hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مازندران| هشدار به مسافران تابستانی

مازندران| هشدار به مسافران تابستانی

هرسال با شروع فصل تابستان و افزایش آمار شنا در دریای خزر، متأسفانه آمار غرق شدن افراد در این دریا هم افزایش می‌یابد و کام مسافران تلخ می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام هشدار نسبت به غرق‌شدگی مسافران تابستانی در دریای خزر گفت: از والدین کودکان عازم استان‌های مجاور دریا درخواست می‌کنم که از تنها گذاشتن کودکان خود در کنار سواحل دریا خودداری کنند.

مرتضی سلیمی ادامه داد: شنا با کودکان در طرح‌های سالم‌سازی و ایمن شده، پوشاندن جلیقه نجات به کودکان داخل قایق و نزدیک ساحل، اجتناب از نزدیک شدن به آب و دریای توفانی همراه با کودکان و اجتناب از شنا کردن در دریای توفانی از دیگر مواردی است که والدین باید در مسافرت به استان‌های ساحلی کشور به آن‌ها توجه کافی و لازم را داشته باشند.

سلیمی علت عمده غرق شدن مسافران تابستانی در دریای خزر را آشنا نبودن این افراد به فنون شنا در دریا عنوان کرد و اظهار داشت: برخی افراد بدون آشنایی از شرایط و وضعیت دریا و بدون داشتن مهارت شنا در هر نقطه‌ای به دریا می‌زنند، غافل از این‌که شرایط دریای خزر نه‌تنها با استخر بلکه با دریاهای دیگر نیز متفاوت است.

وی افزود: آشنا نبودن با وضعیت ساحل، ویژگی‌های موج، وجود جریان‌های شکافنده مرگبار و بستر خزر شرایطی را مهیا کرده که حتی می‌تواند برای شناگران بسیار ماهر نیز خطرناک باشد. ازاین‌رو برخی شناگران بسیار ماهر، هنگام شنا در نقاط غیر ایمن این دریا و خارج از طرح‌های دریا با خطر مواجه شده و در مواردی حتی جان خود را ازدست‌داده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در پاسخ به این سؤال که حریم ایمن شنا در دریای خزر کجاست، گفت: محدوده شنا در این دریا، مناطقی در طرح‌های سالم‌سازی هستند که بستر دریای آن از سوی کارشناسان مربوطه تائید شده و محدوده آن به دلیل وجود علائم مشخص‌کننده دریایی و عدم تردد قایق‌های مسافری و حضور مستمر ناجیان غریق برای شنا کردن مناسب است؛ ازاین‌رو توصیه می‌شود مردم از شنا در مناطقی که از بستر آن آگاهی ندارند، پرهیز کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد