hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > گردشگری و مهاجرت > هر آن چیزی که قبل از سفر خود به کشور فیلیپین باید بدانید!

هر آن چیزی که قبل از سفر خود به کشور فیلیپین باید بدانید!

فیلیپین یکی از کشورهای سرسبز و توریستی است که آب و هوای آن در فصل بهار بی‌نظیر است. این کشور آنقدر مناظر زیبا و دریاچه‌های پرآب دارد که از دیدن آن‌ها سیر نخواهید شد.

 البته تنها جاذبه‌های گردشگری آن قابل ستایش نیست بلکه این کشور هرساله فستیوال‌ها و جشنواره‌های شگفت‌انگیزی را برگزار می‌کند که برای گردشگران تور فیلیپین (تور-فیلیپین/https://ghasedak24.com) بسیار جالب توجه و لذت‌بخش است. ما نیز در این مطلب قصد داریم شما را با ویژگی‌های این کشور، آداب و رسوم اهالی آن و حتی برخی غذاهای محلی فیلیپین آشنا کنیم که در سرتاسر جهان کمیاب‌اند. پس برای یک سفر به یادماندنی و خاطره‌انگیز به فیلیپین با ما در ادامه همراه شوید.

تور-جزیره-بوراکای-فیلیپین 

فیلیپین چگونه کشوری است؟

فیلیپین اولین کشور آسیای جنوب شرقی بود که در سال 1945 و بعد از جنگ جهانی دوم استقلال خود را به دست آورد. این کشور دومین مجمع الجزایر بزرگ دنیاست که از 7.107 جزیره تشکیل شده که در جنوب دریای چین، جنوب فیلیپین، دریای سولو، دریای سِلِب و تنگه لوزون واقع شده است. همچنین جالب است بدانید فیلیپین تنها کشوری در آسیاست که اکثریت آن یعنی 80 درصد جمعیت را مسیحی های کاتولیک تشکیل می دهند. فیلیپین بیش از 100 میلیون جمعیت دارد و دوازدهمین کشور پرجمعیت دنیا به شمار می رود. رشد طبیعی جمعیت در این کشور نیز 2 درصد برآورد شده که آن را به یکی از سریع ترین کشورهای جهان به لحاظ رشد جمعیت بدل کرده است.

عکس-جاهای-دیدنی-فیلیپین 

نماد ملی فیلیپین عقابی است که در حال خوردن میمون به تصویر کشیده شده است. عقاب فیلیپینی که بزرگ ترین عقاب جهان است در سال 1995 به عنوان پرنده ملی فیلیپین اعلام شد. این پرنده یک متر ارتفاع داشته و طول بال های آن به دو متر می رسد. گفته می شود این گونه در حال انقراض بوده و تنها حدود 180 تا 500 نمونه از آن باقی مانده است. از همین رو کشتن این عقاب در فیلیپین جرم بوده و 12 سال زندان و پرداخت جریمه های سنگین به دنبال خواهد داشت.

ناگفته نماند فیلیپینی ها با 16 گونه جدید پستاندار که در ده سال اخیر کشف شده، بالاترین میزان کشف گونه های جدید حیوانات را به خود اختصاص داده اند. فیلیپین همچنین زیستگاه درازترین مار جهان یعنی پیتون مشبک است که درازترین خزنده جهان نیز به شمار می رود و 8.7 متر طول دارد.

در سفر خود به فیلیپین از عدد 13 استفاده نکنید!

برای برخی از فیلیپینی ها 13 عدد نحسی است.از همین رو مردم فیلیپین از کنار هم نشستن 13 نفر پشت یک میز به شدت اجتناب می کنند. یکی دیگر از باورهای عجیب فیلیپینی ها این است که تعداد قدم ها به ورودی اصلی یک خانه نباید عددی باشد که قابل تقسیم بر 3 باشد. فیلیپینی های خرافاتی همچنین در روز پنجشنبه مقدس یا حتی جمعه های هفته مقدس(هفته قبل از عید پاک) از رفتن به سفر یا حمام خودداری می کنند.

خروس جنگی، ورزش محبوب کشور!

خروس جنگی در فیلیپین از زمان پارس، یونان و رم باستان یک ورزش محبوب به شمار می رفته است. این ورزش هنوز هم در فیلیپین محبوب است و این کشور تا کنون میزبان چند رقابت جهانی نیز بوده است. بزرگ ترین پرورش دهندگان جهان هر دو سال یکبار برای این رویداد در این کشور گردهم می آیند. پس اگر شما نیز قصد دارید در این مسابقات پرهیجان شرکت کنید و از سایر دیدنی‌های فیلیپین بازدید کنید، حتما اطمینان حاصل پیدا کنید که عوارض خروج از کشور خود را پرداخت کرده باشید. چرا که بدون پرداخت این هزینه نخواهید توانست از کشور خارج شده و به فیلیپین برسید. همچنین داشتن رسید پرداخت آن یکی از موارد مهم در سفرهای خارجی است که رعایت آن الزامی شناخته می‌شود.

بهترین مقصد برای سفر در زمستان!

شهر سان فرناندو (San Fernando) پایتخت کریسمس فیلیپین شناخته شده و بیشتر به خاطر فانوس های کریسمس غول پیکر که به آن Parol گفته می شود، معروف است. این فانوس نورانی عظیم نمادی از ستاره بیت اللحم است و می تواند تا 6 متر در آسمان بالا رود. هر سال تنها ده فانوس غول پیکر در فیلیپین ساخته می شود تا در جشنواره فانوس های غول پیکر که به آن Ligligan Parul  گفته می شود شرکت کنند. پس اگر قصد دارید در زمستان و روزهای کریسمس به فیلیپین بیایید حتما از شهر سان فرناندو دیدن کنید.

فیلیپین-در-زمستان 

فیلیپین، سرزمین آتشفشان ها!

فیلیپین را می‌توان یکی از کشورهای پرآتشفشان در جهان دانست که در برخی مناطق تعداد آن‌ها از تعداد شهرها بیشتر است. به عنوان مثال آتشفشان تال (Taal) که در جزیره لوزون واقع شده یکی از آتشفشان هایی است که در دسته خطرناک ترین آتشفشان های جهان به سبب نزدیکی به مناطق مسکونی قرار می گیرد. این گروه از آتشفشان ها با توجه به فعال بودن یا نبودن و نیز تاریخچه انفجاری خود مورد مطالعه قرار گرفته اند. نکته جالب این است که آتشفشان تال در یک دریاچه واقع شده که خود دریاچه ای دیگر درونش دارد و این دریاچه کوچک نیز یک جزیره کوچک تر را در دل خود جای داده است. همچنین در استان جزیره ای کامیگویین (Camiguin) تعداد آتشفشان ها بیشتر از تعداد شهرهاست؛ 7 آتشفشان در مقابل 5 شهر. اگرچه از سال 1950 میلادی تا کنون هیچ فورانی در این آتشفشان صورت نگرفته اما این جزیره بیشترین تعداد آتشفشان در هر کیلومتر مربع را در جهان داراست.

عجیب ترین غذاهای محلی فیلیپین!

یکی از جالب ترین و محلی ترین غذاهای این کشور بالوت (Balut) نام دارد که در اصل یک تخم اردک است که با جوجه ای نیمه شکل گرفته درون آن آب پز شده است. در فرهنگ غذایی فیلیپینی ها این غذا، یک غذای مقوی شناخته می شود. غذای منحصر به فرد دیگر کامارو (Camaro) نام دارد که از جیرجیرک طبخ شده در سس سویا، سرکه و شکر تهیه شده است. غذای عجیب دیگر نیز پاپایتان (Papaitan) است که چیزی شبیه سیرابی است و از اندام های درونی گاو یا بز درست شده است.

سایر نکات جالب در مورد فیلیپین

  • شاید عجیب به نظر برسد اما در بیشتر نواحی روستایی فیلیپین زنان بچه های خود را در خانه به دنیا آورده و سپس جفت جنین را در زیر خانه دفن می کنند. این کار در واقع نشان دهنده آرزویی است که والدین برای فرزندان خود بعد از بزرگ شدن دارند. البته این اقدام در شهرها توسط مقامات بهداشتی ممنوع اعلام شده است.
  • بزرگ ترین کفش جهان در سال 2002 در شهر ماریکینا (Marikina) در فیلیپین ساخته شده است. نوک این کفش ها چیزی حدود 5 متر طول، 2.4 متر عرض و تقریبا دو متر ارتفاع داشته و قیمت آنها 2 میلیون پزوی فیلیپین برآورد شده است.
  • بزرگ ترین مروارید دنیا در سال 1934 توسط یک غواص فیلیپینی در دریای پالاوان (Palawan) کشف شد. این مروارید که با نام مروارید لائو زو ( lao Tzu) یا مروارید الله شناخته شده در حدود 6.35 کیلوگرم وزن و 24 سانتی متر طول دارد و ارزش آن نیز 40 میلیون دلار برآورد شده است. براساس مستندات این مروارید متعلق به 600 سال پیش است
  • فیلیپین پایتخت اس ام اس دنیا شناخته شده است. فیلیپینی ها روزانه 450 میلیون اس ام اس ارسال می کنند. آمارهای نشان می دهد که این رقم بیشتر از مجموع پیام های ارسال شده توسط مردم در آمریکا و کل اروپاست.

در پایان اگر قصد دارید به فیلیپین سفر کنید، می‌توانید خود را با تورهای مسافرتی قاصدک24 به این کشور توریستی برسانید. این تورها که هم در مقاصد داخلی مانند کیش برگزار می‌شوند و هم در مقاصد خارجی مانند دبی، ترکیه، فیلیپین و تایلند، از امکانات زیادی برخوردارند. به عنوان مثال با این تورها از بلیط هواپیما خارجی، رزرو هتل، گشت شهری، بیمه مسافرتی و... بهره‌مند خواهید شد که به مراتب هزینه‌ی آن نسبت به خرید جداگانه‌ی این خدمات کمتر برآورد می‌شود. ناگفته نماند قاصدک24 یکی از آژانس‌های مسافرتی معتبر است که خدمات سفر و گردشگری را به صورت آنلاین ارائه می‌کند. شما علاوه‌بر خرید تورهای داخلی و خارجی، امکان رزرو بلیط هواپیما، اتوبوس و قطار را نیز دارید و می‌توانید تمامی امکانات گفته شده در تورها را به صورت جداگانه خریداری کنید.

برای خرید بلیط هواپیما خارجی کلیک کنید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد