hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > دیاباته؛ 3 گل برای شکست کلی طلسم

دیاباته؛ 3 گل برای شکست کلی طلسم

هفته نهم لیگ برتر نوزدهم هم پشت سرگذاشته شد و در هفته‌ای که تمام تیم های بالانشین از جمله شهرخودرو، پرسپولیس و سپاهان نتیجه‌ای بهتر از تساوی مقابل حریفان به دست نیاورده بودند، تراکتور در حساس‌ترین بازی هفته و در خانه مغلوب استقلال شد.
در واقع درخشان‌ترین استقلالِ فصل از سخت‌ترین مسابقه لیگ سربلند بیرون آمد و استراماچونی بعد از بازی گفت که این برد به خاطر حضور دیاباته بود.شیخ دیاباته بهترین بازیکن این بازی 6 شوت در چارچوب داشت که 3 گل زد و 3 نبرد هوایی موفق داشت. حالا استقلال استراماچونی با 16 گل، بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و آبی‌ها با پیروزی برابر تراکتور، چهره یک تیم مدعی را به خود گرفته‌اند. دیاباته درحالی در این بازی بزرگ و حساس هت‌تریک کرد که پیش از این بازی حتی یک گل هم نزده بود اما آتش بازی دیاباته ثابت کرد که تصمیم استراماچونی در مورد جذب این بازیکن بلندقامت اهل مالی و البته بازی دادن به او، اشتباه نبوده است.استقلال بعد از جدایی مامه تیام که در پایان لیگ هفدهم اتفاق افتاد، نفرات زیادی را در خط حمله امتحان کرد اما حالا شیخ دیاباته بازیکنی است که می‌تواند خاطرات خوش تیام را در این تیم تکرار کند. بازیکنی که در سومین حضور خود در ترکیب اصلی استقلال هت‌تریک کرد و نشان داد می‌تواند بازیکنی ترسناک برای خط دفاعی حریفان باشد. استقلال با گل های شیخ دیاباته و البته تک گل علی کریمی موفق شد بعد از 7 سال و 9 ماه تراکتور را در تبریز شکست دهد و این آمار منفی را از کارنامه خود پاک کند. استقلال با این پیروزی به امتیاز هزار و یکم در تاریخ لیگ برتر رسید و از این حیث بهترین تیم فوتبال ایران شد. آبی‌پوشان در این بازی مجموعاً 11 شوت در چارچوب داشتند که بیش از نیمی از آنها را دیاباته به نام خودش ثبت کرد؛ آماری که نشان می‌دهد او چه نقش مهمی در پیروزی بزرگ استقلال داشت.دیاباته نخستین بازیکن آبی‌پوشان است که خارج از آزادی موفق به هت‌تریک شده است. هت‌تریک این مهاجم باعث شد استقلال با سبقت گرفتن از پرسپولیس و ذوب‌آهن با 8 هت‌تریک، رکورددار بیشترین هت‌تریک در تاریخ لیگ برتر شود. غلامرضا عنایتی در هفته هفدهم لیگ چهارم هت تریک کرد. در واقع استقلال برای ثبت اولین هت‌تریک خود تا دوره چهارم لیگ برتر صبر کرد. غلامرضا عنایتی در هفته‌های 5 و 28 لیگ پنجم نیز هت‌تریک کرد. آرش برهانی در هفته دوازدهم لیگ هشتم، سیاوش اکبرپور در هفته هفدهم لیگ هشتم و مجتبی جباری در هفته یازدهم لیگ یازدهم دیگر بازیکنان این تیم بوده‌اند که هت تریک کرده‌اند. بازیکنان استقلال 5 فصل در هت‌تریک ناموفق بودند تا اینکه در هفته نخست دور برگشت لیگ هفدهم، محسن کریمی 3 گل به صنعت نفت زد.برد ارزشمند استقلال در خانه تراکتور، یک رکورد دیگر را هم شکست. آخرین بازی‌ای که شماره ۷ استقلال موفق به گلزنی شد، مربوط به لیگ سیزدهم و بازی مقابل نفت تهران است. فرهاد مجیدی در آن مسابقه دروازه حریف را باز کرد. از آن روز تا بازی با تراکتور یعنی 2 هزار و 204 روز این شماره طلسم شده بود و دیاباته عصر جمعه بعد از ۶ سال و ۱۳ روز این طلسم را شکست.
پیش از این فصل، شماره ۷ استقلال بر تن مارکوس نویمایر، بختیار رحمانی و حسن بیت سعید بود. این 3 بازیکن در لیگ برتر هیچ گلی برای استقلال نزدند و کیفیتی که از خود نشان دادند به جدایی زودهنگام‌شان از جمع آبی‌پوشان انجامید. البته تیام بازیکنی بود که توانست خاطرات خوبی از شماره ۷ از خود به جای بگذارد. تیام که در لیگ برتر شماره ۲۵ می‌پوشید، در آسیا شماره ۷ را بر تن کرد و ستاره استقلال در این رقابت‌ها بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد