hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > 40 حدیث از امام سجاد علیه السلام؛ احادیث امام زین العابدین ع

40 حدیث از امام سجاد علیه السلام؛ احادیث امام زین العابدین ع

1401/05/13 , 23:00
حدیث کوتاه از امام سجاد علیه السلام در مجموعه ای از 40 حدیث با موضاعات اخلاقی، نماز زبان، طلب علم و دیگر موضوعات از حضرت زین العابدین (ع) را در ادامه می خوانید.

به مناسبت شهادت امام سجاد در 12 محرم چهل حدیث گهربار از حضرت زین العابدین‏ (ع) برای ارسال و اشتراک در شبکه های اجتماعی را برایتان آورده ایم.

چهل حدیث اخلاقی از امام سجاد علیه السلام

  • حدیث 1

    حدیث امام سجاد درباره ازدواج براى خدا

  • حدیث39

حدیث امام سجاد درباره اطعام مؤمن

امام سجاد (ع):مَنْ أطْعَمَ مُؤْمِناً مِنْ جُوع أطْعَمَهُ اللّهُ مِنْ ثِمارِ الْجَنَّهِ، وَمَنْ سَقى مُؤْمِناً مِنْ ظَمَأ سَقاهُ اللّهُ مِنَ الرَّحیقِ الْمَخْتُومِ، وَمَنْ کَسا مُؤْمِناً کَساهُ اللّهُ مِنَ الثّیابِ الْخُضْرِ.

 هرکس مؤمن گرسنه اى را طعام دهد خداوند او را از میوه هاى بهشت اطعام مى نماید، و هر که تشنه اى را آب دهد خداوند از چشمه گواراى بهشتى سیرآبش مى گرداند، و هرکس برهنه اى را لباس بپوشاند خداوند او را از لباس سبز بهشتى ـ که بهترین نوع و رنگ مى باشد ـ خواهد پوشاند.

  • حدیث40

حدیث امام سجاد درباره عقول ناقصه و دین

امام سجاد (ع): إنَّ دینَ اللّهِ لایُصابُ بِالْعُقُولِ النّاقِصَهِ، وَالاْراءِ الْباطِلَهِ، وَالْمَقاییسِ الْفاسِدَهِ، وَلایُصابُ إلاّ بِالتَّسْلیمِ، فَمَنْ ـ سَلَّمَ لَنا سَلِمَ، ومَنِ اهْتَدى بِنا هُدِىَ، وَمَنْ دانَ بِالْقِیاسِ وَالرَّأْىِ هَلَکَ.

به وسیله عقل ناقص و نظریه هاى باطل، و مقایسات فاسد و بى اساس نمى توان احکام و مسائل دین را به دست آورد؛ بنابراین تنها وسیله رسیدن به احکام واقعى دین، تسلیم محض مى باشد؛ پس هرکس در مقابل ما اهل بیت تسلیم باشد از هر انحرافى در امان است و هر که به وسیله ما هدایت یابد خوشبخت خواهد بود. و شخصى که با قیاس و نظریات شخصى خود بخواهد دین اسلام را دریابد، هلاک مى گردد.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد