hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > هت‌تریک علیپور و پایان طلسم ناکامی

هت‌تریک علیپور و پایان طلسم ناکامی

هفته هشتم لیگ برتر نوزدهم دیروز با برگزاری 7 مسابقه آغاز شد و تنها دیدار معوقه این هفته شهرخودرو- گل گهرسیرجان است که 24 آبان برگزار خواهد شد.
در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر، شاهین از ساعت ۱۶:۴۵میزبان پرسپولیس بود. گابریل کالدرون، شجاع خلیل زاده و جونیور براندائو را روی نیمکت نشاند و امید عالیشاه را در ترکیب اصلی قرار داد. پرسپولیس بازی را هجومی آغاز کرد و خیلی زود به هدفش در گلزنی رسید. کار ترکیبی وحید امیری و مهدی ترابی دقیقه ۵ فرصت بسیار خوبی برای پرسپولیس ایجاد کرد و پاس ترابی از سمت راست در دهانه دروازه به علی علیپور رسید و این بازیکن دروازه تیم بوشهری را باز کرد تا طلسم گل نزدن هایش در لیگ جاری شکسته شود. حملات سرخپوشان روی دروازه میزبان ادامه پیدا کرد اما آنها قدر موقعیت ها را ندانستند. دقیقه ۲۹محسن ربیع‌خواه با شوتی محکم دروازه شاهین را هدف قرار داد که با اشتباه ماکسیم کویلیتایا دروازه‌بان شاهین توپ به امیری رسید و این بازیکن نیز گل دوم تیمش را به ثمر رساند. دقیقه ۳۸ ارسال بلند محمد نادری درون محوطه جریمه را علیپور با یک شوت پای چپ به گل سوم پرسپولیس و گل دوم خود تبدیل کرد تا نیمه اول با 3 گل به سود سرخپوشان به پایان برسد. با شروع نیمه دوم، کالدرون اولین تعویض خود را انجام داد و فرشاد احمدزاده جای امیری را گرفت و حملات پرسپولیسی ها ادامه پیدا کرد. دقیقه 56 ارسال امید عالیشاه از سمت راست با ضربه سر علیپور همراه شد تا سومین گل این بازیکن و چهارمین گل پرسپولیس ثبت شود. علیپور برای اولین بار از زمان حضورش در پرسپولیس موفق به
هت تریک شد. شجاع خلیل زاده که دقیقه 66 به جای محمد انصاری به زمین آمد، بلافاصله گل هم زد. ضدحمله سریع پرسپولیس و پاس عالیشاه پشت مدافعان برای ترابی او را در موقعیت ایده‌آلی قرار داد اما او شجاع را صاحب توپ کرد تا این مدافع جلو کشیده گل پنجم سرخپوشان را به ثمر برساند. کالدرون که تیمش به یک پیروزی پرگل رسیده بود، دقیقه 75 تعویض سوم را انجام داد و امیر روستایی را به جای احمد نوراللهی به زمین فرستاد. در شرایطی که بازی رو به پایان بود، بیژن حیدری داور بازی به امیرحسین موسی ‌زاده مدافع شاهین (دقیقه 88) و فرشاد احمدزاده (دقیقه 92) کارت قرمز داد تا دو تیم 10 نفره بازی را به پایان برسانند. احمدزاده که بعد از 3 بازی محرومیت در این مسابقه به ترکیب قرمزها برگشته بود، بازی بعد پرسپولیس در هفته نهم برابر ماشین‌سازی را از دست داد. با این حال، سرخپوشان پایتخت با برد 5-0 به دومین برد پیاپی خود در لیگ رسیدند و بعد از مدت‌ها به نتیجه‌ای پرگل و دلچسب برای هواداران، دست یافتند و تفاضل گل خود را بهبود بخشیدند. نکته مهم این بازی، هت تریک علیپور بود که با 47 گل بهترین گلزن این تیم در لیگ برتر لقب گرفت و نام خود را به عنوان هفتمین گلزن برتر تاریخ این باشگاه با 57 گل زده نیز به ثبت رساند.
گابریل کالدرون بعد از پیروزی پرگل تیمش مقابل شاهین بوشهر گفت:«در طول 90 دقیقه بهترین تیم زمین بودیم و به خاطر گل‌هایی که زدیم، خوشحال هستیم. به خاطر علی علی‌پور خوشحالم چرا که نیاز داشت این گل‌ها را بزند و اعتماد به نفس خود را به دست بیاورد. از تماشاگران پرسپولیس تشکر می‌کنم که صبور بودند تا بازیکنان به آمادگی برسند.»سرمربی پرسپولیس درباره نیمکت‌نشینی شجاع خلیل‌زاده و سیدجلال حسینی ادامه داد:«همیشه مسئولیت تصمیماتم را برعهده می‌گیرم. بازیکنانی که گفتید مهم هستند اما مصدومیت داشتند. به همین دلیل کسانی را بازی دادم که ریتم بهتری داشتند. بابت رفتار این دو بازیکن تبریک می‌گویم که به منافع تیم خودشان فکر می‌کنند. بخصوص سیدجلال حسینی که در صورت نیمکت‌نشینی هم از تیم حمایت می‌کند.»
نیازمند رکورد کلین‌شیت را شکست
در دیگر دیدارهای این هفته، ماشین سازی و نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز به میدان رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل خاتمه یافت تا همچنان شاگردان مهدی تارتار به روند شکست‌ناپذیری خود در لیگ برتر ادامه دهند. این هشتمین بازی بدون باخت نفت مسجدسلیمان در لیگ نوزدهم بود. همچنین سپاهان در ورزشگاه
نقش جهان میزبان سایپا بود که این مسابقه هم بدون گل به پایان رسید.
پیام نیازمند دروازه‌بان تیم فوتبال سپاهان با گل نخوردن تا دقیقه ۶۷ دیدار با سایپا رکورد کلین شیت لیگ برتررا شکست.تا پیش ازاین  رکورد با ۸۷۲ دقیقه گل نخوردن در اختیار سیدحسین حسینی دروازه‌بان استقلال بود. نیازمند با گل نخوردن در 2 بازی آخر لیگ هجدهم و گل نخوردن در بازی دیروز مقابل سایپا رکورد کلین شیت را ازآن خود کرد.
 پیکان و ذوب‌آهن نیز در ورزشگاه شهدای شهرقدس برابر هم قرار گرفتند که این مسابقه با پیروزی 2-1 پیکان به پایان رسید. فراز امامعلی (۲۸) و شهریار مغانلو (۷۵) برای پیکان و امیر ارسلان مطهری (۹۰) برای ذوب‌آهن گلزنی کردند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد