hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > کلمه کودکستان جایگزین مهدکودک می‌شود

کلمه کودکستان جایگزین مهدکودک می‌شود

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: چند سال بعد نباید تازه به فکر پرورش فرزندان باشیم بلکه از امروز در کنار کمیت باید به کیفیت هم توجه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری مجتبی همتی فر رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک صبح امروز در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

همتی فر با اشاره به نام سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت: این سازمان اگر چه ذیل وزارت آموزش و پرورش است اما یک سازمان ملی است که تحقق اهدافش فراتر از توانایی دولت است.

وی با بیان اینکه مسئله تربیت دارای ابعاد مختلفی است؛ گفت: به عنوان مثال موضوع حقوق کودک موضوعی مرتبط با قوه قضائیه است. دغدغه جامعه هم موضوعاتی است که به صورت مستقیم به دوران کودکی باز می‌گردد.

وی طرح همیار پلیس را طرحی موفق برای کاهش جرایم رانندگی دانست و گفت: بیشتر مشکلات و آسیب‌های اجتماعی با تمرکز بر روی کودکان می‌توانند حل شوند.

همتی با بیان اینکه باید عزمی در میدان عمل دیده شود تا کودک و خانواده از سازمان تعلیم و تربیت بهره مند شوند؛ گفت: نمی‌توان انتظار داشت که همه موضوعات و مشکلات حل شوند؛ اساساً باید ببینیم مطالعات ما در درجه اول به خوبی پشتوانه اقدامات ما خواهد بود یا خیر. یا مهدهای کودک ابزارهای مورد نیاز برای تربیت مد نظر مربی را در اختیار دارند؟

کلمه کودکستان جایگزین مهدکودک می‌شود

وی با تاکید بر اینکه از این پس به جای مهدکودک باید از واژه کودکستان استفاده کنیم؛ گفت: باید ببینیم چه محصولی می‌تواند هدف ما در مسیر تعلیم و تربیت را محقق کند.

وی با بیان اینکه در کنار توجه به فرزند آوری باید به فرزند پروری هم توجه کرد و گفت: در چند سال بعد نباید تازه به فکر پرورش فرزندان باشیم بلکه از امروز در کنار کمیت باید به کیفیت هم توجه کرد.

همتی فر با بیان اینکه عمده کودکستان‌های کشور غیر دولتی هستند؛ گفت: شاید به نظر این موضوع یک تهدید باشد اما می‌تواند فرصتی برای ما باشد که از ظرفیت‌های غیر دولتی با صلاحیت استفاده کنیم.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت با اشاره به اینکه باید رویکرد جمع سپاری را مد نظر قرار دهیم؛ گفت: از اسباب بازی‌ها گرفته تا محصولات چند رسانه‌ای می‌توان از حضور نیروهای دیگر استفاده کرد.

گفتنی است سازمان ملی تعلیم و تربیت رویداد یارستان کودکستان را با هدف سامان دهی و ارتقا سطح کمی و کیفی محتواهای مناسب برای کودکان زیر هفت سال برگزار می‌کند.

منبع: mehrnews-5545653

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد