hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرزند کروبی: بیشتر وقت پدرم صرف مطالعه می‌شود

فرزند کروبی: بیشتر وقت پدرم صرف مطالعه می‌شود

روزنامه ارمان ملی با محمدحسین کروبی؛ فرزند مهدی کروبی درباره حصر و مسائل روز سیاسی گفتگو کرده است.
بخشی از این گفتگو را بخوانید: 
ديدارهايي که در اين زمينه در سال 97 صورت گرفت يک گشايش بود که به خواست نيروهاي امنيتي به محصورين پيشنهاد شده بود. آقاي کروبي از اين پيشنهاد استقبال و براي انجام اين ديدارها اعلام آمادگي کردند. پس از آن ليست اسامي را از پدر درخواست کردند. آقاي کروبي اعلام کردند که دوست دارند اين ديدارها با خانواده شهدا آغاز شود. در نتيجه اکثريت اين ديدارها با خانواده شهدا صورت گرفت.
با اين وجود چند ديدار نيز با افرادي به جز خانواده شهدا صورت گرفت. مانند آقاي ذوالنور، عباس موسوي، دوستي، عباسي‌فر و چند عضو مجمع روحانيون مبارز مانند آقاي عليخاني، رحماني، جماراني، كيان ارثي... رويکرد ديدارها در سال 97 به‌صورتي بود که به‌نظر مي‌رسيد پس از عيد نوروز افزايش پيدا خواهد کرد و چنين قولي نيز داده شده بود. با اين وجود پس از سال 98 روش ديگري در پيش گرفته شده و اين ديدارها محدود شد البته در حال حاضر دو ماهي است كه مجددا ديدارها به‌صورت منظم برقرار شده است.
(دليل ديدار آقاي ذوالنور با آقاي کروبي):  درخواست از طرف آقاي ذوالنور به ماموران امنيتي داده شده بود و ايشان تمايل داشتند با پدر ديدار داشته باشند. نکته حائز اهميت درباره ديدار آقاي ذوالنور اين است که آقاي کروبي در تمام ديدارها مواضع خود را به‌صورت شفاف بيان مي‌کنند، پس از ديدار با آقاي ذوالنور، پدرم به شوخي به من گفتند تصور مي‌كنم با بيان مواضعم به آقاي ذوالنور در مورد مسائل جاري كشور ايشان وقتي از منزل خارج شده‌اند به نهادهاي تصميم‌گير توصيه کرده‌اند که حصر ايشان حتما برداشته نشود.
در اين ديدار آقاي ذوالنور ديدگاه‌هاي خود را مطرح کرده بودند و آقاي کروبي هم مواضع خود را به‌صورت شفاف بيان کرده بودند. با اين حال به‌نظر مي‌رسد سخنان طرفين در نهايت روي يکديگر تاثير نمي‌گذارد و تنها يک تجديد ديدار بين دو دوست و همشهري صورت گرفته باشد.
پدرم درخواستي را مطرح کرده و خواستند که با اعضاي حزب اعتماد ملي ديدار داشته باشند. ولي با درخواست ايشان در اين زمينه موافقت نشده و تاکنون هيچ‌کدام از اعضاي حزب اعتماد ملي موفق به ديدار نشده‌اند. همچنين درخواست ديدار با بيت امام و خانواده شهيدمطهري را نيز داشته‌اند که مورد موافقت قرار نگرفته است.
پدرم به‌دليل اينكه بيش از هفت بار تجربه دستگيري و زندان‌هاي طولاني مدت را در دوران پهلوي داشته است از زماني که حصر شروع شد متوجه اين شرايط بود که ممکن است سال‌ها طول بکشد. به همين دليل از شروع آن براي خود برنامه‌ريزي‌هاي لازم را انجام داد. يکي از اين برنامه‌ريزي‌ها پياده روي به مدت دو الي سه ساعت در آپارتمان محل اقامتشان را جدي انجام دادند. بعد از سه سال که در شرايط بسيار سختي بودند به منزل خود در جماران منتقل شدند پياده روي را در حياط يا بالكن منزل به‌صورت مرتب ادامه دادند.
در نتيجه در طول روز در حدود دو تا سه ساعت از وقت پدرم صرف پياده روي مي‌شود. بقيه اوقات ايشان نيز صرف مطالعه و تلاوت قرآن مي‌شود و در مقاطعي مخصوصا سه سال اول به حفظ قرآن هم پرداختند و در طول روز به‌صورت جدي مطبوعات را مطالعه و دنبال مي‌کنند. برخي از مقالات سايت‌هاي داخلي و خارجي را نيز براي ايشان تهيه مي‌کنيم و در اختيار ايشان قرار مي‌دهيم.
خير؛ به اينترنت دسترسي ندارند. به همين دليل خانواده مقالات را براي ايشان تهيه مي‌کند و بخش کمي هم از وقت ايشان نيز صرف تماشاي تلويزيون مي‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد