hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > زندگینامه داریوش فرضیایی؛ تولد تا ازدواج و حواشی با عکس و فیلم

زندگینامه داریوش فرضیایی؛ تولد تا ازدواج و حواشی با عکس و فیلم

بیوگرافی عموپورنگ با نام داریوش فرضیایی و اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او از مجری گری تا تجربه 3 بار شکست عشقی به همراه عکس و فیلم را برایتان آورده ایم

بیوگرافی داریوش فرضیایی  (dariush farziaee) مشهور به عموپورنگ ، مجری و برنامه‌ساز بخش کودک و نوجوان تلویزیون ایران از شروع کار هنری تا ازدواج و بررسی آثار او را همراه با عکس و فیلم در ادامه مطلب بخوانید.

بیوگرافی داریوش فرضیایی (عمو پورنگ)

داریوش فرضیایی در 1 مرداد 1352 در محله جوادیه تهران به دنیا آمد . او مجری و برنامه ساز کودک است که با نام هنری عمو پورنگ به شهرت رسید. تحصیلات وی در رشته کارشناسی رشته گرافیک می باشد. 

داریوش فرضیایی
داریوش فرضیایی

 

داریوش فرضیایی

زادهٔ ۱ مرداد ۱۳۵۲ ‏(۴۸ سال)
تهران، ایران
محل زندگی تهران
ملیت ایرانی
تحصیلات کارشناسی گرافیک
پیشه مجری تلویزیونی
گوینده
سال‌های فعالیت از ۱۳۷۳ تا کنون
کارفرما صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
کارهای برجسته عمو پورنگ

 

خانواده داریوش فرضیایی

داریوش فرضیایی در خانواده پر جمعیت از پدری ترک و مادری شمالی به دنیا آمد . مادرش سیده فاطمه گیلانپور متولد ۱۳۱۵ در گیلان و پدرش آذری و اهل خلخال می‌باشد که در ۲۹ خرداد ماه ۱۳۹۳ پدرش فوت کرد.تسلط او به زبانهای گیلکی و ترکی و استفاده او از این دو زبان دراجرا و برنامه ها به همین دلیل است.  

پدر و مادر  داریوش فرضیایی
پدر و مادر  داریوش فرضیایی

 داریوش فرضیایی ششمین فرزند خانواده است و پنج برادر و دو خواهر دارد که یکی از برادرانش را چند سال قبل در اثر بیماری از دست داد.

کودکی  داریوش فرضیایی
عکس از کودکی داریوش فرضیایی 

 ازدواج داریوش فرضیایی

 داریوش فرضیایی مجری برنامه کودک ازدواج نکرده و هنوز مجرد می باشد.

سه خواستگاری ناموفق

داریوش فرضیایی قبل از مشهور شدن در سن  20 و 21 سالگی سه بار به خواستگاری رفت اما بخاطر اختلاف طبقع اجتماعی جواب منفی شنید.

ماجرای ازدواج داریوش فرضیایی با دختر هندی

داریوش فرضیایی در برنامه فرمول یک درباره ماجرای آشنایی و برهم خوردن ازدواجش با دختر هندی گفت که از طریق یک پزشک ایرانی ساکن هند با آن دختر آشنا شده است و حتی مادرهای‌شان نیز باهم صحبت کرده‌اند؛ اما به علت اینکه هیچکدامشان حاضر نبودند کشورشان را ترک کنند  ازدواج‌شان منتفی شده است.

ازدواج عموپورنگ با ملیکا شریفی نیا

همکاری داریوش فرضیایی و ملیکا شریفی نیا در مجموعه گل و بلبل و انتشار تصاویری از این دونفر در فضای مجازی شایع ازدواج را قوت بخشید که ملیکا شریفی نیا در برنامه خندوانه این موضوع را تکذیب کرد.

داریوش فرضیایی و ملیکا شریفی نیا
داریوش فرضیایی و ملیکا شریفی نیا 

 شایعه ازدواج با نعیمه نظام دوست

 داریوش فرضیایی و نعیمه نظام دوست در محله گل و بلبل، بچه محل، کلبه عمو پورنگ با یکدیگر همکاری داشته اند و شایع ازدواجشان توسط خانم بازیگر تکذیب شد .

داریوش فرضیایی و نعیمه نظام دوست
داریوش فرضیایی و نعیمه نظام دوست

شروع فعالیت هنری داریوش فرضیایی

داریوش فرضیایی در سن 21 سالگی یعنی در سال 1373  بعنوان گزارشگر رادیو وارد صدا و سیما شد . پس از آن در برنامه عصر جمعه با رادیو در تیپ‌های مختلفی ظاهر شد که شاخص‌ترین آنها «گل پسر» و «ننه بلقیس» بود. با برنامه او «ما و شما» که به کارتون‌های درخواستی بچه‌ها اختصاص داشت وارد دنیای تصویر و تلویزیون شد.

داریوش فرضیایی و منوچهر نوذری

داریوش فرضیایی درباره گرفتن تست برای ورود به سازمان توسط مرحوم نوذری گفت:

آن زمان منوچهر نوذری در برنامه «صبح جمعه با شما» حضور داشت و من هم دوست داشتم به رادیو بروم و در این برنامه فعالیت کنم. در سال ۷۴ یک روز آقای نوذری برای اجرا تست می‌گرفت که من هم رفتم. زمانیکه نوبت من شد داخل اتاق رفتم. همان ابتدای سلام و احوالپرسی به من گفت بفرمایید بیرون! بعد از اینکه کمی فکر کردم فهمیدم در نزده و رفته بودم داخل!
زمانی که من را دعوت کردند که به برنامه صندلی داغ بروم، چندین بار با من تماس گرفتند که به آنها می‌گفتم من نمی‌آیم چون می‌ترسم (می‌خندد) و عوامل برنامه گفتند که خود آقای نوذری اصرار داشته است که من به برنامه بروم و خیلی مرا دوست دارد.
خاطرم هست وقتی آن سال با او رو به رو شدم گفت «آخ من عاشق این پدر سوخته‌ام، وقتی بالا و پایین می پرد من دیوونه می شوم» من بعد از مواجهه با او، رفتم که دستش را ببوسم که اجازه نداد و پرسید چرا؟ که گفتم به گردن ما حق دارید که جواب داد «نه. نه.. خودت هنرمندی ولی اینها دلیل نمی‌شود که زمان گفتگو اذیتت نکنم» (می خندد)

برنامه تورنگ و پورنگ

وی در سال 1378 وقتی 26 سال داشت با مجموعه «تورنگ و پورنگ» بین بچه‌ها چهره شد و پس از آن در ماه رمضان سال ۱۳۸۱ با اجرای برنامه کودک و نوجوان و اسم مستعار هنری «عمو پورنگ» بین مخاطبان محبوبیت یافت.

داریوش فرضیایی و امیرمحمد متقیان

داریوش فرضیایی در سال 1384 ، امیرمحمد متقیان را به عنوان مهمان در یکی از برنامه هاش دعوت کرد که پس از کشف استعداد اجرایش او را وارد ژانر کودک کرد.

عمو پورنگ درمورد همکاری با امیر محمد :

من سه سال به تنهایی برنامه را اجرا کردم و همواره بحث یکنواخت نشدن و ایجاد فضاهای شاد را داشته ایم. همیشه مرسوم بوده است که در چنین برنامه هایی از عروسک استفاده کردند و خود من هم از این شیوه استفاده کرده ام اما هیچ وقت هیچ عروسکی را ثابت در برنامه هایم نگه نداشته ام.
اما امیر محمد یک کودک و یک عروسک واقعی است و بچه ها می توانند با او ارتباط برقرار کنند و اگر قرار است به کسی آموزش غیر مستقیم داده شود. من به همراه دوستانم معتقدیم که بچه ای که بتواند این توانایی را داشته باشد، به مراتب بهتر از عروسک است. چون کودکان بسیاری با امیر محمد ارتباط برقرار کرده اند.
داریوش فرضیایی و امیرمحمد متقیان

داریوش فرضیایی و امیرمحمد متقیان

 فعالیتهای دیگر هنری

از دیگر کارهای داریوش فرضیایی می‌توان به «شبکه بی‌طرف»، «یکی و تکی»، «باز باران با طراوت» و… اشاره کرد.  داریوش فرضیایی و امیرمحمد در برنامه های همیار پلیس،  «بوستان دوستان پورنگ» و «هزار و شصت و شونزده» و «کتابخانه عمو پورنگ» همکاری خود را ادامه دادند.

سه مجری برتر سال

داریوش فرضیایی در برنامه سه ستاره با اجرای احسان علیخانی با آرای مردمی بعنوان سومین مجری برتر سال در کنار عادل فردوسی پور و رامبد جوان انتخاب شد.

عیادت از رهبر ایران

در شهریور ۱۳۹۳ داریوش فرضیایی به همراه برخی عوامل برنامه‌اش از جمله امیرمحمد متقیان به عیادت رهبر ایران سید علی خامنه‌ای رفت.

دیدار داریوش فرضیایی با آیت الله خامنه ای
دیدار داریوش فرضیایی با آیت الله خامنه ای

  اخراج عمو پورنگ از صدا و سیما 

در ۱۸ آذر ۱۴۰۰ شایعاتی مبنی بر اخراج عمو پورنگ از صدا و سیما در خبرگزاری های مختلف و شبکه های ماهواره ای منتشر شد که حواشی زیادی به دنبال داشت اما این شایعه توسط روابط عمومی صدا و سیما تکذیب شد.

 داریوش فرضیایی و فیلم هندی

از بچگی عاشق تماشای فیلم هندی بودم ، حسی که در فیلم های هندی قرار داشت از نظر من کم نظیر بود.
از آنجا که علاقه زیادی به بازیگری داشتم بعد از تماشای این فیلم ها آنرا برای خواهر و برادرهایم بازی می کردم و خوراکی مثل پفک بعنوان دستمزد می گرفتم.

دیدار عمو پورنگ با شاهرخ خان ستاره بالیوود

داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) در سفر اخیر خود به هند با شاهرخ خان ستاره بالیوود دیدار کرد و اینستاگرامش را با اتفاقات جالبی که در این دیدار رخ داده بود به روز کرد.

مجری مورد علاقه عمو پورنگ

داریوش فرضیایی از الهه رضایی ، گیتی خامنه ای و محمود شهریاری  به عنوان مجریان مورد علاقه اش نام برده است.

داریوش فرضیایی و مهاجرت

دریوش فرضیایی یا همان عمو پورنگ نسبت به شایعه مهاجرت خود در اینستاگرام واکنش نشان داد و نوشت:

دروغ سیزده بدر شنیده بودیم، ولی الان ۱۹ اردیبهشت ِ یه ماه گذشته، فکر نمیکنید کمی دیر شده ..یعنی خنده دارتر از این خبر تا بحال نشنیده بودم..بابا مردم خیلی گرفتارند:

واکسن یه طرف، امتحانات حضوری یه طرف، تورم یه طرف. این وسط شما اومدین چی رو نوشتین آخه  ..حداقل یه چیزی بنویسید مردم امیدوار بشن ترو بخدا

راستی قسمت‌های جدید کلبه عموپورنگ رو که این روزا از شبکه دو پخش میشه رو ببینید، ما که مشغول ضبط هستیم و نمیتونیم ببینیم لااقل شما لذتش رو ببرید.

 داریوش فرضیایی حواشی داریوش فرضیایی

 داریوش فرضیایی در زمستان سال ۱۳۹۲ کلیدی را با نام کلید دروغ در برنامه خود نشان داد که رسانه‌ها با توجه به شباهت آن کلید به کلید نشان داده شده در برنامه‌های تبلیغاتی حسن روحانی، عملاً آن را توهین به حسن روحانی دانستند.

استفاده از رپرتاژ آگهی در برنامه تلویزیونی برای کودکان و عکس او با پدرش در بستر مرگ هم باعث انتقاداتی از او شد.

اینستاگرام داریوش فرضیایی

آدرس پیج اینستاگرام داریوش فرضیایی با عمو پورنگ dariushfarziaee نزدیک به 4.6 میلیون فالور دارد.

برنامه‌های تلویزیونی

سال فیلم
۱۳۷۶ ما و شما
۱۳۷۸ تورنگ و پورنگ
۱۳۸۰ کودک و نوجوان
۱۳۸۱ ویژه ماه رمضان
۱۳۸۳_۱۳۸۲ شبکه بی‌طرف
۱۳۸۴ یکی و تکی
۱۳۸۶_۱۳۸۵ باز باران با طراوت
۱۳۸۷ شبکه کودک شبکه کوچک
۱۳۸۸ فوق برنامه عمو پورنگ
۱۳۸۹ بوستان دوستان پورنگ
۱۳۹۱ هزار و شصت و شونزده
۱۳۹۳–۱۳۹۲ کتابخانه عمو پورنگ
۱۳۹۹-۱۳۹۴ عیدانه عمو پورنگ
۱۳۹۸–۱۳۹۴ محله گل و بلبل
۱۳۹۷ بالشها
۱۳۹۹ بچه‌محل
۱۴۰۰ کلبه عمو پورنگ



تصاویری از داریوش فرضیایی

داریوش فرضیایی و علی دایی
داریوش فرضیایی و علی دایی
داریوش فرضیایی
داریوش فرضیایی
داریوش فرضیایی و مادرش
داریوش فرضیایی و مادرش
داریوش فرضیایی در برنامه خندوانه
داریوش فرضیایی در برنامه خندوانه
داریوش فرضیایی
داریوش فرضیایی و مادرش
داریوش فرضیایی
داریوش فرضیایی، محمدرضا گلزار، الهام حمیدی و نیوشاضیغمی

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد