hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > چیپ علیپور مقابل هت تریک شیخ

چیپ علیپور مقابل هت تریک شیخ

هفته نهم لیگ برتر، پنجشنبه با برگزاری 5 دیدار آغاز شد که در اولین مسابقه شهر خودرو و سایپا در ورزشگاه شهر قدس به تساوی بدون گل رسیدند.
در این مسابقه سیدمهدی رحمتی دروازه بان شهرخودرو 450 مین بازی خود در لیگ برتر را انجام داد تا رکورددار شود. او تنها بازیکنی است که در 19 دوره لیگ برتر حاضر بوده است. یحیی گل‌محمدی، سرمربی شهر خودرو در پایان بازی با سایپا گفت: «این زمین برای مسابقه دادن نبود. انگار در زمین کشاورزی آمده بودیم.»
در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر زور نساجی و صنعت نفت آبادان به هم نرسید و بازی صفر- صفر مساوی شد. رضا مهاجری، سرمربی نساجی به طور تلویحی از سمتش استعفا داد. او اعلام کرد:‌ «من نمی‌توانم دیگر چیزی به این تیم اضافه کنم. کاش یک نفر به من توهین می‌کرد و یکم دلم خنک می‌شد.» همچنین نفت مسجدسلیمان و فولاد در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان به مصاف هم رفتند که آنها هم به تساوی صفر- صفر رضایت دادند. جواد نکونام سرمربی فولاد در واکنش به تساوی تیمش گفت: «اگر سوشا مکانی درون دروازه نفت نبود، ما برنده می‌شدیم.»
توقف سرخ‌ها با چیپ علیپور
در ورزشگاه آزادی تهران، پرسپولیس و ماشین‌سازی در حالی برابر هم قرار گرفتند که بازی با حملات نصفه و نیمه سرخپوشان پایتخت آغاز شد اما تیم تبریزی هم که چشم به ضد حمله داشت، در صحنه‌هایی خطرناک ظاهر شد. ماشین‌سازان حتی در دقیقه ۱۵ مسابقه نیز روی ارسال احمدرضا زنده‌روح و ضربه سر مسیح زاهدی به گل رسیدند اما کمک داور مسابقه آن را آفساید اعلام کرد. در ادامه فشار پرسپولیسی‌ها بیشتر از حریف بود ولی ثمری نداشت و حامد لک با واکنش‌های خود مانع از باز شدن دروازه ماشین‌سازی شد. در دقیقه 89 برخوردی بین مهدی ترابی و مدافع ماشین‌سازی شکل گرفت که علی صفایی، داور مسابقه به سود پرسپولیس اعلام پنالتی کرد که این موضوع با اعتراض نیمکت ماشین‌سازی بخصوص رسول خطیبی مواجه شد و او با دست زدن‌های خود به این تصمیم واکنش نشان داد. در ادامه علی علیپور که با بیرون رفتن امید عالیشاه و احمد نوراللهی، بازوبند کاپیتانی را هم به بازوی خود بسته بود، پشت ضربه ایستاد ولی ضربه چیپ بسیار آرام او به مرکز دروازه ماشین‌سازی را لک با ایستادن سر جای خود مهار کرد تا اتفاقات بازی جام حذفی دو تیم به نوعی تکرار شود که در آن بازی هم ضربه علیپور را لک مهار کرد. در ادامه حملات سرخ‌ها راه به جایی نبرد تا مسابقه بدون گل به پایان برسد و کام سرخ‌ها در جشن قهرمانی سوپرجام که پس از پایان بازی برگزار شد، تلخ شود. گفتنی است شجاع خلیل‌زاده، مدافع پرسپولیس هم با کارت زردی که در این بازی گرفت، چهار اخطاره شد و بازی دوشنبه پرسپولیس برابر فولاد را از دست داد. مهدی مهدوی‌کیا با اشاره به تساوی‌های بدون گل در چهار مسابقه در استوری اینستاگرام خود نوشت: «برای طرفداران فوتبال خوشایند نیست.»
رکورد نیازمند شکست
بازی دو تیم پارس جنوبی و سپاهان هم در ورزشگاه تختی جم با تساوی 1-1 به پایان رسید. رضا میرزایی (۳۸) دروازه میزبان را باز کرد ولی محمد نوری (45- پنالتی) موفق شد دروازه سپاهان را باز کند و رکورد گل نخوردن پیام نیازمند را پس از 935 دقیقه بشکند و سپاهان نیز اولین گل فصل خود را دریافت کند.
آتش بازی استقلال با دیاباته در تبریز
بازی‌های این هفته دیروز با برگزاری 3 بازی دیگر پایان یافت که دیدار گل گهر و پیکان نیز بدون رد و بدل شدن گلی به پایان رسید. در حساس‌ترین بازی هفته نهم، تراکتور و استقلال در ورزشگاه مملو از تماشاگر یادگار امام (ره) تبریز به مصاف هم رفتند. تراکتور با توجه به حمایت هواداران پرشور خود، بازی را هجومی آغاز کرد و پس از چند فرصتی که از دست داد، توانست از حریف خود پیش بیفتد. در دقیقه 20 کار تیمی تماشایی بازیکنان تراکتور با حرکت میثم تیموری آغاز شد که در ادامه پاس او به ویلیان میمبلا با پاس این بازیکن برای احسان حاج‌صفی همراه شد و کاپیتان تراکتور هم توپ را بدون مکث به محوطه 6 قدم فرستاد تا محمدرضا آزادی با فرار سریع و شوت نوک پا دروازه استقلال را باز کند. پس از آن استقلال برای جبران گل خورده جلو کشید و در دقیقه 40 شیخ دیاباته در محوطه جریمه مهدی قائدی را صاحب توپ کرد که او نیز با یک پاس چیپ بغل پا از بین دو مدافع تراکتور توپ را مجدداً به دیاباته رساند تا او با شوت روی پای تماشایی گل تساوی استقلال را بزند و اولین گل خود را برای آبی‌پوشان به ثمر برساند تا نیمه اول با تساوی به پایان برسد. در نیمه دوم، بازی بیشتر در میانه میدان در جریان بود تا اینکه در دقیقه 65 سانتر هرویه میلیچ بعد از برخورد به مدافع تراکتور به فرشید اسماعیلی رسید که شوت او و در ادامه ضربه علی کریمی را محمد رشید مظاهری به خوبی برگشت داد اما در ریباند دیاباته دروازه تراکتور را باز کرد تا دبل کند. با این گل استقلال روحیه گرفت و در دقیقه 69 پاس در عمق زیبای کریمی از میانه زمین را رضا اسدی نتوانست با تکل بلند دفع کند تا توپ به دیاباته برسد و او با عبور از مظاهری گل سوم آبی‌ها را به ثمر رساند و هت‌تریک کرد تا چهره ویژه این بازی و هفته نهم لقب بگیرد. در ادامه مصطفی دنیزلی تعویض هایی را انجام داد و مسعود شجاعی و ساسان انصاری را به زمین فرستاد که این تعویض ها نتیجه داد و در دقیقه 79 سانتر در عمق شجاعی به محوطه جریمه استقلال با ضربه سر انصاری به گل دوم تراکتور تبدیل شد تا فاصله دو تیم کم شود اما استقلال دوباره به گل رسید و در دقیقه 84 پاس علی دشتی و دفع ناقص مدافع تراکتور به علی کریمی رسید تا او با شوت پشت محوطه فوق‌العاده به کنج دروازه گل چهارم استقلال را به نام خود ثبت کند تا این بازی با نتیجه 4-2 به سود استقلال به پایان برسد و تراکتور هم دومین باخت پیاپی خود را تجربه کند. استقلال با این پیروزی در ادوار لیگ برتر هزار امتیازی شد. همچنین ذوب‌آهن 2-0 و با گل های میلاد فخرالدینی (32 پنالتی) و امیر ارسلان مطهری (75) شاهین را از پیش رو برداشت تا شاگردان علیرضا منصوریان به نخستین برد خود دست پیدا کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد