hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > همه قسمت های فیلم سریع و خشن + تاریخ انتشار قسمت جدید

همه قسمت های فیلم سریع و خشن + تاریخ انتشار قسمت جدید

مجموعه سریع و خشن (The Fast and Furious) که به تازگی اسپین آف آن با نام هابز و شاو (Hobbs & Shaw) منتشر شد، یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین سری فیلم‌های هالیوود به شمار می‌آید.

تاکنون 8 قسمت و یک اسپین آف از سری فیلم های سریع و خشن منتشر شده است و نهمین قسمت هم در سال 2020 اکران خواهد شد. مجموعه سریع و خشن جزو آن دسته آثاری است که برای علاقه مندان به اتومبیل و سینمای اکشن لبریز از جذابیت و هیجان است. یکی از نکات جالب و قابل تأمل در این مجموعه این است که پرداخت اتومبیل‌ها کم از شخصیت‌ها ندارد، این اتفاق تا مرز جان بخشی به خوردرو ها هم پیش می‌رود.

جدا از بحث خودروها، صحنه‌های اکشن و جلوه‌های ویژه، سریع و خشن همواره از بازیگران موفق و پولساز هالیوود بهره برده تا شانس خود را در اکران موفق افزایش دهند.

در ادامه نگاهی کوتاه به هر قسمت این مجموعه خواهیم انداخت:


سریع و خشن 1 - The Fast and Furious (2001) ساختهٔ راب کوهن:

اولین فیلم از مجموعهٔ سریع و خشن با موفقیت چشمگیری در گیشه مواجه شد، وین دیزل و پل واکر از سوی مخاطب پذیرفته و محبوب شدند.؛ این فیلم به‌وضوح از یک مقاله در مجله Racer X الهام گرفته‌شده بود که توسط کن لی نوشته‌شده است و در مورد مسابقات اتومبیل‌رانی خیابانی در نیویورک است. فیلم وین دیزل را در نقش دومنیک تورنتو به‌عنوان یکی از اعضای سابق و رهبر باشگاه مسابقات زیرزمینی معرفی می‌کند. برایان اوکانر با بازی پاول واکر (Paul Walker) به‌عنوان یک پلیس به زیر زمین می‌رود و فکرمی‌کند که آن‌ها پشت ماجرای دزدیده شدن کامیون هستند.

برایان از خواهر دام یعنی میا خواستگاری کرد و بخشی از تیم شد، در ادامه اما معلوم می‌شود دام پشت این سرقت است. رایان باید به‌عنوان پلیس وظیفه‌اش را انجام دهد اما وقتی یک باند خیابانی به دام حمله می‌کنند، برایان به او کمک می‌کند. او دام را دستگیر نمی‌کند و ماشینش را بر اساس شرط‌بندی قبلی به او می‌دهد.

بودجه: 38 میلیون دلار

فروش گیشه: 207 میلیون دلار

امتیاز: 5/9


سریع و خشن 2 - The Fast and Furious 2 (2003) ساختهٔ جان سینگلتون:

مجموعهٔ Fast and Furious با برایان کانر ادامه پیدا می‌کند در حالی که او تعهد داده‌است تا سابقهٔ کیفری‌اش پاک شود. در عوض او باید کارتر ورون، سرکردهٔ مواد مخدر را برکنار کند. برایان موافقت کرد اما اصرار داشت که شریکش را خودش انتخاب کند، او با رومن پیرس دوست دوران بچگی‌اش می‌رود. آن‌ها به‌عنوان راننده‌های ورون استخدام می‌شوند. برایان به‌دنبال مونیکازنی که نمی‌داند یک مأمور مخفی است می‌رود. بعد از گرفتن ورون و باند او و نجات مونیکا از آدم‌ربایی، رومن و برایان به خانهٔ میامی برگشتند و قصددارند با پولی که از سازمان موادمخدر گرفتند، گاراژی را باز کنند.

بودجه: 76 میلیون دلار

فروش گیشه: 236 میلیون دلار

امتیاز: 6/8


سریع و خشن 3 - The Fast and Furious: Tokyo Drift (2006) ساختهٔ جاستین لین:

بعد از یک تصادف سنگین در یک مسابقهٔ خیابانی غیرقانونی، شان بوسول فرستاده شد تا با پدرش که یک افسر نیروی دریایی در توکیو است زندگی کند. شان با صحنهٔ مسابقه در توکیو روبرو می‌شود که شامل دریفت بود. او به‌خاطر این که با این سبک آشنا نبود، چندین بار تصادف می‌کند. اما در نهایت یک دوست به نام هان به وی دریفت را یاد می‌دهد. یک جنگ یاکوزایی در جریان است که شان باید از آن اجتناب کند و مسابقهٔ نهایی در برابر حریف یاکوزایی‌اش را انجام ندهد. اکنون ستارهٔ مسابقات اتومبیل‌سواری، دومنیک تورنتو وارد می‌شود و مسابقه می‌دهد.

بودجه: 85 میلیون دلار

فروش گیشه: 158 میلیون دلار

امتیاز: 6/1


سریع و خشن 4 - The Fast and Furious (2009) ساختهٔ جاستین لین:

دام یک تیم جدید را که شامل چندین چهرهٔ آشنا از جمله لتی و میشل رودریگز را تشکیل می‌دهد. آن‌ها مجدداً به سرقت کامیون برمی‌گردند اما این‌بار در جمهوری دومینیکن، کشوری که فاصله چندانی با امریکا ندارد. این گروه در نهایت منحل می‌شود و دام، لتی را برای محافظت از وی رها می‌کند، چند ماه بعد متوجه می‌شود که لتی به قتل رسیده‌است. در حالی که قاتل را دنبال می‌کند، نزد برایان که اکنون در FBI کار می‌کند می‌رود تا به‌دنبال یک فروشندهٔ مواد مخدر به‌نام آرتور براگابروند. این‌دو مخفیانه به باند براگا ملحق می‌شوند. در طول راه دام متوجه می‌شود که لتی به‌طور مخفیانه با هدف پاک کردن اسم دام برای برایان کار می‌کند. برایان با بالادستی‌هایش قراردادی می‌بندد مبنی براین‌که در ازای به دام انداختن براگا سوابق دام پاک شود. او موفق به این کار می‌شود اما متوجه می‌شود براگای قلابی را گرفته‌است. براگای اصلی به مکزیک فرار کرده، دام و برایان در جنوب مرز قرار می‌گیرند و براگا را می‌گیرند اما افراد براگا وارد می‌شوند. درحالی که برایان زخمی شده‌است، پلیس‌ها می‌رسند ۲۵ سال زندان برایش در نظر می‌گیرند. درحالی که دام را به زندان می‌برند برایان و میا یک تیم را برای تعقیب اتوبوس هدایت می‌کنند…

بودجه: 85 میلیون دلار

فروش گیشه: 236 میلیون دلار

امتیاز: 6/6


سریع و خشن 5 - Fast Five (2011) ساختهٔ جاستین لین:

در ادامهٔ اتفاقاتی که در فیلم قبلی افتاد، گروه موفق می‌شود با صد کردن راه اتوبوس، دام را آزاد کند و قرار می‌گذارند که در ریو دوژانیرو همدیگر را ملاقات کنند. در حالی‌که میا و برایان در انتظار ورود دام هستند، طرحی برای سرقت چند ماشین از یک قطار می‌ریزند. ماشین‌ها دارایی‌های مصادره شده هستند که یکی از آن‌ها برای عضو جدید گروه یعنی زی‌زی است. میا ماشین زی‌زی را دزدید و زی‌زی ماموران مراقبت از ماشین‌هارا کشت. به‌نظر می‌رسید درون ماشین یک تراشهٔ کامپیوتری که حاوی اطلاعات کیفری رئیس زی‌زی یعنی رِیز است، مخفی شده‌است.

در این‌جاست که مأمور امنیت دیپلماتیک یعنی هابزبا بازی دایان جانسون، وارد می‌شود که به دنبال دستگیری دام و برایان است. دام می‌خواهد از ریو فرار کند اما میا می‌گوید که حامله است. بنابراین گروه تصمیم می‌گیرد از اطلاعات تراشه برای سرقت پول‌های ریز استفاده کند تا یک زندگی جدید را باهم شروع کنند. هابز در نهایت میا، دام، برایان و سایر اعضای گروه را دستگیر کرد اما قبل از این‌که آن‌ها را تسلیم قانون کند، افراد ریز حمله کردند. افراد هابز کشته شدند اما تیم دام قبل از فرار، هابز را نجات دادند. دام و هابز برای پیدا کردن پول‌های ریز هم‌دست می شوند. پس از چند صحنهٔ طاقت‌فرسا، برایان، دام و میا تمام پول را برداشته و به یک جزیرهٔ گرمسیری می‌روند.

وسط صحنهٔ تیتراژ، هابز یک فایل درمورد یک سرقت در برلین به آن‌ها می‌دهد. یکی از آن‌ها لتی بود که تصور می‌شد مرده است.

بودجه: 125 میلیون دلار

فروش گیشه: 626 میلیون دلار

امتیاز: 7/3


سریع و خشن 6 - Fast & Furious 6 (2013) ساختهٔ جاستین لین:

اعضای گروه تقسیم شده‌اند و سرتاسر جهان زندگی می‌کنند. هابز در حال تحقیق برروی تخریب یک کاروان نظامی روسیه به دست یک نیروی ویژهٔ بریتانیایی به نام اون شاو است. هابز به دام و تیمش برای این‌کار نیاز دارد. در عوض جرائم گذشتهٔ آن‌ها بخشیده شده و می‌توانند به آمریکا برگردند. هابز برای ترغیب دام به او می‌گوید لتی از افراد شاو است.

تیم دام در لندن با افراد شاو روبرو می‌شود. لتی آن‌جاست و بی‌درنگ به دام شلیک می‌کند. دام متوجه می‌شود که او فراموشی گرفته‌است. شاو ابتدا او را به گروهش می‌آورد و سپس از رابطه‌اش با دام آگاه می‌شود. هابز متوجه می‌شود که افراد شاو در حال ساخت یک دستگاه مرگبار برای فروش به بالاترین قیمت هستند. افراد شاو در حال سرقت آخرین جزء دستگاه هستند. او و لتی در یک تانک نظامی در حال گشت‌زنی در اطراف‌اند. دام زندگی خود را به خطر می‌اندازد تا لتی را نجات دهد. شاو و تیمش دستگیر می‌شوند اما معلوم می‌شود که او میا را ربوده‌است و همکار هابز یعنی رایلی، تمام این مدت برای شاو کار می‌کرده است. هابز مجبور می‌شود برای حفاظت از میا، آن‌ها را آزاد کند. لتی تصمیم می‌گیرد با دام بماند.

شاو و افرادش سعی می‌کنند از یک هواپیمای باربری فرار کند اما افراد دام هواپیما را ازبین می‌برند. میا نجات داده شده‌است و دام تراشهٔ کامپیوتری را از هواپیمای در حال انفجار نجات می‌دهد که آزادی‌شان را از دست هابز تضمین می‌کند. آن‌ها همراه با لتی که هنوز حافظهٔ خود را بدست نیاورده است به سمت خانهٔ پدری تورنتو در لس آنجلس بازمی‌گردند اما لتی حس می‌کند که به خانه برگشته است.

صحنهٔ وسط تیتراژ در توکیو اتفاق میوفتد، جایی که هان در یک ماشینش در یک مسابقه است. ماشین او توسط یک ماشین دیگر له شده است، سپس رانندهٔ ماشین پیاده شده و از صحنه دور می‌شود و دوربین از گردن‌بند لتی به سمت او می‌رود. ماشین هان منفجر می‌شود و راننده که همان جیسون استاتهام است با دام تماس می‌گیرد و می‌گوید: تو من را نمی‌شناسی، اما کم‌کم این اتفاق می‌افتد”.

بودجه: 260 میلیون دلار

فروش گیشه: 788 میلیون دلار

امتیاز: 7/1


سریع و خشن 7 - Furious 7 (2015) ساختهٔ جیمز وان:

دکارد شاو (جیسون استاتهام) برادری داشت. اکنون او می‌خواهد انتقام بردارش را بگیرد. او پس از دزدیدن پرونده‌های دام و تیمش، در دفترکار هابز یک بمب منفجر می‌کند و هابز صدمه دیده و راهی بیمارستان می‌شود. هان، یکی از افراد دام، در توکیو توسط دکارد کشته شده‌است و دام به توکیو رفته تا در تشییع جنازهٔ او شرکت کند. در مراسم خاک‌سپاری، دکارد وارد می‌شود تا با دام روبرو شود، اما دام توسط یک تیم ضربت به رهبری آقای هیچکس کورت راسل، نجات داده می‌شود. او به دام برای متوقف کردن دکارد کمک می‌کند و در عوض از دام و تیمش می‌خواهد به او برای پیدا کردن چشم خدا یک برنامهٔ کامپیوتری که می‌تواند افراد را پیدا کند» کمک کند. او همچنین می‌خواهد رمزی، هکری که این برنامه را ساخته است را نیز از جانب جاکاندا که یک مزدور است حفظ کند.

دام قبول می‌کند و تیم به سمت خاورمیانه می‌رود، جایی که آن‌ها رمزی را نجات می‌دهند. آن‌ها دکارد را پیدا می‌کنند اما در کمین جاکاندا و افرادش می‌افتند. همه به لس‌آنجلس بازمی‌گردند، جایی که هابز از بیمارستان مرخص شده و برای مبارزه به آن‌ها می‌پیوندد. انفجارها و مبارزه‌های بسیاری صورت می‌گیرد و دام در نهایت می‌میرد. لتی می‌گوید که همه چیز را به یاد آورده‌است. ناگهان دام به زندگی بازمی‌گردد.

آخرین صحنهٔ فیلم ادای احترامی به پاول واکراست. شخصیت او یعنی برایان، از بازی در فیلم بازنشسته شده‌است.

بودجه: 190 میلیون دلار

فروش گیشه: 1/5 میلیارد دلار

امتیاز: 7/2


سریع و خشن 8 - The Fate Of the Furious (2017) ساختهٔ اف گری گری:

هنگامی که دام و لتی در ماه عسل هستند، برایان و میا از بازی در فیلم بازنشسته شده‌اند و با توجه به این‌که گروه تبرئه شده، ظاهراً همگی یک زندگی نرمال را شروع کردند. اما Fast and Furious همچنان ادامه دارد و یک زن مرموز، دام را به دنیای جرم بازمی‌گرداند و به‌نظر می‌رسد دام قادر به فرار نیست. آن‌ها با چالش‌هایی مواجه می‌شوند که قبلاً تجربه‌اش نکرده‌اند. نقش این زن مرموز را شارلیز ترون بازی می‌کند.

بودجه: 290 میلیون دلار

فروش گیشه: 1/2 میلیارد دلار

امتیاز: 6/7


اسپین آف سریع و خشن: هابز و شاو - Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw ساختهٔ دیوید لیچ:

داستان این فیلم دو سال پس از اتفاقات فیلم سرنوشت خشمگین به وقوع می‌پیوندد. مأمور باتجربه لوک هابز تصمیم می‌گیرد تا با دوست و رقیب قدیمی‌اش دکارد شاو همکاری کند تا مأموریت یک خلافکار مخوف به نام بریکستون را متوقف کنند. این اسپین آف از مجموعه سریع و خشن با افت شدید مخاطب و در نتیجه فروش مواجه شد، کارشناسان و منتقدان بر این باورند که دو عالم مسبب این اتفاق است. علت اول عدم حضور وین دیزل و عامل دیگر فرا واقعی یا بیش از حد تخیلی بودن حوادث است.

بودجه: 200 میلیون دلار

فروش گیشه: 760 میلیون دلار

امتیاز: 6/6


سریع و خشن 9 - Fast & Furious 9 به کارگردانی جاستین لین: (Justin Lin)

نهمین قسمت از سری فیلم های سریع و خشن در اردیبهشت یا خرداد سال 1399 (ماه می 2020) منتشر خواهد شد. از نکات قابل توجه قسمت نهم می‌توان به بازگشت وین دیزل، اضافه شدن جان سینا و عدم حضور جیسون استات هام و دواین جانسون اشاره کرد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد