hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > موسیقی > زندگینامه محسن چاوشی؛ از ازدواج تا حواشی همراه عکس و فیلم

زندگینامه محسن چاوشی؛ از ازدواج تا حواشی همراه عکس و فیلم

بیوگرافی محسن چاوشی خواننده از تولد، اولین تجربه خوانندگی، شکوفایی و زندگی شخصی تا ازدواج و شهرت به همراه عکس های خانوادگی جذاب محسن چاوشی را در ادامه می بینید.

بیوگرافی محسن چاوشی حسینی(Mohsen Chavoshi Hosseini) خواننده، آهنگساز، ترانه سرا و تنظیم‌کننده ایرانی از شروع کار هنری تا ازدواج و بررسی آثار او را همراه با عکس و فیلم در ادامه مطلب بخوانید.

محسن چاوشی

نام محسن چاوشی حسینی
لقب آقای خاص
نوع فعالیت خواننده، آهنگساز، تنظیم کننده، ترانه سرا
تولد 8 مرداد 1358
محل تولد خرمشهر
سبک

پاپ، راک، الکترونیک، ترنس، رگی و...

سازها پیانو، کیبورد، سینث‌سایزر
ناشر

آوای باربد

ایران‌گام

تصویر دنیای هنر

تصویر گستر پاسارگاد

پردیس رکوردز

همسر

اسپاکو یوسفی

فرزند زانکو چاوشی
سال های فعالیت

1382 تا اکنون


محسن چاووشی
محسن چاوشی

 بیوگرافی محسن چاوشی:

محسن چاوشی (Mohsen Chavoshi) در 8 مرداد 1358 در خرمشهر به دنیا آمد ولی اصالتا کردتبار است و به خاطر شغل پدرش که کارمند شرکت نفت خرمشهر بود به آنجا مهاجرت کردند . او فرزند پنجم خانواده است و سه برادر (مهراد، فرهاد و هوشنگ) و دو خواهر دارد.

دز زمان جنگ بعد از اشغال خرمشهر، محسن چاوشی به همراه خانواده اش تا سن 14 سالگی به شهرهای کرمانشاه و مشهد مهاجرت کردند  و پس از آن به تهران آمد.

آغاز فعالیت حرفه ای

محسن چاوشی پس از گرفتن دیپلم حسابداری و به پایان رساندن دوره سربازی، فعالیت موسیقی خود را به صورت حرفه ای در سال 1382 با آلبوم نفرین آغاز کرد و پس از گرفتن مجوز در سال 1387 آلبوم یه شاخه نیلوفر را منتشر کرد.وی تاکنون بیش از ۲۰۰ قطعه موسیقی روانه بازار کرده است، که شامل ۱۱ آلبوم و نیز چندین تک‌آهنگ است.

خاطره محسن چاوشی از فیلم سنتوری

محسن چاوشی درباره نحوه ضبط صدایش برای آهنگ های فیلم سنتوری می‌گوید:
«چاره ای جز این نداشتم که در خانه و در یکی از اتاق هایمان کار ضبط را انجام بدهم. به کمک مادرم یک پتو را با میخ به جلوی پنجره زدیم و دیوارها را هم با پتو پوشانیدم تا صدا نپیچد. مادرم از اتاق بیرون رفت و با یک پتو از بیرون، در اتاق را پوشاند. خودم هم از این طرف در، یک پتو آویزان کردم تا بتوانم در نهایت فضایی را در اختیار داشته باشم که در آن بشود وکال گرفت. بعد از همه این ماجراها، پتو را کشیدم روی سرم و در همان شرایط خواندم و همه وکال را ضبط کردم. از زیر پتو که بیرون آمدم، «علی سنتوری» به دنیا آمده بود. همان نسخه هم نهایی شد و پخش شد».
محسن چاووشی
محسن چاوشی

 کنسرت محسن چاوشی

طرفداان محسن چاوشی از زمان پخش نخستین آلبوم او «نفرین» تا به امروز منتظر برگزاری کنسرت این خواننده هستند.همین امر باعث شده عده ای بگویند چاوشی توان اجرای زنده را ندارد و عده ای او را به استفاده از ابزارالات موسیقی برای جلوه دادن به صدایش متهم کردن که نمیتواند اجرای زنده داشته باشد. 

علت لغو کنسرت های محسن چاوشی

محسن چاوشی در اردیبهشت سال 1388 پس از کسب مجوز و در آستانه انتشار دومین آلبوم رسمی خود،  طی نامه ای به هوادارانش اعلام کرد که در حال جمع کردن بند و نوشتن پارت است و کنسرتی بعد از پخش آلبوم «ژاکت» برگزار خواهد کرد، اما این اتفاق تا کنون رخ نداده است. 

اجرای زنده محسن چاوشی

محسن چاوشی تاکنون، به صورت تمرینی دو ترانه زخم زبون و خاکستر را به صورت زنده اجرا و ضبط کرده است. محسن چاوشی در تیرماه سال 1395 برای اولین بار قسمتی از قطعه متاسفام برات را به صورت زنده اجرا و در صفحه اینستاگرام به اشتراک گذاشت.

چاووشی چرا کنسرت برگزار نمی‌کند؟

در اردیبهشت 1394، چاوشی در مصاحبه ای درباره عدم برگزاری کنسرت :
«در ایران کنسرت بیشتر شبیه جنگ شادی است تا کنسرت موسیقی، برف شادی می‌زنند و یکباره از توی جعبه در می‌آیند و روی سن ظاهر می‌شوند. صدابردار خوب هم که نداریم. برای همین در اغلب کنسرت ها نه هارمونی وجود دارد، نه آن صداهایی که لازم است مخاطب موسیقی از سازها بشنود و صدابرداری شود. فقط یک کار باری به هر جهت ارائه می‌دهند که من اهلش نیستم.»

 

 محسن چاوشی و همسرش

محسن چاووشی با اسپاکو یوسفی در سال 1388  ازدواج کرد و در حال حاضر صاحب فرزند پسری به نام زانکو چاوشی است. اسپاکو یوسفی همسر محسن چاوشی، ایرانی و از  قوم با اصالت بختیاری هست.

محسن چاوشی و همسرش
محسن چاوشی و همسرش

محسن چاوشی و حواشی 

محسن چاوشی و حامد هاکان

محسن چاوشی در اواسط دوره کاری خود با حامد هاکان(خواننده) از طریق یکی از دوستان خود آشنا شد و ترانه معروف نشکن دلمو را با هم انجام دادند. همکاری ای که در نهایت به بروز اختلاف انجامید. در مراسم تشییع حامد هاکان هیچ‌یک از همکاران قدیمی وی همچون چاوشی و یگانه و فرزین حضور نیافتند.

محسن چاوشی خواننده و آهنگساز در واکنش به درگذشت حامدهاکان دیگر آهنگساز کشور گزیده ای از غزلیات شهریار را در اینستاگرامش منتشر کرد.

واکنش محسن چاوشی به درگذشت حامد هاکان

واکنش محسن چاوشی به درگذشت حامد هاکان 

 محسن چاوشی و ابراهیم حاتمی کیا

محسن چاوشی با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی اش، همکاری خود با ابراهیم حاتمی کیا در فیلم «چ» را به دلیل اظهارات کارگردان منتفی اعلام کرد.

چاوشی در این یادداشت نوشته است: «علاج واقعه قبل از وقوع، به دلیل طرح ادعاهایی سراسر وارونه و کذب درباره نحوه همکاری بنده با پروژه چ، در نشست مطبوعاتی این فیلم در جشنواره، بهتر است کماکان سنتوری اولین و آخرین تجربه ام در سینما باشد.»

محسن چاوشی و صدا و سیما

محسن چاوشی بیانیه‌ای به علت در پی قرار گرفتن ریمیکس آهنگ‌های «قطار» و «عروس من» در نظرسنجی برنامه «هفت ترانه» شبکهٔ شما و همچنین پخش آهنگ «قطار» به عنوان تیتراژ برنامهٔ ساعت ۲۵، صادر کرد و اعلام کرد که «برای پخش هیچ‌یک از قطعات آلبوم‌هایم از من اجازه گرفته نشده‌است».

محسن چاووشی پس از اعلام قطعی‌شدن، همکاری‌اش با پروژه ‌هاتف، اعلام کرد که حاضر به همکاری با صداوسیما نیست. او در یادداشتی اینستاگرامی نوشت:

همین که اجازه بدهید سالی، دوسالی یک آلبوم ما بی‌عقده‌ خودکارهای قرمز منتشر شود و برسد به دست اهلش، از شما سپاسگزارم، وگرنه مرا چه به سریال و تلویزیون و... نگذارید کارد به استخوان برسد و کار به جان. ساده و صادقانه گمان بردم در این ماه عزیز رفتارها و زبان‌ها کمی ملاحظه کنند و اهل حرمت شوند که متاسفانه اشتباه می‌کردم. بگذریم؛ کوتاه سخن این‌که تا اخلاق و منش اهالی تلویزیون تغییر نکند (که بعید است تغییر کند) هیچ همکاری با این رسانه‌های مشابه نخواهم داشت. شما هم تا چیزی را از زبان خودم نشنیده‌اید، باور نکنید.

محسن چاوشی و کنسرت مهدی یراحی

محسن چاوشی برای اولین بار در کنسرت مهدی یراحی در سال ۹۲ به عنوان مهمان حضور پیدا کرد که ویدئویی نیز از حضور وی انتشار یافت و جنجالی به پا شد. 


محسن چاوشی و داریوش مهرجویی

محسن چاوشی پیشنهاد همکاری در پروژهٔ «سنتوری مرد پاییزی» اثر داریوش مهرجویی را به صورت غیرمستقیم و محترمانه رد کرد. وی با درخواست مبلغی عدم رضایت خود را به مهرجویی نشان داد که با واکنش شدید وی روبرو شد. 

داریوش مهرجویی در نخستین واکنش‌اش پس از اعلام عدم حضور چاوشی در «سنتوری ۲»، در گفت‌وگویی با سایت «موسیقی ما» گفته بود:

«بله، ایشان دیگر قطعاً جایی در این فیلم نخواهند داشت و من از دست ایشان به‌ شدت رنجیده‌ام. ایشان به خاطر حضور در «سنتوری» موفق به اخذ مجوز شدند و فعالیت‌های رسمی‌شان را در کشور آغاز کردند ولی برای پروژه «سنتوری، مرد پائیزی» رقمی که ایشان تقاضا کردند، دو سه برابر دستمزد کارگردان فیلم بود و همین باعث شد من خیلی از دست ایشان رنجیده‌خاطر شوم. ایشان به جای این که از ما بابت فعالیت‌های رسمی‌شان یک تشکر خشک و خالی داشته باشند، این‌گونه جواب ما را داد. آقای «بهرام رادان» نماینده رسمی این فیلم بود که از طرف ما با ایشان رسماً وارد مذاکره شده و ظاهرا آقای چاوشی هم رقم عجیبی در حدود ۵۰۰ میلیون تومان را به «بهرام رادان» گفته که تنها با این میزان دستمزد، حاضر به همکاری در این فیلم هستند!»


چاوشی: در سنتوری نخواهم بود تا دیگر آقایان نخواهند مرده خودشان را به اسم من زنده کنند

«نمی‌دانم چرا این ماجراها تمامی ندارد. به من فحش دادند، گفتند بی‌چشم‌ و رو هستم. گفتند نامردم، بی‌معرفت‌ام و رویم را با آوردن خواننده‌های دیگر کم می‌کنند. بعد می‌گویند شوخی کردیم و همه‌اش بازی تبلیغاتی بود؟ شما بروید ببینید تا امروز یک کلمه درباره آقایان حرف نادرست و زشت به زبان آورده‌ام یا نه. ولی دیگر از حد گذشته است. در کشور ما وضع طوری است که اگر کسی حرف نزند، فکر می‌کنند حرفی ندارد و عرصه باز می‌شود که از همه طرف به او بتازند. بعضی دوستان مشخص است چه نفعی از آوردن اسم من نصیب‌شان می‌شود که دائماً در حال ساختن کلاهی از این نمد هستند.»


شهرام آذر و محسن چاوشی

شهرام آذر در فصل دوم برنامه استیج مدعی شد که محسن چاوشی صدایش را در دستگاه بازسازی می‌کند و این صدای خودش نیست. پس از این ادعا، محسن چاوشی پستی در اینستاگرامش منتشر کرد و در آن نوشت: «من غریبم و غریب را کاروانسرا لایق است.» او همچنین در کامنتی از هواداران خود درخواست کرد که به فردی که این ادعا را مطرح کرده بود، توهین نکنند. او همچنین دو ویدئو از آواز خواندنش منتشر کرد.


 



ممنوع‌الفعالیت شدن محسن چاوشی

خبر ممنوع‌الفعالیت شدن محسن چاوشی در تاریخ ۱۳۹۷/۳/۸ بخاطر انتشار قطعه خوزستان با ترانه‌ای از حسین صفا در سالروز آزادی خرمشهر در حالی در فضای مجازی مطرح شد که خود او این خبر را تکذیب کرد و مدعی شد که این خبر صحت ندارد

محسن چاوشی و آزادی زندانیان

محسن چاوشی در دههٔ نود به فعالیت‌های خیریه به ویژه برای آزادی محکومان به اعدام روی آورد به طوری که تا پایان سال ۱۳۹۹، با جمع‌آوری مبالغ، ۳۷۰ زندانی و اعدامی جرایم غیرعمد را آزاد کرده و برای ۱۱۰ فرد مبتلا به بیماری سخت اقدام به کمک کرد.

عباس موزون و محسن چاوشی

عباس موزون مجری برنامه زندگی پس از زندگی گفت: محسن چاوشی هم تجربه‌گر مرگ بوده است بنظر من پشت این صدا یک نفس خاصی است اکثر تجربه‌گران تحول های عمیق به سمت مثبت دارند.

محسن چاوشی و امیرتتلو

امیر تتلو گفته بود: صدای چاوشی حاصل افکت های مختلف و موفقیتش را نتیجه همکاری با فیلمهایی مثل «سنتوری» دانسته بود.

محسن چاوشی، خواننده محبوب با انتشار تصویری به طور غیرمستقیم به او پاسخ داد.امیر تتلو صدای چاوشی را حاصل استفاده از افکت های مختلف و معروفیتش را هم نتیجه تبلیغات فیلم "سنتوری" دانسته بود و حتی صدای او را تقلید کرد. محسن چاوشی بدون اشاره به این صحبت ها تصویری منتشر کرده که به نظر می‌رسد پاسخی به صحبت های امیر تتلو است.

 

دعوای محسن چاوشی و مهدی یراحی درباه ترانه مسلخ

مهدی یراحی در برنامه رادیویی تهران من در واکنش به حواشی کلیپ «پاره سنگ» به تندی به ترانه «مسلخ» محسن چاوشی حمله کرد و گفت: همه ما صدایمان به یک اندازه قدرت ندارد. چندی پیش یک هنرمند کاری نژادپرستانه و ضدعرب را بدون مجوز بیرون داد اما چون مستقل نبود،‌ وزارت ارشاد به سادگی از کنارش گذشت!

دعوای تویتری محسن چاوشی و مهدی یراحی درباره خوزستان

محسن چاووشی و مهدی یراحی که سابقه طولانی حمایت خوزستان دارند با هم درگیری لفظی پیدا کردند.

محسن چاووشی خواننده خوزستانی متنی را در فضای مجازی منتشر کرد و مطالبی را در مورد برخی تحرکات تجزیه طلبان گوشزد کرد.

حال مهدی یراحی دیگر خواننده خوزستانی نسبت به مطالب محسن چاووشی در توییتر واکنش نشان داده است.

 

محسن چاوشی و مهشید حامدی

 پس از حمله مهشید حامدی (همسر ابراهیم حامدی) به محسن چاوشی، این خواننده پاپ کشورمان، در متنی شعرگونه، از آن دسته خوانندگان خارج از کشور که برای کنسرت به عربستان سعودی سفر کردند یا علیه اعتقادات مذهبی مردم ایران موضع گرفتند، به شدت انتقاد کرد.

متن منتشر شده محسن چاوشی به شرح زیر است:

تعفن!
رایحه‌ تخمیر است
که قهقهه‌زنان می‌پیچد
به مشام و جیب‌هایِ بی‌گناه
و البته بیچاره گوش‌های عربده‌خواه

تعفن!
کج فهمی‌ است و روخوانی‌
و هیجان لحظه‌ای دیده شدن
و البته شنیده شدن
غیرِ جغرافیای بد مستِ پُرعربده
و کفش‌های طلا یادمان باشد
آن دو جفت، دوازده اعدامی بود
زیر پای شما به عربستان.

اگر طلاست نعلینتان،
ما هنوز رختمان عزاست
به سبزی و نان زنده‌ایم
البته بدون بی‌خندانِ رفسنجان.

عربده نکش شبه ماه!
کمی آرام بتیغان
بیا اینجا
و کمی مزه کن پوستِ شیر را
کمی بخوان و ‌اندکی گوش باش
جای نوشیدن و چرخیدن.

من از تو داغ‌ ترم
ادای داغ در نکن
که شمشیرِ ذوالفقارِ من
مست میدان است
و آماده به گردنکشان
جیب بُران
و عربده کشان...

و البته
یاد عربده کشی دیگر افتادم متعارف
همان که پشیمان است
“مثل سگ”
و افتخار می‌کند
به کاباره
و شهامتِ تهران ندارد!

یا علی...

محسن چاوشی
محسن چاوشی 

اینستاگرام چاوشی

اینستاگرام محسن چاوشی mohsenchavoshi نزدیک 4.5 میلیون فالور دارد.

 مصاحبه محسن چاوشی

جوایز و افتخارات

  • در هفتمین دورهٔ جشنوارهٔ بین‌المللی «کرافیلم» در کراچی، پاکستان جایزه بهترین موسیقی متن فیلم به محسن چاوشی و اردوان کامکار برای فیلم سنتوری رسید.
  • در جشنوارهٔ «حافظ»، جایزهٔ بهترین موسیقی متن فیلم به محسن چاوشی برای فیلم سنتوری رسید.
  • در نخستین جشنواره سالانه موسیقی ما، در بخش مردمی، جوایز بهترین آهنگسازی پاپ، بهترین آلبوم پاپ (من خود آن سیزدهم)، بهترین ترانهٔ پاپ (غلط کردم غلط)، بهترین کاور آلبوم (کاور آلبوم من خود آن سیزدهم) و بهترین تیتراژ (واسه آبروی مردمت بجنگ، به همراهی فرزاد فرزین)، به محسن چاوشی تعلق گرفت.
  • برندهٔ تندیس بهترین قطعهٔ پاپ خارج از آلبوم موسیقی (برای قطعه «چشمهٔ طوسی»)، بخش کارشناسی، از سومین جشنوارهٔ سالانهٔ موسیقی‌ما در سال ۱۳۹۳
  • در اختتامیه سی و دومین «جشنواره موسیقی فجر» جایزه باربد بهترین آلبوم موسیقی پاپ به آلبوم «امیر بی‌گزند» محسن چاوشی تعلق گرفت.
  • برنده جایزه بهترین آلبوم پاپ برای آلبوم «امیر بی‌گزند» از جشنواره موسیقی ما
  • تجلیل در چهاردهمین دوره همایش مولانا[
  • دریافت جایزه بهترین دستاورد ویژه هنری برای قطعهٔ «مریض حالی» از پنجمین دورهٔ جشنواره جام جم
  • نامزد بهترین ترانه تیتراژ در جشن نوزدهم دنیای تصویر برای مجموعه تلویزیونی بانوی عمارت


ترانه‌شناسی

آلبوم‌ها

سال نام آلبوم ناشر(ها) توضیحات
۱۳۸۳ نفرین آلبوم غیررسمی
۱۳۸۴ خودکشی ممنوع آلبوم غیررسمی
۱۳۸۴ لنگه کفش آلبوم غیررسمی
۱۳۸۵ متأسفم آوای باربد آلبوم غیررسمی
۱۳۸۶/۱۳۹۰ سنتوری Nima Records / ایران‌گام آلبوم غیررسمی در سال ۱۳۸۶ / چهارمین آلبوم رسمی
۱۳۸۷ یه شاخه نیلوفر آوای باربد اولین آلبوم رسمی
۱۳۸۸ سلام آقا تصویر دنیای هنر آلبوم گروهی
۱۳۸۸ ژاکت ایران‌گام دومین آلبوم رسمی
۱۳۸۹ هشت هنرنمای پارسیان و ایران‌گام آلبوم گروهی
۱۳۸۹ حریص تصویر دنیای هنر سومین آلبوم رسمی
۱۳۹۰ خاص آوای فروهر آلبوم گروهی
۱۳۹۰ پرچم سفید تصویر گستر پاسارگاد پنجمین آلبوم رسمی
۱۳۹۰ دلصدا دفتر مطالعات هنری بشارت آلبوم گروهی
۱۳۹۱ من خود آن سیزدهم تصویر گستر پاسارگاد و آوای باربد ششمین آلبوم رسمی
۱۳۹۳ من و ما تصویر دنیای هنر آلبوم گروهی
۱۳۹۳ منو از یاد ببر آی‌تیونز استور آلبوم غیررسمی
۱۳۹۳ پاروی بی‌قایق تصویر گستر پاسارگاد هفتمین آلبوم رسمی
۱۳۹۵ امیر بی‌گزند تصویر گستر پاسارگاد هشتمین آلبوم رسمی
۱۳۹۷ ابراهیم Pardis Records

سامانه ۷۸۰

نهمین آلبوم رسمی
۱۳۹۸ بی‌نام ایران‌گام دهمین آلبوم رسمی
۱۴۰۰ واحد یازدهمین آلبوم رسمی

سینمایی و تلویزیونی

سال انتشار نام قطعه(ها) توضیحات
۱۴۰۱ یاد چشم تو می‌افتم تیتراژ پایانی سریال شبکه نمایش خانگی عقرب عاشق
۱۴۰۱ پستچی تیتراژ پایانی سریال شبکه نمایش خانگی عقرب عاشق
۱۴۰۱ قشنگ من تیتراژ پایانی سریال شبکه نمایش خانگی آمستردام
۱۴۰۰ باب دلمی تیتراژ پایانی سریال شبکه نمایش خانگی خسوف
۱۴۰۰ کجا بودی تیتراژ ابتدایی سریال شبکه نمایش خانگی خسوف
۱۳۹۹ هم‌گناه موزیک ویدیوی سریال شبکه نمایش خانگی هم‌گناه
۱۳۹۸ شبی که ماه کامل شد موزیک ویدیوی فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد کاری از نرگس آبیار
۱۳۹۸ جورچین تیتراژ سریال دلدار از شبکه دو سیما در ماه رمضان
۱۳۹۷ ناوک ویژه برنامهٔ تحویل سال نو از شبکه پنج سیما
۱۳۹۷ حلالم کن تیتراژ فیلم سینمایی ژن خوک کاری از سعید سهیلی
۱۳۹۷ چه شد… تیتراژ سریال بانوی عمارت از شبکه سه سیما
۱۳۹۶-۱۳۹۷ شهرزاد (فصل ۳) خواننده و آهنگساز ترانه‌های سریال شهرزاد (فصل ۳) اثر حسن فتحی
۱۳۹۶ مریض حالی تیتراژ سریال سایه بان از شبکه دو سیما

دریافت جایزه بهترین دستاورد ویژه هنری از پنجمین دورهٔ جشنواره جام جم[۲۳]

۱۳۹۶ شهرزاد (فصل ۲) خواننده و آهنگساز ترانه‌های سریال شهرزاد (فصل ۲) اثر حسن فتحی
۱۳۹۴ شهرزاد (فصل ۱) خواننده و آهنگساز ترانه‌های سریال شهرزاد اثر حسن فتحی
۱۳۹۴ مادر برنامه مهربانو از شبکه سه سیما در ایام نوروز
۱۳۹۳ بید بی‌مجنون تیتراژ فیلم سینمایی لامپ ۱۰۰ کاری از سعید آقاخانی
۱۳۹۱ زندگی برنامه زندگی و تحصیلات عالی از شبکه سه سیما
۱۳۹۱ واسه آبروی مردمت بجنگ برنامه پشت صحنه از شبکه سه سیما
۱۳۹۰ لباس نو ویژه برنامهٔ تحویل سال نو از شبکه دو سیما
۱۳۸۶ سنتوری خواننده و آهنگساز ترانه‌های فیلم سنتوری اثر داریوش مهرجویی



تصاویری ازمحسن چاووشی

محسن چاوشی
محسن چاوشی 
زانکو چاوشی
زانکو چاوشی 
محسن چاوشی
محسن چاوشی
محسن چاوشی
Caption
محسن چاوشی و بازیگران
محسن چاوشی و مصطفی زمانی و گلاره عباسی

 


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد