hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > خوش‌خیالی بایدن؛ مردم مرا می‌خواهند!

خوش‌خیالی بایدن؛ مردم مرا می‌خواهند!

ایرنا نوشت: در حالی که نتایج نظرسنجی ها در روزها و هفته های گذشته به دلایل متعدد نشان از کاهش شدید محبوبیت رئیس جمهوری آمریکا در نزد افکار عمومی دارد، جو بایدن با استناد به نتایج یکی از جدیدترین نظرسنجی های انتخاباتی مدعی شد که بیشتر رای دهندگان دموکرات خواهان نامزدی دوباره وی در انتخابات ۲۰۲۴ هستند.

تارنمای هیل دیشب (۲۱ تیر) نوشت که بایدن در حاشیه پیک نیک دیروز کاخ سفید در پاسخ به یکی از خبرنگاران،گفت: مردم می خواهند که نامزد شوم. نظرسنجی ها را مطالعه کنید. همه تان عین هم هستید. نظرسنجی ها نشان می دهند که درصورت نامزدی بنده، ۹۲ درصد دموکرات ها به من رای خواهند داد.

به نوشته هیل، بایدن به داده های نظرسنجی اخیر کالج سیِنا و و روزنامه نیویورک تایمز اشاره می کرد که بر اساس آن ۹۲ درصد دموکرات ها اعلام کرده بودند که اگر انتخابات ۲۰۲۴ امروز برگزار شود، از میان بایدن و ترامپ به رئیس جمهوری کنونی رای خواهند داد.

آنچه که بایدن نادیده گرفت آن بود که بر اساس همین نظرسنجی، ۶۴ درصد رای دهندگان دموکرات در انتخابات درون حزبی ترجیح می دهند که نامزد نهایی حزب فرد دیگری به جز بایدن باشد و ۲۶ درصد نیز از نامزدی بایدن در انتخابات آتی حمایت می کنند.

این بی رغبتی به بایدن در میان جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله دموکرات پر رنگ تر بوده و ۹۴ درصد آنها ترجیح می دهند که نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آتی فرد دیگری باشد.

به باور تحلیلگران، نتایج این نظرسنجی به وضوح میزان درماندگی و نارضایتی دموکرات ها را نشان داده و گمانه زنی ها درمورد نامزدی افراد دیگری از این حزب را افزایش می دهد.

بایدن علنی و خصوصی از قصد خود برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ خبر داده و با این حال اذعان داشته که "قضا و قدر" ممکن است برنامه هایش را به هم بزند.

از سوی دیگر حرف و حدیث بسیاری در محافل سیاسی وجود دارد که دونالد ترامپ در هفته های آتی داوطلبی خود را برای نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات ۲۰۲۴ اعلام می کند.

متحدان بایدن بر این باورند که با توجه به پیروزی سال ۲۰۲۰ بایدن بر ترامپ، رئیس جمهوری دموکرات از شانس بیشتری برای شکست دوباره وی برخوردار است.

311311

کد خبر 1650686

منبع: khabaronline-1650686

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد