hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > سرگرمی > روز جهانی صلح در تقویم سال 1403 چه تاریخی است؟ تاریخچه و نماد

روز جهانی صلح در تقویم سال 1403 چه تاریخی است؟ تاریخچه و نماد

1402/12/19 , 12:31
تاریخ روز جهانی صلح 21 سپتامبر عنوان شده، در ادامه به تاریخ روز جهانی صلح در تقویم سال 1403 به شمسی با تاریخچه، علامت و نماد صلح در جهان و ایران پرداخته ایم.

روز صلح جهانی (World Peace Day) در تقویم برابر با 21 سپتامبر در نظر گرفته شده است. در ادامه تاریخ دقیق آن در تقویم شمسی سال جاری و تاریخچه و نمادهای صلح در ایران و جهان را برای مطالعه شما عزیزان آورده ایم:

  روز جهانی صلح در تقویم سال 1403 چه تاریخی است؟

تاریخ روز جهانی صلح در تقویم سال 1403 روز 21 سپتامبر سال 2024 مصادف با روز شنبه 31 شهریور است.

روز جهانی صلح در تقویم شمسی برابر است با: روز شنبه 31 شهریور سال 1403

روز جهانی صلح در تقویم میلادی برابر است با: روز شنبه 21 سپتامبر سال 2024

روز جهانی صلح در تقویم قمری برابر است با : روز شنبه 18 ربیع‌الاول سال 1446

روز جهانی صلح
روز جهانی صلح

علت نامگذاری روز جهانی صلح

در تقویم مناسبت های جهانی روز 21 سپتامبر به عنوان روز جهانی صلح انتخاب شده است، این انتخاب تحت نظر سازمان ملل متحد می باشد، در جلسه پنجاه و هفتم مجمع عمومی یعنی در چهل و یکسال گذشته (1981) این روز تصویب و همزمان با بازگشایی جلسه عمومی سازمان ملل متحد به عنوان ” روز جهانی صلح” برگزیده شد، صلح یک هدف جهانی است.

علامت صلح جهانی

سه خط در وسط دایره به عنوان نماد صلح ترسیم شده است، این نماد یک نشان جهانی است، این علامت اولین بار در سال 1958 به کار گرفته شد، در آن زمان بریتانیایی هایی که در میدان ترافالگار حضور داشتند از آن نماد برای اعتراض به استفاده از صلاح‌های هسته‌ای استفاده کردند. پس از آن در سال 1960 نیز آمریکایی‌ها در جهت مخالفت جنگ آمریکا و ویتنام استفاده کردند.

علامت سه خط در وسط دایره از حروف ابتدای دو کلمه Nuclear Disarmament که معنای خلع‌ سلاح‌های هسته‌ای می باشد، انتخاب شده است و به ممنوعیت جنگ با تمامی صلاح ها اختصاص دارد.

علامت صلح جهانی با دست

درست زمانی که فرانسوی ها در جنگ های صدساله کشورشان با انگلستان آنها را تهدید به قطع انگشتانشان کردند و انگلیسی ها برای نشان دادن انگشتان سالم خود بعد از جنگ این علامت را نشان می دادند که چرچیل نیز در جنگ جهانی دوم این علامت را بارها نشان داد و به عنوان علامت صلح شناخته شد.

ساعت صلح جهانی

هر ساله از ساعت 11:30 شب 31 دسامبر تا 12:30 بامداد صبح اول ژانویه روز بعد ساعت صلح جهانی انتخاب شده است، این ساعت به عنوان رسیدن به دنیایی بدون جنگ عنوان شده .

روز جهانی صلح
روز جهانی صلح

نماد صلح در ایران

گل نیلوفر از گذشته نماد صلح و شادی بوده این گل که در آب زندگی می کند که نماد آناهیتا ( بانوی آب ) می باشد و به عقیده بسیاری 12 گلبرگ دارد که 12 ماه سال عنوان شده است، این گل روزها باز و شبها بسته می شود به همین دلیل به خورشید و زندگی را نیز تشبیه شده است.

پرسش های متداول

روز جهانی صلح 1403 کیه؟

روز جهانی صلح 1403 روز شنبه 31 شهریور است.



امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
گروه تحریریه
گروه تحریریه
گروه تحریریه پایگاه خبری رویداد ایران

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد