hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > آغاز مرحله نهایی مسابقات قرآن دانش‌آموزی

آغاز مرحله نهایی مسابقات قرآن دانش‌آموزی

این دوره از مسابقات در بخش آوایی با حضور حدود ۶۰۰ دانش‌آموز برگزیده سراسر کشور در دو بخش دختران و پسران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، برگزاری مرحله نهایی چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ویژه دانش‌آموزان سراسر کشور با حضور ۸۰۰ دانش آموز و عوامل اجرایی از ۲ تا ۸ مرداد ۱۴۰۱ به میزبانی استان آذربایجان شرقی و در شهر تبریز در حال برگزاری است.

این دوره از مسابقات در بخش آوایی با حضور حدود ۶۰۰ دانش‌آموز برگزیده سراسر کشور در دو بخش دختران و پسران برگزار می‌شود. دانش‌آموزانی که به این مرحله راه یافتند در مراحل قبلی یعنی در مراحل آموزشگاهی، شهرستانی، استانی، مقدماتی و کشوری حدنصاب نمره لازم را کسب کرده و مجوز حضور در مرحله نهایی را پیدا کرده‌اند.

این مسابقات بعد از ۲ سال برگزاری مجازی، امسال به صورت حضوری در حال برگزاری است و همه شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا نیز در آن رعایت می‌شود. قرار است دانش‌آموزان در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ عمومی قرآن، حفظ ۵ جز، حفظ ۱۰ جز، حفظ ۲۰ جز و حفظ کل قرآن، اذان و مداحی باهم به رقابت بپردازند.

برای داوری مرحله نهایی این دوره از مسابقات از حضور ۴۳ داور برگزیده ملی و بین المللی استفاده شده است که از برترین‌های کشور هستند.

مسابقات امسال در بخش پسران از دوم تا چهارم مردادماه و در بخش دختران از پنجم مردادماه تا هشتم مردادماه برگزار می‌شود که بعد از بخش آوایی، دانش‌آموزان شرکت کننده در رشته‌های نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر، انشای نماز در قالب مسابقات پژوهشی در مشهد در دهه آخر مردادماه به رقابت باهم می‌پردازند.

شایان ذکر است؛ در پایان این مسابقات از ۲۲۰ دانش‌آموز حائز رتبه یک تا ۵ تجلیل خواهد شد.

منبع: mehrnews-5546753

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد