hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > آمار ۳۵ درصدی رعایت پروتکل‌های ضدکرونا در کشور / استفاده از ماسک؛ ۲۵ درصد

میزان رعایت پروتکل‌های ضدکرونا در هفته ۱۲۶ همه‌گیری؛

آمار ۳۵ درصدی رعایت پروتکل‌های ضدکرونا در کشور / استفاده از ماسک؛ ۲۵ درصد

بعد از مدت‌ها آرامش کرونا، حالا زیروسویه‌های اُمیکرون در کشور غالب شدند، شناسایی موارد ابتلای روزانه کرونا چهار رقمی شده و فوتی‌های‌مان نیز از صفر و یک به روزانه ۲۰ و ۳۰ فوتی رسیده است؛ در چنین شرایطی باوجود هشدار متخصصان و مسئولان مبنی بر لزوم جدی گرفتن پروتکل‌ها، میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به شدت کاهش یافته و حدود ۳۰ درصد رسیده است.

به گزارش ایسنا،  بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به یکم مرداد ماه ۱۴۰۱ (از ۲۵ تیر تا ۱ مرداد ماه)، به پایین‌ترین حد خود یعنی بالغ بر ۳۵.۸ درصد رسیده است.

روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مقایسه آن با تعداد موارد ابتلا به بیماری کرونا را از  ۲۵ تیر تا یکم مرداد ماه ۱۴۰۱ می‌توانید در نمودار زیر مشاهده کنید:

در عین حال میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور در بازه زمانی ۲۲ تا ۲۹ تیر ماه  ۱۴۰۱، بالغ بر ۴۵.۴۹ درصد بوده است. در این شاخص بیشترین میزان رعایت در استان آذربایجان غربی با ۶۳.۰۳ درصد و کمترین میزان رعایت هم در استان چهارمحال و بختیاری با ۳۳.۷۹ درصد بوده است.

همچنین میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی کشور از ۱۵ تا ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۱، بالغ بر ۴۵.۴۹ درصد بوده است که فرودگاه‌ها با ۹۱.۶۷ درصد بیشترین میزان رعایت و پاساژها با ۳۸.۷۰ درصد کمترین میزان رعایت را در این شاخص داشته‌اند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، میانگین استفاده از ماسک در شاغلین و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی استان‌های کشور از ۲۲ تا ۲۹ تیر ماه بالغ بر ۲۵.۵۶ درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت در استان هرمزگان با ۵۰.۳۰ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به ایلام با ۱۳.۲۹ درصد بوده است.

همچنین میانگین استفاده از ماسک در شاغلین و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی کشور نیز از  ۱۵ تا ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۵.۵۶ درصد بوده است که بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی مربوط به مدارس با ۷۶.۸۸ درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به مراکز تفریحی با ۱۵.۵۶ درصد است.

میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور نیز از  ۲۲ تا ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۱، ۳۳.۳۰ درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت مربوط به استان قم با ۵۵.۹۴ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به همدان با ۱۹.۶۹ درصد بوده است.

همچنین میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی کشور از ۱۵ تا ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۱، ۳۳.۳۰ درصد بوده که دانشگاه‌ها ۸۵.۷۱ درصد بیشترین درصد رعایت و مراکز ورزشی با ۲۶.۱۲ درصد کمترین میزان رعایت پروتکل فاصله‌گذاری را داشته‌اند.

میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۲۲ تا ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۱، ۴۵.۶۶ درصد بوده است. در عین حال بیشترین میزان رعایت مربوط به استان آذربایجان غربی با ۶۷.۵۷ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به چهارمحال و بختیاری با ۳۸.۶۰ درصد بوده است.

همچنین میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی کشور از ۱۵ تا ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۱، ۴۵.۶۶ درصد بوده است. استادیوم‌ها با ۹۴.۸۷ درصد رعایت تهویه مناسب در بالاترین سطح رعایت و مراکز ورزشی با ۳۸.۷۳ درصد در قعر رعایت این پروتکل قرار دارند.

در عین حال طبق اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، بر اساس اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از تاریخ ۲۲ تا ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۱، از تعداد ۳۵۷۷۸۰۷ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش، بالغ بر ۱۷۰۳۲۸ مورد بازرسی انجام شده است.

همچنین طی این مدت تعداد ۳۱۲۸۱ مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۸۳۷ مورد از این مراکز نیز پلمب شده‌اند.

شکایات مردمی بخش بهداشت سامانه ملی پاسخگویی ۱۹۰

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در بازه زمانی مذکور، تعداد کل تماس‌های پاسخ داده شده ۸۳۴۶ تماس بوده و تعداد کل شکایات ثبت شده ۲۵۰۱ شکایت بوده است.

شکایت از عرضه مواد غذایی فاسد در اصناف تهیه و توزیع مواد غذایی، در صدر جدول قرار گرفته است.

بیشترین مکان مورد گزارش برای ثبت شکایات بهداشتی مربوط به نانوایی‌ها است که با موضوع عدم رعایت بهداشت دست و عدم استفاده از ماسک توسط کارکنان گزارش شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد