hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اثری که تولیدات هنری در ترویج فرهنگ نماز دارد، بسیاری از فعالیت های دیگر ندارد

اثری که تولیدات هنری در ترویج فرهنگ نماز دارد، بسیاری از فعالیت های دیگر ندارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست تخصصی رابطین شورای اقامه نماز کشور در مشهد بیان کرد: اثری که تولیدات هنری در ترویج فرهنگ نماز دارد، بسیاری از فعالیت های دیگر ندارد.

محمد حسین زاده افزود:.ما در مساجد با پدیده ای رو برو هستیم که صف اول و دوم در اختیار افراد مسن است و حضور دو قشر نوجوان پرتحرک و افراد مسن آرام همیشه به عنوان چالش جدی بین نوجوانان مسجد و کهنسال ها مطرح بوده است.

وی ادامه داد: مسجد برای همه است لذا باید مراعات افراد مسن، کودکان، جوان کسبه شود و امام جماعت به گونه ای نماز نخواند که موجب نیامدن یک گروه به مسجد شود، نماز متعادل، نه سریع و نه طولانی خوانده شود.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-مدیر کل فرهنگ و ارساد اسلامی خراسان رضوی گفت: در بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی یک فیلم و نصفی در خصوص نماز در فیلم های سینمایی داریم، شاید پیوست هایی به نماز بوده اما تنها یک فیلم"سربه مهر" به صورت مستقیم به نماز پرداخته است در حالی که اثری که تولیدات هنری در ترویج  فرهنگ نماز دارد، بسیاری از فعالیت های دیگر ندارد.

وی حسین زاده با ارائه پیشنهادی گفت: اگر انیمیشنی با موضوع نماز و ترویج فرهنگ نماز ساخته شود و با استفاده از ظرفیت کانون های مساجد، امور مساجد و بسیج و ۷۵ هزار مسجد در مساجد به صورت همزمان پخش شود ، با این اقدام ما با زبان هنر حرف خود را زدیم که اثرگذاری بسیار بیشتری خواهد داشت و بار زیادی از دوش ادارات برداشته می شود.

وی با بیان اینکه حجم مطالعه و رمان خواندن دختران ما بسیار بالا است اما در حوزه نماز رمان نداریم؛ گفت: در حوزه موسیقی اوایل انقلاب سرود برای نماز داشتیم اما الان نداریم .

حسین زاده بیان کرد: کارهای کوچک خرد محلی در حوزه نماز مهم است اما نیاز به کار بزرگ داریم مانند فیلم یوسف که در بازپخش های آن جمعیت میلیونی را پای تلویریون می کشاند.

وی با بیان اینکه ارشاد استان برای ورود هنرمندان در موضوع نماز حاضر است از سهم استان در اختیار این حوزه قرار دهد؛ افزود: ما نیازمند کار بزرگ و فاخر هستیم و پیشنهاد می کنم در ستاد وزارت خانه یک فیلم سینمایی، انیمیشن، رمان و موسیقی در حوزه نماز انجام شود.

مدیر کل فرهنگ و ارساد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه در دولت سیزدهم فضای همکاری با آموزش و پروش به گونه ای است که تمام این محصولات می تواند در مدارس پخش شود؛ گفت: هم اکنون فضا برای تعامل با آموزش و پرورش فراهم است لذا همت شما را می طلبد که در این حوزه ورود کنید.

حسین زاده در پایان سخنان خود بعضی کارها را کوچک اما اثرگذار دانست و گفت: برخی در فضای مجازی تصاویری از افراد که در محل کار یا کنار خیابان نماز می خوانند را پخش می کنند اگر چه این کار کوچک است اما تاثیر گذار است .

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد