hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فاضلی هشدار داد / ایران «پاره» میان «دو روایت»

فاضلی هشدار داد / ایران «پاره» میان «دو روایت»

جماران نوشت : عضو سابق هیأت علمی دانشگه شهید بهشتی گفت : جامعه در میان این دو قصه دارد پاره پاره می شود و همه انرژی و امیدش هدر می رود.

نشست رونمایی از کتاب توسعه(گزارش صفر 1400) عصر روز گذشته(دوشنبه 10 مرداد ماه) با سخنرانی کیومرث اشتریان، محسن محبی، محسن رنانی، محمد فاضلی و حجت الله میرزایی، در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

محمد فاضلی ، جامعه شناس در این نشست گفت : همه نیاز به روایت و قصه دارد و باید خودش را روایت کند. جامعه ایران امروز بین دو قصه و روایت پاره شده است. یک روایت حکومت است که ادعا می کند شیوه مدیریتش ایران را بر قله های جهان انداخته و عده ای ادعا می کنند سرعت پیشرفت علم ما به گونه ای است که بقیه کشورها نگران شده اند. یک روایتی هم از سیاهی، بدبختی و فلاکت در فضای مجازی می بینید.

عضو سابق هیأت علمی دانشگه شهید بهشتی افزود: جامعه در میان این دو قصه دارد پاره پاره می شود و همه انرژی و امیدش هدر می رود. کتاب توسعه دارد یک روایت می سازد که قهرمان ها و شاخص ها و مستندات خودش را دارد. نکته مهم قصه ای که کتاب توسعه می سازد و آن را مستند می کند، شاخص هایش را شفاف بیان می کند. این روایت ساختن یک گام به سمت توانمند شدن جامعه است. یعنی از این به بعد در مقابل دولت ها می توانیم از شاخص حرف بزنیم و بگوییم حرف هایی که می زنی را ما روایت دیگری داریم و اتفاقا روایت ما مستندتر است.

فاضلی هشدار داد / ایران «پاره» میان «دو روایت»

بیشتر بخوانید :

فاضلی /

وی تأکید کرد: ایران امروز نه به آن سیاهی است که در فضای مجازی روایت می شود و نه به آن سپیدی است که حاکمان از آن حرف می زنند. ساختن این روایت ابزار جامعه ایرانی است برای اینکه اولا خودش را بشناسد و بفهمد که در هر گامی از محیط زیست، ظرفیت اجرا و هر چیزی کجا است؛ خودش را روایت و از این روایت برای کنش جمعی استفاده کند.

۲۱۲۲۰

کد خبر 1658391

منبع: khabaronline-1658391

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد