hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اعتراف‌هایی در سالگرد سقوط

اعتراف‌هایی در سالگرد سقوط

فرانک مک‌کنزی فرمانده سابق سنتکام در آستانه سالگرد تسلط طالبان بر افغانستان توضیحاتی در خصوص عوامل سقوط کابل ارائه کرد.

به گزارش خبرآنلاین، مک کنزی در گفتگویی با پولتیکو گفت که او مخالف خروج کامل نیروهای خارجی بوده و اعتقاد داشته که آمریکا باید با حضور اندک نظامیان خارجی به نیروهای افغانستان برای دفاع از این کشور کمک کند، پیشنهادی که مورد مخالف واشنگتن قرار گرفت.

مک کنزی افزود: در آخرین ارزیابی رسمی اطلاعاتی که در ۸ آگوست به کاخ سفید گفتم به نظر من کابل سقوط خواهد کرد. فکر نمی‌کردم در آن آخر هفته سقوط کند. من فکر کردم ممکن است کمی بیشتر طول بکشد، ۳۰ روز یا بیشتر. اما احساس کردم کابل در کوتاه مدت محاصره خواهد شد.

این ژنرال بلندپایه ارتش آمریکا درباره عملیات تخلیه نیز گفت: روز پنجشنبه یا جمعه، در حین پرواز برای گفتگو با طالبان به من اطلاع داده شده که بخشی از نیروهای طالبان وارد کابل شدند، زمانی که با مقامات این گروه ملاقات کردم به آنها هشدار دادم که هدف ما انجام تخلیه است، اگر طالبان در این روند دخالت نکند، آمریکا علیه آنان حمله هوایی انجام نخواهد داد.

وی افزود: در این دیدار ملابرادر، از آمریکا درخواست کرد برای تامین امنیت کابل وارد شهر شوند که این امر امکانپذیر نبود و به طور کلی طالبان در خروج نیرهای امریکایی کمک و امنیت بیرون فرودگاه کابل را تأمین کردند.

وی درباره بحران در فرودگاه کابل نیز گفت: در تاریخ ۱۶ آگوست یک روز پس از سقوط قصد سفر به کابل داشتم، اما فرودگاه، باند فرودگاه، توسط افراد اشغال شده بود و ۱۶ ساعت طول کشید که نیروهای نیروهای آمریکا و کماندوهای افغانستان کنترل فرودگاه کابل را برعهده بگیرند.

مک کنزی تصریح کرد: اعتقاد من این است که باید می ماندیم. وی که در 1 آوریل از ارتش بازنشسته شد، می‌گوید: من معتقدم که هر چیزی که اتفاق افتاد، ناشی از آن تصمیم اساسی بود.

در حال تکمیل....

311311

کد خبر 1661232

منبع: khabaronline-1661232

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد