hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > صبحانه کاری من و گنجشکان

صبحانه کاری من و گنجشکان

تعجب ندارد اصغر جوجه که فقط برای آدم‌ها غذا، آماده نمی‌کند. هر موجود زنده‌ای که از او غذا بخواهد، تا جایی که بتواند کوتاهی نمی‌کند.

 رویداد امروز:تعجب ندارد اصغر جوجه که فقط برای آدم‌ها غذا، آماده نمی‌کند. هر موجود زنده‌ای که از او غذا بخواهد، تا جایی که بتواند کوتاهی نمی‌کند. پیتزای مخصوص نهنگ، ساندویچ ماه عسل آقا و خانم کرگدن، خورشت خانواده لک‌لک‌ها و هزاران جور تقاضای دیگر وجود دارد که البته فقط ما کباب‌هایش را آماده می‌کنیم و ارسال می‌شود درست به همان شماره اشتراک آنها و یا اگر تشریف آوردند رستوران، با هم می‌نشینیم سر یک میز و چیزی می‌زنیم توی رگ! وقتی طبع شعرم گل می‌کند دلم می‌خواهد فقط برای پرندگان غذا آماده کنم. حالا چند روزی است دارم برای گنجشک‌های همسایه‌مان، ارزن کباب می‌کنم آن هم از نوع مخصوص و برگش. من که اصغر جوجه باشم، خیلی به جوجه‌ها علاقه دارم حتی اگر آن جوجه پنگوئن باشد که فقط در فیلم دیده‌ام و در پیشگاه باشکوه شما خواننده عزیز اعتراف می‌کنم تا حالا هیچ جوجه‌ای را کباب نکرده‌ام ولی هروقت دلم می‌خواسته زبان پرندگان را بهتر بفهم سراغ شعر رفته‌ام. فکر می‌کنم پرندگان شاعر هستند و شاعران می‌خواهند شبیه پرندگان باشند بعضی‌ها شترمرغ می‌شوند، برخی خروس، گروهی نیز خفاش و البته خیلی‌ها کبوتر نامه بر می‌شوند. آن‌یکی خودش را طاووس می‌کند و این یکی به همان مرغ مگس بسنده می‌کند. خدا اگر به شاعری لطف کند می‌شود ابابیل و با شعرش از خانه او دفاع می‌کند. همه این را گفتم  تا این را بگویم که دیشب داشتم کتاب «تماشایی» را می‌خواندم، پشت جلد کتاب این رباعی شاعر آمده است: «دیدار بهاری من و گنجشکان/ آرامش جاری من و گنجشکان/ من این‌طرف میزم و آن‌ها آن سو/ صبحانه کاری من و گنجشکان». بیست غزل، سی و دو نیمایی و شصت و شش رباعی شاعر در این کتاب کنار هم نشسته‌اند  و در آن بزم باشکوه، شما را دعوت به یک گشت‌وگذار باصفا می‌کنند. شاعر مجموعه‌های دیگری هم مانند «از آخر مجلس»، «بی‌خبری‌ها»، «درباره تو»، «جشن فراموشی‌ها» و «از شرم برادرم» نیز دارد. حتماً شما هم رباعی‌های «میلاد عرفان پور» را با صدای خودش شنیده‌اید یا خوانده‌اید و خیلی زود می‌روید و همه کتاب‌های آن را از جمله مجموعه «تماشایی» را بادقت چند بار می‌خوانید حتی می‌توانید کارهایی را که دوست دارید، حفظ کنید برای قیافه کردن هم بد نیست، امتحان کنید! فقط به شما گفته باشم خیلی دنبال پرنده مشخصی نگردید، برخی شاعران شبیه پرنده‌های افسانه‌ای مانند ققنوس هستند. حیف که این روزها کسی دیگر کباب ققنوس نمی‌خواهد!

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
سعید آقایی جشوقانی
سعید آقایی جشوقانی
سعید آقایی، بیش از همه یک "دوست کتاب" به حساب می‌آید.
او کارشناسی ارشد هنر دارد، ۴ مجموعه شعر و ۱ مجموعه داستان و ۲ کتاب نثر ادبی منتشر کرده. ۱۲ نمایشگاه انفرادی نقاشی داشته و نوشتن را در گونه های مختلف تجربه کرده است.

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد