hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > انگلیس خبر بازداشت دیپلمات خود در ایران را تکذیب کرد

انگلیس خبر بازداشت دیپلمات خود در ایران را تکذیب کرد

بازداشت معاون سفیر انگلستان در ایران صحت ندارد. معاون سفیر بریتانیا میان متهمان به جاسوسی و نمونه برداری از خاک محل مانور موشکی سپاه پاسداران نیست.

رویداد ایران| وزارت خارجه بریتانیا خبر بازداشت معاون سفیر این کشور در ایران را تکذیب کرد. روز گذشته سازمان اطلاعات سپاه از بازداشت چند دیپلمات خارجی خبر داده بود که مشغول نمونه برداری از خاک مناطق حساسی در خاک ایران بوده اند. برخی رسانه ها با گمانه زنی در فضای مجازی از بازداشت معاون سفیر بریتانیا خبر دادند. اما ساعاتی پیش سفیر بریتانیا در توییتی نوشت که معاون او دسامبر گذشته خاک ایران را ترک کرده است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا در لندن گزارش‌ها در مورد بازداشت یک دیپلمات بریتانیایی در ایران را کاملا نادرست خوانده و رد کرده است. این موضوع در پی بازداشت تعدادی از اتباع خارجه که مشغول شناسایی و جاسوسی بوده اند توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است. 

سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرده بود که تعدادی از دیپلمات‌های کشورهای خارجی که به جای رایزنی مشغول جاسوسی بودند را شناسایی و بازداشت کرده است. این سازمان که از وظایف اصلی اش مقابله با جاسوسی در ایران است اعلام کرد این جاسوسان «در حالی که مشغول نمونه‌برداری از خاک محل‌ رزمایش‌های موشکی هوافضای سپاه در کویر مرکزی ایران بودند که توسط سپاه رصد و بازداشت شدند.»

به هر حال معاون سفیر انگلستان در ایران بین بازداشت شدگان نیست و اخباری پیرامون جاسوسی و جلبش تکذیب شده است.

سایمون شرکلیف، سفیر بریتانیا در ایران روز پنج‌شنبه ۷ ژوئیه در توییتی خبر بازداشت معاونش را رد کرد چرا که به گفته شرکلیف، او در دسامبر سال گذشته با پایان مأموریت خود ایران را ترک کرده است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد