند.وی 6 فرزند پسر دارد.

مادر حمید سوریان

مادر حمید سوریان، اعظم السادات شاد الله‌ زاده است.

حمید سوریان در کنار پدر و مادرش

حمید سوریان در کنار پدر و مادرش

 برادران حمید سوریان

 برادران حمید سوریان به نام های مهدی، محسن، مرتضی، مصطفی و مجتبی هستند. وی فرزند آخر خانواده است.

برادران حمید سوریان
 به ترتیب از راست به چپ: مهدی-مرتضی-محسن-مصطفی-حمید-مجتبی

 خواهر حمید سوریان

حمید سوریان خواهری ندارد.

همسر حمید سوریان 

اطلاعاتی از همسر حمید سوریان و فرزندش موجود نیست زیرا حمید سوریان مجرد و ازدواج نکرده است. 

   هنوز ازدواج نکرده‌ ام. ما شش برادر هستیم که فقط دو برادر بزرگترم ازدواج کرده‌ اند؛ انشا الله هر وقت سه برادر بزرگترم متاهل شدند، شاید ازدواج قسمت من هم شد.
دیگر فکر می کنم وقتش است، چون مرز 30 سالگی را رد کرده ام و باید به فکر این موضوع هم باشم، اما من به خاطر کشتی خیلی از زندگی شخصی ام عقب افتادم. از تشکیل خانواده، از مسائل اقتصادی که باید پیگیری می کردم، از تحصیل که خدا را شکر الان دارم تحصیل می کنم. الان با توجه به شرایط سنی که دارم فکر می کنم باید دکترا را تمام می کردم، که متأسفانه از همه این ها فکر می کنم تا حدودی عقب افتادم. به محض اینکه فاصله ای از کشتی بگیرم، سعی می کنم به همه این مسائل فکر کنم.
حمید سوریان
 حمید سوریان

 کودکی و نوجوانی حمید سوریان

حمید سوریان از کودکی به کشتی علاقمند شد زیرا دو برادرش، محسن و مرتضی، هردو کشتی گیر بوند. حمید از سال 1376 و زیر نظر عبدالله زارع، به‌طور جدی کشتی را آغاز کرد. 

زندگی ورزشی حمید سوریان

زندگی ورزشی حمید سوریان، با لقب «ژنرال هفت ستاره» در ورزش ایران گویای همه چیز است. حمید سوریان در سال ۲۰۰۱ عضو تیم ملی نوجوانان در وزن ۴۶ کیلوگرم شد.وی در سال ۱۳۸۶ قهرمان قهرمانان ورزش ایران شد.

حمید سوریان در سن 20 سالگی، در سال ۲۰۰۵ نخستین مدال طلا خود را در مسابقات جهانی بوداپست به دست آورد و عنوان قهرمانی بزرگسالان جهان را از آن خود کند. این مدال طلا پنج بار دیگر در رقابت‌های جهانی گوانگ‌ژو سال ۲۰۰۶، مسابقات جهانی ۲۰۰۷ باکو، رقابت‌های جهانی ۲۰۰۹ هرنینگ دانمارک، رقابت‌های ۲۰۱۰ مسکو و ۲۰۱۴ تاشکند تکرار شد.

از دیگر دستاوردهای حمیدسوریان۲ طلای مسابقات بزرگسالان آسیا در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ است و مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن مهمترین افتخار ورزشی وی است.

جوانان

حمید سوریان در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در سال ۲۰۰۴ مدال نقره و در سال ۲۰۰۵ مدال طلا این مسابقات را از آن خود کرد. حمید سوریان در مهرماه ۱۳۸۴، به دلیل نشان دادن عملکردی بالاتر رده جوانان، در مسابقات جهانی بزرگسالان شرکت داده شد.

قهرمانی جهان بوداپست ۲۰۰۵

حمید سوریان در بوداپست مجارستان در سال 2005 با شکست پارگ ائون چول از کره جنوبی مدال طلا گرفت. وی در پنج کشتی که برگزار کرد، مجموعاً ۳۵ امتیاز از حریفان گرفت.

قهرمانی جهان گوانگ‌ژو ۲۰۰۶

حمید سوریان در رقابت‌های قهرمانی جهان گوانگ‌ژو در سال ۲۰۰۶ با شکست روشن بایراموف از مدال طلای خود دفاع کرد. وی در دیدارهای پیش از فینال خود لیندزی لوکار آمریکایی، ونلین ونکف بلغار و ووگار راگیموف را شکست داده بود.

حمید سوریان
 حمید سوریان

 قهرمانی جهان باکو ۲۰۰۷

حمید سوریان در مسابقات جهانی باکو در سال 2007 با شکست پارک ائون چول، سومین مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان خود را به دست آورد.

المپیک پکن ۲۰۰۸

حمید سوریان در نخستین المپیک خود در المپیک پکن 2008 ، با باخت برابر پارک ائون چول کره‌ای به مقام پنجم این رقابت‌ها رسید.

قهرمانی جهان هرنینگ ۲۰۰۹

حمید سوریان، چهارمین قهرمانی خود را در رقابت‌های جهانی هرنینگ دانمارک پس از غلبه بر هاکانبلوم دانمارکی با نتیجه مقتدرانهٔ ۷ بر ۰ به دست آورد.

قهرمانی جهان مسکو ۲۰۱۰

حمید سوریان،پنجمین طلای خود را در مسابقات جهانی مسکو در سال 2010 پس از شکست چوی گیو-جین کره‌ای در فینال با نتیجه ای 5 بر 3 کسب کرد.

بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو ۲۰۱۰

حمید سوریان در بازی های آسیایی گوانگ‌ژو در سال 2010 ، با 2 شکست از دور مسابقات حذف شد.

المپیک لندن ۲۰۱۲

حمید سوریان در المپیک لندن، با شکست دادن روشن بایراموف در فینال توانست مدال طلای ۵۵ کیلوگرم فرنگی مردان المپیک ۲۰۱۲ را به دست آورد.مدال طلای سوریان نخستین مدال المپیک کشتی فرنگی ایران پس از ۴۰ سال است.

شايد شما بگوييد با چهار مسابقه مدال طلاي المپيك را به دست آوردم اما شايد باور نكنيد كه از نوجواني و دقيقا از زماني كه كشتي را شناختم منتظر چنين لحظه‌اي بودم. جدا از اين چهار سالي كه پس از شكست در پكن مدال المپيك را از دست دادم، بايد بگويم كه 10 سال است منتظر اين صحنه بودم كه خوشبختانه خدا لطف كرد و من به اين آرزويم رسيدم.


حمید سوریان در المپیک لندن
حمید سوریان در المپیک لندن


حمید سوریان در المپیک لندن
حمید سوریان در المپیک لندن

 قهرمانی جهان تاشکند ۲۰۱۴

هفتمین قهرمانی حمید سوریان در مسابقات جهانی تاشکند در سال 2014 با شکست مینیگیان سمنوف حاصل شد.حمید سوریان با کسب هفتمین مدال طلا رکورد ۶ مدال طلای عبدالله موحد را شکست و  بهترین کشتی‌گیر تاریخ ایران  از نظر مرغوبیت شمارِ مدال نام گرفت.

قهرمانی جهان لاس وگاس ۲۰۱۵

حمید سوریان در کسب سهمیه المپیک در مسابقات جهانی لاس وگاس در سال 2015 ناکام ماند.

المپیک ریو ۲۰۱۶

حمید سوریان در المپیک ریو در سال 2016 حذف شد. حمید سوریان در پاسخ به این که آیا بعد از المپیک ریو مورد بی مهری قرار گرفت یا نه گفت:

«جواب دادن به این سوال آسان نیست. دنیای قهرمانی، دنیایی پر رمز و راز است و نامهربانی هم در آن هست. یک قهرمان زمانی که نتیجه نگیرد مورد کم لطفی قرار واقع می شود.این کم لطفی گاهی اوقات مغرضانه است و گاهی بی غرض. مردم همیشه به قهرمانانشان لطف و محبت دارند و تنها دلیلی که باعث می شود یک ورزشکار تن به سختی ها بدهد مهر و محبت مردم است. کم لطفی ها یا از سوی مدیران است یا حاصل مدیریت غلط که در هر محیط کاری می تواند وجود داشته باشد.»

ضربه فنی شدن سوریان مقابل حریف قزاق و حذف از المپیک

سبک کشتی حمید سوریان

مهدی رستم‌پور کارشناس کشتی در مورد سبک فنی او می‌نویسد: «اگر اعجوبه اش می‌دانند، نه صرفاً به خاطر شش طلای جهانی بلکه بیشتر به دلیل ریزه‌کاری‌های مبتکرانه‌اش است. اینکه ساختار فن «کنده فرنگی» را تغییر داده هنگامی که حریفان را لیفت می‌کند، نمی‌توانند متوجه شوند از سمت راست یا چپ، یا حتی از روبرو یا از پشت تابانده خواهند شد! به همین خاطر از هرگونه بدلکاری یا بکار بستن تمهیدات دفاعی بازمی‌مانند.»
الکساندر کارلین، کشتی‌گیر افسانه‌ای روس، حمید سوریان را «بهترین» خوانده‌است.

حواشی حمید سوریان

اعتیاد حمید سوریان

اعتیاد حمید سوریان، یکی از سرچ های پر طرفدار کاربران در فضای مجازی است، شاید دلیل این جستجو ها گفت و گوی ناصر نوربخش مربی باسابقه تیم ملی کشتی فرنگی با  ایسنا به تاریخ ۷ مهر ۱۳۹۴ است که  از دلایل ناکامی ایران در مسابقات جهانی لاس وگاس پرده برداشت و مدعی شد به عملکرد بد برخی کشتی‌گیران در این رقابتها مشکوک است.وی در این گفت و گو به اعتیاد یکی از کشتی گیران در وزن 74 کیلو گرم اشاره کرد.بنابراین حمید سوریان نه تنها اعتیاد نداشت بلکه به محسن قاسمی که  از کشتی گیرانی بود که درگیر اعتیاد داشت کمک کرد ولی تلاش ها بی فایده بود.

ماجرای ماشین گرانقیمت حمید سوریان

تردد فراری گرانقیمت و قرمز رنگی در پایتخت این سوال را پیش آورد که مالک این خودروی 8 و نیم میلیاردی کیست.چندی بعد مشخص شد مالک این خودروی میلیاردی کسی نیست جز حمید سوریان قهرمان کشتی فرنگی ایران و جهان که مجوز ورود خودرو را در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد و یک سال قبل از بازی های المپیک 2012 لندن هدیه گرفته است.

ماشین گرانقیمت حمید سوریان

ماشین گرانقیمت حمید سوریان

 واکنش حمید سوریان به سوال مجری درباره قیمت ماشین فراری اش را در ادامه مشاهده می کنید.


اهدای مدال به  زلزله زدگان آذربایجان شرقی

حمید سوریان پس از بازگشت از المپیک لندن 2012، بخشی از جوایز المپیکی خود را به زلزله زدگان آذربایجان شرقی اهدا کرد.

حمید سوریان و محمود احمدی نژاد

 حمید سوریان دراقدامی عجیب در سال 88 پس از انتخابات، مدال طلای جهانی خود را به محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت تقدیم کرد. در ادامه صحبت های حمید سوریان درباره ماجرای اهدال مدالش به احمدی نژاد را مشاهده کنید.

حمیدسوریان و انصراف از انتخابات شورای شهر

 حمیدسوریان انصراف خود از کاندیداتوری چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام کرد.

اینجانب حمیدسوریان انصراف خود را از کاندیداتوری چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام میدارم حضور کوتاه مدت بنده در این نقش سیاسی در وهله ی اول تنها این بود که بگویم :ورزشکاران، پهلوانان و قهرمانان نیز از سیاست همراه با دیانت جدا نیستند و هرکجا که پای وطن و ارزش هایش در میان باشد با هرتفکر و عقیده ای در میدان سیاست حاضرند و حضور آنان تنها در میدان ورزش خلاصه نمیشود

حمید سوریان در برنامه خندوانه

حمید سوریان در 14 فرورین 1396 مهمان برنامه خندوانه رامبد جوان شد.

حمید سوریان در برنامه خندوانه
حمید سوریان در برنامه خندوانه

 اینستاگرام حمید سوریان

پیج حمید سوریان در اینستاگرام به آدرس hamid.sourian است که 328 هزار فالور دارد.

مدال های حمید سوریان

مدال های حمید سوریان

 مدال های حمید سوریان

مسابقات قهرمانی المپیک

طلا مسابقات قهرمانی المپیک لندن 2012 در وزن 55 کیلو

مسابقات قهرمانی جهانی

طلا مسابقات قهرمان جهان سال 2005 در وزن 55 کیلو

طلا مسابقات قهرمانی جهان سال 2006 در وزن 55 کیلو

طلا مسابقات قهرمانی جهان سال 2007 در وزن 55 کیلو

طلا مسابقات قهرمانی جهان سال 2009 در وزن 55 کیلو

طلا مسابقات قهرمانی جهان سال 2010 در وزن 55 کیلو

طلای مسابقات قهرمانی جهان سال 2014 در وزن 59 کیلو

مسابقات قهرمانی آسیا

طلای مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2007

طلای مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2008

عکس حمید سوریان

حمید سوریان
 حمید سوریان



حمید سوریان در کنار احسان حدادی
حمید سوریان در کنار احسان حدادی 
حمید سوریان
حمید سوریان
حمید سوریان
حضور استاندار تهران در منزل حمید سوریان
منزل حمید سوریان
 منزل حمید سوریان
حمید سوریان
حمید سوریان در محضر رهبری
حمید سوریان در مراسم ختم مرتضی پاشایی
حمید سوریان در مراسم ختم مرتضی پاشایی
حمید سوریان
حمید سوریان
عکس حمید سوریان در کنار پرویز پرستویی
عکس حمید سوریان در کنار پرویز پرستویی
حمید سوریان در مراسم تقدیر از قهرمانان المپیک
حمید سوریان در مراسم تقدیر از قهرمانان المپیک

 


امتیاز: 4.3 (از 6 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد