hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > دانش و مهارت > آمپول سینتول چیست؟ خطرات و عوارض سینتول برای پرورش اندام

آمپول سینتول چیست؟ خطرات و عوارض سینتول برای پرورش اندام

سینتول برای سرعت بخشیدن به حجیم شدن عضلات استفاده می شود. در ادامه عوارض و خطرات سینوتول برای پرورش اندام و بدنسازی را با نکاتی درباره تزریق سینتول را آورده ایم

سینتول (Sintol) یک ماده شیمیایی است که برخی افراد برای حجیم شدن عضلاتشان از آن استفاده می کنند که حاوی ۸۵ درصد روغن حجم دهند و ۷٫۵ در صد الکل و ۷٫۵ درصد لیدوکائین که ماده لیدوکائین فقط برای کاهش درد محل تزریق استفاده می شود.در واقع بخش عمده سینتول همان روغن حجم دهنده است که توسط یک آلمانی برای حجیم کردن سریع عضلات استفاده شده است.

سینتول چیست؟

یک بدنساز گذشته اهل آلمان به نام کریس کلارک سینتول اصلی را اختراع کرد. تصمیم کلارک این بود که بتواند محصولی تولید کند که عضلات را بزرگ‌تر کند. یعنی با تزریق روغن به درون آن‌ها باعث توسعه آن‌ها گردد.

 معمولا دار‌وهای تزریقی موضعی، از روغن و نوعی از بی‌حس کننده‌های موضعی تشکیل شده‌اند که با تزریق این دارو به یک قسمت بدن فرد، آن قسمت از عضله تورم پیدا کرده و فرم پیدا می‌کند. عنصر شایع مورد مصرف در داروهای موضعی که به طور کلی از آن‌ها به عنوان سینتول نام برده می‌شود، 85 درصد از تری گلیسریدی روغنی با زنجیره‌های متوسط، ۷٫۵ درصد آن هم از داروی بی حس‌کننده موضعی که به لیدوکائین می شناسند و بالاخره ۷٫۵ درصد از آن هم از «بنزیل الکل» تشکیل شده است.

 این دارو به طور عضلانی و در عمق عضلات تزریق می‌گردد. با تکرار تزریق این ماده در عضله مورد نظر حجم زیادی از مایع روغنی وارد عضله شده و با التهابی که در نقطه تزریق به وجود می آورد باعث افزایش شدید و سریع حجم عضلانی می‌شود به طوری که مثل این است که بالنی را از هوا پر کرده باشند، این حجم به وجود آمده بی دوام بوده و در دراز‌مدت عوارض جبران ناپذیری به وجود می آورد.

آمپول سینتول 

 واکنشی که بدن در برابر این تحریک از خود نشان می‌دهد عبارت است از تورم موضعی که به موجب آن، بافت ماهیچه عمل ذخیره‌‌سازی مایع را انجام می‌دهد. این موضوع به نوبه خود باعث افزایش قطر عضلات مورد نظر می‌شود و در نتیجه ورزشکاران پرورش اندام ظاهرا به نتیجه مورد نظر می‌رسند.

 البته این تحریک می‌تواند ناراحتی به وجود آورد، و به همین دلیل به آن لیدوکائین اضافه کرده (از بین برنده درد) تا درد به وجود آمده از تزریق را کم کند. هرچند وجود این ماده می‌تواند درد به وجود آمده از تزریق را تا مقدار زیادی مرتفع کند ولی به هر حال، استفاده از این دارو خطرات بسیاری را به دنبال دارد.

 شاید استفاده از سینتول سبب شود تا دیگران را به علت اندام عجیب و شگفت انگیزتان به سوی خود جذب کنید؛ اما تردید نداشته باشید که این اثرات سریع، بدون عوارض نبوده و باید منتظر هرنوع اتفاق حساب نشده ای در بدن تان باشید.

 عوارض سینتول

مهمترین عوارض سینتول را سفت شدن عضله که ممکن است به قطع عضو بانجامد. واز دیگر عوارض آن عفونت و آبسه در محل تزریق است که باید به سرعت تخلیه شود در غیر اینصورت باید عضو قطع و در مواقعی پس از گسترش منجر به مرگ می شود.

آمپول سینتول 

خطرات استفاده از سینتول

استفاده از سینتول آسان ترین و سریع ترین شیوه عضلانی شدن بدون وزنه زدن و زحمت کشیدن است؛ ولی واقعیت چیز دیگری است، اثر سینتول فریبی بیشتر نیست و یک روش ساختگی است.

 عضلات تزریقی به صورت نرم و اسفنجی است و با این کار مانند غولی خواهید بود که عضلاتش بادکنک هایی بیشتر نیستندو احتمال ابتلای شخص به عفونت های استاف که پس از مدتی در بدن پخش شده خیلی خطرناک و کشنده است.

از جمله خطرات جدی تر تزریق سینتول عبارتند از:

  • آسیب عصبی
  • انسداد شریان ریوی که خون را به ریه ها می رساند
  • حمله قلبی
  • سکته
  • عوارض عفونی

علاوه بر این، محل های تزریق می توانند عفونی شده و باعث قرمزی و ایجاد چرک شوند.

آمپول سینتول 

نکاتی درباره آمپول سینتول

  • مصرف کنندگان سینتول با افزایش حجم یکباره مواجه خواهند شد. که دوام چندانی نخواهد داشت و ماندگاری آن کمتر از یک الی دو هفته است.
  • نیمه عمر این دارو در حدود یک روز است و این دارو به دسته داروهای استروئیدی التهاب زا تعلق دارد.
  • دُز متوسط مصرف این دارو ۱ الی ۲ آمپول در هر عضله در روز ذکر شدهاست.
  • این دارو اگرچه داروی استروئیدی است ولی به هیچ عنوان آن را نمی توان جزو داروهای استروئیدی آنابولیک دسته‌بندی کرد.
  • این دارو مستقیماً در داخل عضلات هدف که معمولاً شامل عضلات کوچک همانند جلو بازو ، پشت بازو ، دلتوئید، کول و غیره می‌شوند نیز تزریق می‌گردد.
  • معمولا ورزشکاران یک میلی لیتر از این دارو را در عضلات هدف تزریق کرده و این روند را به مدت ۴ الی ۷ روز ادامه می‌دهند و سپس دوز مصرفی را به به ۲ میلی گرم در هر عضله افزایش داده و این روند را به مدت ۳ الی ۷ روز ادامه می دهد.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد