hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > کیاناز شاطریان و امیرماهان معصومی از تجربه خود می‌گویند

کیاناز شاطریان و امیرماهان معصومی از تجربه خود می‌گویند

اسامی برترین‌های کنکور 1401 در حالی اعلام شد که اصفهان همچون بیشتر دوره‌ها توانست نمایندگانی در میان نفرات برتر کنکور داشته باشد به این ترتیب که «کیاناز شاطریان» رتبه یک گروه آزمایشی هنر و «امیرماهان معصومی» رتبه شش گروه علوم ریاضی و فنی را از آن خود کردند.

اسامی برترین ;های کنکور 1401 در حالی اعلام شد که اصفهان همچون بیشتر دوره ;ها توانست نمایندگانی در میان نفرات برتر کنکور داشته باشد به این ترتیب که «کیاناز شاطریان» رتبه یک گروه آزمایشی هنر و «امیرماهان معصومی» رتبه شش گروه علوم ریاضی و فنی را از آن خود کردند.

بررسی آمارهای سال ;های گذشته نشان می ;دهد که نمایندگان اصفهان همواره در جمع رتبه ;های برتر کنکور بوده ;اند و این موضوع در آمارهای 5 سال گذشته نمایان است، اما گفتنی با در نظر گرفتن آمار سال ;های 1396 تا 1401 کنکور سراسری به این تحلیل می ;رسیم که به جز در سال 1399 که 5 نماینده از استان اصفهان در کنکور درخشیدند و البته دو نفر آنها از شهرستان ;های خمینی ;شهر و شهرضا بودند و نیز در سال 1400 که چهار نماینده از اصفهان در کنکور به مقام ;های برتر دست یافتند و یک نفر از آنها از شهرستان شاهین ;شهر بود، همواره دو نماینده از اصفهان در میان نمایندگان برتر کنکور جای گرفته ;اند. نکته قابل ;توجه این است که موفقیت اصفهانی ;ها طی 6 سال گذشته در گروه ;های آزمایشی مختلف کنکور به ترتیب شش بار در رشته علوم انسانی، چهار بار در رشته علوم ریاضی و فنی، سه بار در رشته هنر، سه بار در رشته زبان ;های خارجی و یک ;بار در رشته علوم تجربی بوده است.

اسامی و رتبه شرکت ;کنندگان برتر اصفهانی کنکور سراسری در 6 سال گذشته به ترتیب زیر است:

سال 1401:

-کیاناز شاطریان از اصفهان رتبه 1 گروه آزمایشی هنر

-امیرماهان معصومی از اصفهان رتبه 6 گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی

سال 1400:

-محمدجواد احمد پور از اصفهان رتبه 7 گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی

-آوا فاضلی از اصفهان رتبه 9 گروه آزمایشی علوم تجربی

-محمدجواد مهدیان از شاهین ;شهر رتبه 3 گروه آزمایشی علوم انسانی

-دانیال منتظری از اصفهان رتبه 4 گروه آزمایشی زبان ;های خارجی

سال 1399:

-آرمین ثقفیان از اصفهان رتبه 4 گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی

-محسن سیاه مرد از خمینی ;شهر رتبه 4 گروه آزمایشی علوم انسانی

-مهدی ضیائی آذر خورانی از شهرضا رتبه 7 گروه آزمایشی علوم انسانی

-حانیه منصوری نهجیری از اصفهان رتبه 2 گروه آزمایشی گروه هنر

-آنیتا محمدی از اصفهان رتبه 3 گروه آزمایشی زبان

سال 1398:

-ملیکا دادخواه تیرانی از اصفهان رتبه 10 گروه آزمایشی علوم انسانی

-امیرشاهیان چادگانی پور رتبه 2 گروه آزمایشی زبان

سال 1397:

-طنین زاهدی کیا از اصفهان رتبه 2 گروه آزمایشی علوم انسانی

-فروغ رنجبر از اصفهان رتبه اول گروه آزمایشی هنر

سال 1396:

-محمدحسین زارعی اردستانی از اصفهان رتبه 8 گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی

-زینب ابن علی از کاشان رتبه 4 گروه آزمایشی علوم انسانی

رتبه نخست گروه هنر

کیاناز شاطریان: بهترین جایزه، قبولی ; در کنکور عملی هنر است

رتبه نخست کنکور سراسری 1401 در گفتگو با اصفهان امروز الهام گرفتن از نقاشان زن ایرانی سخن گفت و بیان داشت: برای هر بانویی که در رشته نقاشی فعالیت داشته باشد، نقاشان زن ایرانی الهام ;بخش و الگو هستند همان ;طور که من در طول زندگی به ایشان افتخار کرده ;ام.

کیاناز شاطریان بیان داشت: در انتشار رسیدن نتایج کنکور استرس و ترس زیادی را متحمل شدم که در این مسیر و پیش از آن مشاورم و پدر و مادر همواره مرا همراهی کردند تا بتوانم از این مسیر دشوار عبور کنم اما با اعلام نتایج به ;هیچ ;عنوان انتظار کسب این نتیجه و رتبه را نداشتم.

او متولد سوم آذر 1382 است در خصوص چگونگی علاقه ;مندی ;اش به هنر می ;گوید: شغل پدرم تولید لوله ;های آبیاری کشاورزی است و مادرم مدیر فروش است اما از کودکی به نقاشی و طراحی علاقه داشته است و مرا نیز به سمت این رشته تشویق و حمایت کرد. می ;توانم بگویم درمجموع هردوی پدر و مادرم در هنر از جمله نقاشی و موسیقی مرا همراهی و حمایت کرده ;اند.

رتبه نخست گروه آزمایشی هنر در کنکور سراسری که بیشتر مطالعه ;اش را به ;صورت فردی انجام داده است، گفت: تصمیم دارم در رشته نقاشی و مجسمه ;سازی تهران به تحصیل بپردازم، اگرچه تک فرزند هستم و دوری از خانه برایم دشوار است اما گاهی باید برای پیشرفت تحصیلی و شغلی، سختی ;هایی را متحمل شد.

شاطریان که به طور میانگین روزانه 8 تا 14 ساعت را صرف درس خواندن برای قبولی در کنکور کرده است بیان داشت: بزرگ ;ترین علاقه ;مندی که در این مدت از آن گذشتم کار عملی و نقاشی کشیدن بود و این تنها چیزی است که بیش از همه دل ;تنگ آن هستم.

او بیان داشت: در حال حاضر بزرگ ;ترین هدیه و جایزه ;ای که می ;توانم به خودم بدهم قبولی در کنکور عملی رشته هنر است که 28 مردادماه در اصفهان برگزار می ;شود؛ میدانم رقبای خوب و قدری در این مرحله دارم و امیدوارم آن ;قدر آمادگی داشته باشم تا بتوانم نتیجه مطلوبی را به دست بیاورم.

 

رتبه ششم گروه ریاضی و فنی

امیرماهان معصومی: انتظار رتبه تک ;رقمی را نداشتم

 رتبه ششم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی کنکور سرای 1401 از اصفهان در گفتگو با اصفهان امروز بیان داشت: پس از برگزاری کنکور یک تخمین رتبه انجام دادم و می ;دانستم تست زنی ;ام زیر 100 و بالای 90 بوده است اما انتظار کسب رتبه تک ;رقمی را نداشتم و کسب این نتیجه برایم غیرقابل ;پیش ;بینی بود چرا که این موضوع به عملکرد دیگر شرکت ;کنندگان بستگی دارد.

امیر ماهان معصومی که متولد هشتم تیرماه 1383 است، بیان داشت: یک خواهر کوچک ;تر از خودم دارم و مادرم خانه ;دار است، پدرم نیز کارمند دانشگاه صنعتی است، خودم هم به ;احتمال ;زیاد برای ادامه تحصیل به تهران خواهم رفت چون معتقدم وقتی دانشگاه بهتری وجود دارد چرا در آن تحصیل نکنم.

او که تصمیم دارد در رشته مهندسی کامپیوتر تحصیل کند، اظهار داشت: به نظر من اطلاعات ما درباره رشته ;های مختلف تحصیلی بسیار پایین است و نه ;تنها در مدارس در این خصوص اطلاعات چندانی ارائه نمی ;شود بلکه با مطالعه چند سایت و در فضای اینترنت نیز نمی ;توان در این زمینه به اطلاعات کامل و کاربردی دست ;یافت بنابراین همه ما رشته ;های تحصیلی که انتخاب می ;کنیم را زیاد نمی ;شناسیم اما من هم در این زمینه تا جای ممکن تحقیقاتی انجام داده ;ام.

معصومی که در ماه ;های آخر منتهی به کنکور به طور میانگین 11 تا 12 ساعت را به درس خواندن اختصاص داده است و در کلاس ;های کنکور هم شرکت نکرده است، گفت: همیشه علاقه زیادی به موسیقی کلاسیک و ادبیات داشته ;ام و مجبور شدم در این مدت مطالعه و نواختن دو ساز گیتار و پیانو را کنار بگذارم؛ اما اکنون که نتایج کنکور آمده است احتمالا بار دیگر مطالعه را آغاز خواهم کرد. ضمن اینکه کتاب ابله داستایوفسکی را بهترین رمانی میدانم که تاکنون مطالعه کرده ;ام.

او در ادامه خطاب به کسانی که قصد شرکت در آزمون کنکور را دارند، بیان داشت: سعی کنید با شناختی که نسبت خودتان دارید در این عرصه قدم بگذارید و هرکدام از مسیرهای مطالعه فردی یا شرکت در کلاس ;های کنکور را که انتخاب کردید، بر اساس شناخت کافی از خودتان باشد؛ پس راه خودتان را پیدا کنید و به حاشیه ;ها توجهی نداشته باشید.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
مینا عباسپور
مینا عباسپور
خبرنگار

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد