hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > رئیس جمهور چین به سین کیانگ رفت/عکس

رئیس جمهور چین به سین کیانگ رفت/عکس

ایسنا نوشت: رئیس جمهوری چین در سفر خود به منطقه سین‌کیانگ هیچ تغییری در سیاست‌های دولتی که با انتقادهای شدیدی از سوی آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی روبروست، نشان نداد.

به نوشته روزنامه تلگراف، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در سفرش به این منطقه بر تحقق کامل و مثمرثمر رویکرد حزب حاکم کمونیست بر این منطقه و بر امنیت بادوام و ثبات اجتماعی به عنوان اهداف دست‌یافتنی تاکید کرد.

سین‌کیانگ استانی در شمال غربی چین است که غربی‌ها، دولت پکن را به سرکوب اقلیت‌های قومی مسلمان در آن متهم می‌کنند.

در دوران ریاست جمهوری شی جینپینگ، مقام‌های چین یکسری اقدامات شدید را علیه قومیت‌های اویغور و قزاق در پی وقوع خشونت‌های جدایی طلبی مرگبار در آنجا، انجام دادند. اگرچه تعداد کشته‌ها هرگز معلوم نشده اما تحلیلگران می‌گویند صدها هزار یا شاید یک میلیون یا بیشتر در این مدت دستگیر شده‌اند.

رئیس جمهور چین به سین کیانگ رفت/عکس

منتقدان می‌گویند که این سرکوب گسترده باعث شد تا هزاران تن در "اردوگاه‌های کار اجباری" محبوس شوند که این را یک نوع "نسل کشی فرهنگی" می‌گویند. آمریکا و دیگر کشورها نیز علیه مقام‌های مسئول این اقدامات در سین‌کیانگ، ممنوعیت صدور ویزا وضع کرده‌اند.

شی جینپینگ که از روز سه شنبه تا جمعه در منطقه به سر برده، تاکید کرد اسلام در چین بایستی "چینی محور" باشد.

وی همچنین خواستار آموزش و راهنمایی مردم از همه اقوام برای تقویت هویت آنها با ملت، فرهنگ و حزب کمونیست چین شد و سین‌کیانگ را یک "منطقه اصلی و یک قطب" در برنامه چین برای ساخت بنادر، راه‌آهن و نیروگاه‌هایی دانست که آن را به اقتصادهایی از آسیای مرکزی تا اروپای شرقی متصل می‌کند.

رئیس جمهوری چین همچنین با رهبران "سپاه تولید و ساخت و ساز سین کیانگ"، نهاد فرادولتی که دادگاه‌ها، مدارس و سیستم بهداشت خود را بر اساس یک سیستم نظامی وضع شده در منطقه پس از قدرت گرفتن حزب کمونیست در ۱۹۴۹ در اختیار دارد، دیدار کرد.

رئیس جمهور چین به سین کیانگ رفت/عکس

شی جینپینگ همچنین یک گروه شبه نظامی دولتی تحریم شده بابت نقض‌های حقوق بشری در سین‌کیانگ را مورد استقبال قرار داد؛ این نخستین سفر وی به منطقه سین‌کیانگ در هشت سال گذشته در بحبوحه سرکوب‌های در جریان در این منطقه مورد مناقشه محسوب می‌شود.

در این میان، کارشناسان می‌گویند سفر ناگهانی شی جینپینگ به منطقه به این معناست که او می‌خواهد هم به داخلی‌ها و هم به خارجی‌ها نشان دهد اوضاع تحت کنترلش است.

از طرف دیگر سفر او به سین‌کیانگ پس از آن صورت گرفته که برای قریب به دو هفته و در پی سفرش به هنگ کنگ برای بزرگداشت ۲۵ سال حکمرانی چین بر این منطقه، در انظار عمومی حاضر نشده بود.

311311

کد خبر 1651711

منبع: khabaronline-1651711

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد