hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > طرز تهیه ساندویچ خانگی و ساده؛ آموزش مرحله ای انواع ساندویچ

طرز تهیه ساندویچ خانگی و ساده؛ آموزش مرحله ای انواع ساندویچ

طرز تهیه ساندویچ مرغ، ساندویچ ماکارونی، ساندویچ سوسیس بندری، ساندویچ قارچ و سیر، ساندویچ تن ماهی، ساندویچ نیمروی پنیری و سیب زمینی را در ادامه آموزش داده ایم.

ساندویچ (Sandwich) یکی از محبوب ترین غذاها در قرن 20 و 21 است. این غذای محبوب قیمت کمتری نسبت بـه سایر غذاها دارد و زمان انتظار برای آماده شدن آن بسیار کوتاه است. به مناسبت روز جهانی ساندویچ طرز تهیه ساندویچ های پرطرفدار و محبوب را برایتان آورده ایم. پس با ما همراه باشید تا طرز تهیه انواع ساندویچ ماکارونی، مرغ، سوسیس بندری و انواع دیگر را به شما آموزش دهیم.


طرز تهیه ساندویچ های خانگی

ساندویچ ماکارونی 

مواد لازم برای تهیه ساندویچ ماکارونی

  • ماکارانی فرمی ۱ بسته
  • گوشت چرخ کرده ۳۵۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • قارچ ۱۰ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۲ ق غذا خوری
  • خیارشور به مقدار لازم
  • کاهو یا کلم خرد شده به مقدار لازم
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • نان باگت به مقدار لازم
  • نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، پودر سیر، آویشن، دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه ساندویچ ماکارونی 

آموزش ساندویچ ماکارونی در 5 مرحله

  1. ابتدا پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با مقداری زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و فلفل سیاه را افزوده و هم بزنید تا گوشت تغییر رنگ دهد.
  2. فلفل دلمه را به صورت دلخواه خرد کنید و به گوشت اضافه کنید و هم بزنید سپس قارچ اسلایس شده را نیز اضافه کنید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود در انتها رب را بریزید و تفت دهید تا رب خوش رنگ شود در ادامه نمک و ادویه ها را بریزید و خوب هم بزنید تا مواد خوش رنگ شود می توانید برای رنگ بیشتر رب کمی آب جوشیده بریزید تا رب خوب رنگ باز کند.
  3. داخل یک قابلمه آب را ریخته و مقداری نمک و زردچوبه و روغن بریزید و صبر کنید تا به جوش بیاد سپس ماکارونی را دلخواه را بریزید و صبر کنید تا ماکارونی نرم شود سپس ماکارونی را آبکش کنید.
  4. کف قابلمه مقداری روغن ریخته و ته دیگ مورد نظر را بریزید و کمی ماکارونی و کمی مواد میانی ریخته و مواد هم بزنید به همین ترتیب همه مواد را بریزید و ماکارونی را برای ۴۵ دقیقه دم بگذارید.
  5. بعد از پخت نان باگت را برش بزنید و مقداری ماکارونی را به همراه کاهو گوجه و خیارشور خرد شده قرار دهید و با سس کچاب میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ساندویچ ماکارونی خانگی

  1. می توانید از مخلوط گوشت و سویا استفاده کنید.
  2. افزودن دارچین اختیاری می باشد.
  3. اگر ماکارونی کم رب دوست دارید می توانید رب را کمتر بریزید.
  4. ماکارونی را بیش از حد نگذارید تا بجوشد زیرا ماکارونی خمیری می شود.
  5. به دلخواه از هر نوع نانی می توانید استفاده کنید فقط باید تازه باشد تا بر اثر حرارت ماکارونی پاره نشود.

ساندویچ مرغ ساده

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه مرغ ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
قارچ ۸ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق مرباخوری
سیر ۲ حبه
جعفری ۱ دسته کوچک
پیازچه ۲ ساقه
خیارشور ۴ عدد
سس مایونز ۱ قاشق غذاخوری
سس کچاپ ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
آویشن و پاپریکا به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

 

طرز تهیه ساندویچ مرغ در 9 مرحله

  1. برای تهیه ساندویچ مرغ خوشمزه ابتدا سینه مرغ را به همراه ۲ لیوان آب، ۱ حبه سیر و مقداری نمک و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا سینه مرغ به طور کامل بپزد.
  2. پس از اینکه آب درون قابلمه شروع به جوشیدن کرد، کف های سفید رنگ روی سطح آب را با قاشق جمع می کنیم و دور می ریزیم. این کار باعث می شود گوشت مرغ در پایان پخت هیچ طعم و بوی زهمی نداشته باشد.
  3. پس از اینکه گوشت مرغ به طور کامل پخت، آنرا از قابلمه خارج کرده، سپس به صورت خلالی خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه پیاز را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم.
  4. در ادامه پیاز خرد شده را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم. توجه داشته باشید که پیاز باید نرم باشد و نباید آنرا بیش از حد تفت دهیم. در ادامه قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.
  5. سپس حرارت زیر تابه را کمی زیاد می کنیم و با سرعت قارچ ها را تفت می دهیم. این کار باعث می شود که قارچ ها آب نیندازند. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه، آویشن، پاپریکا و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم.
  6. حالا مواد را کمی تفت می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود. در ادامه تکه های گوشت مرغ را به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا سرخ شوند، سپس مواد درون تابه را یک سمت جمع می کنیم و رب گوجه فرنگی را در سمت دیگر تابه اضافه می کنیم.
  7. رب گوجه فرنگی را باید به خوبی تفت دهیم تا کاملا سرخ شود. پس از اینکه رب گوجه فرنگی به خوبی سرخ شد، سیر را رنده می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. پس از تفت دادن سیر، تمام مواد را با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.
  8. در این مرحله تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و به سراغ آماده کردن سس ساندویچ می رویم. برای این منظور رجعفری و پیازچه را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم، سپس داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.حالا خیار شور را با رنده درشت رنده می کنیم و به همراه سس مایونز و سس کچاپ به کاسه اضافه می کنیم.
  9. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و پاپریکا اضافه می کنیم، سپس مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.در این مرحله مقداری از مخلوط مرغ را درون نان باگت می ریزیم، سپس به مقدار دلخواه از سس اضافه کرده و روی مواد پخش می کنیم. در صورت تمایل می توانیم از مقداری گوجه فرنگی و پیاز اسلایس شده نیز استفاده کنیم.

 ساندویچ سوسیس بندری

مواد لازم برای ۴ نفر
سوسیس ۶ عدد
پیاز ۲ عدد بزرگ
سیب زمینی ( اختیاری ) ۲ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
سس کچاپ ۱ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز و فلفل سیاه به اندازه کافی
روغن و نمک به اندازه کافی

طرز تهیه ساندویچ بندری  

طرز تهیه ساندویچ سوسیس بندری

  1. ابتدا سوسیس ها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم ( برای زیبایی بیشتر غذا می توانید سوسیس ها را به صورت مُوَرب برش بزنید ) و کنار می گذاریم. توجه داشته باشید که سوسیس بندری اصیل ایرانی بدون سیب زمینی درست می شود.
  2. اگر به سوسیس بندری سیب زمینی اضافه کنیم می شود سوسیس سیب زمینی و ماهیت اصلی خود را از دست می دهد. هر چند در صورتی که تمایل دارید به سوسیس بندری خود سیب زمینی اضافه کنید سیب زمینی ها را ابتدا تمیز می شوییم.
  3. سپس به همراه مقداری آب و نمک داخل یک قابلمه کوچک بریزید و اجازه دهید نیمپز شوند. در ادامه پوست سیب زمینی ها را بگیرید و آنها را به صورت نگینی خرد کنید. در ادامه پیازها را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم.
  4. سوسیس بندری جنوبی با پیاز فراوان و درشت تهیه می شود ( اگر پیازهای درشت در غذا را نمی پسندید می توانید پیازها را به صورت نگینی خرد کنید ) پیاز خرد شده را به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت دهی
    پس از اینکه پیازها شفاف و نرم شدند سوسیس و سیب زمینی را به تابه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا سوسیس و سیب زمینی کمی سرخ شوند. در ادامه مقداری نمک به همراه فلفل سیاه و فلفل قرمز به مواد اضافه می کنیم.
  5. سپس چند دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم، توجه داشته باشید که در جنوب کشور این غذا با فلفل قرمز فراوان درست می شود. در این مرحله رب گوجه فرنگی را در یک تابه بسیار کوچک به صورت جداگانه با کمی روغن مایع تفت می دهیم.
  6. رب گوجه فرنگی باید کاملا سرخ شود تا طعم و بوی خامی آن به طور کامل گرفته شود. فقط در حین تفت دادن رب گوجه فرنگی مراقب باشید آنرا نسوزانید، چون باعث می شود روی طعم و عطر غذا تاثیر منفی بگذارد
  7. پس از اینکه رب گوجه فرنگی خوب سرخ شد آنرا به همراه سس کچاپ با نصف فنجان آب جوش مخلوط می کنیم و به تابه حاوی سوسیس اضافه می کنیم و با مواد مخلوط می کنیم. مجددا چند دقیقه مواد را تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی به تمام مواد برسد.
  8. تفت دادن را باید تا زمانی که آب موجود در تابه تبخیر شود و غذا روغن بیندازد ادامه دهیم. در پایان سوسیس بندری را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و با پیاز سفید ، خیارشور و گوجه فرنگی خرد شده تزیین کرده و به همراه نان باگت و سس دلخواه سرو می کنیم.


ساندویچ خانگی قارچ و سیر

اگر رابطه خوبی با طعم و بوی قارچ دارید و علاقه مند هستید تا با استفاده از قارچ یک غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید پیشنهاد ما به شما ساندویچ خانگی قارچ و سیر می باشد. برای درست کردن این ساندویچ خانگی شما ابتدا سیرها را باید له و یا رنده کنید و قارچ ها را نیز به صورت درشت خرد کنید. مقداری جعفری را نیز خرد کنید. در یک تابه مقداری کره مارگارین قرار دهید و منتظر بمانید تا بر روی حرارت ذوب شود. در ادامه قارچ های خود را به همراه سیر رنده شده به این ترکیب اضافه کنید و برای مدت زمانی کوتاه آنها را با یکدیگر تفت دهید.

حال زمان آن است که درب تابه خود را بر روی آن قرار دهید و اجازه دهید تا قارچ ها به خوبی پخته شوند. در طول این فرایند حتما قارچ ها را چند بار هم بزنید تا با سیر به خوبی مخلوط شوند. در انتها این مواد را بر روی نان تست و یا سایر نان های مورد علاقه خود قرار دهید و مقداری جعفری خرد شده نیز به آن اضافه کنید و به این ترتیب ساندویچ خانگی قارچ و سیر شما آماده است.

طرز تهیه ساندویچ 

طرز تهیه ساندویچ تن ماهی

اگر شما هم علاقه زیادی به ساندویچ های خانگی دارید به هیچ وجه ساندویچ خانگی تن ماهی و خیارشور را از دست ندهید. برای درست کردن این ساندویچ خانگی که از بهترین و خوشمزه ترین ساندویچ های خانگی به شمار می آید در یک کاسه تن ماهی، کرفق، پیاز، سس مایونز، آب لیموی تازه، نمک و فلفل را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا مواد طعم و عطر یکدیگر را به خود بگیرند.

حال این مواد را بر روی نان تست خود قرار دهید و مقداری خیارشور نیز بر روی آن قرار دهید. توجه داشته باشید که به دلیل این که تن ماهی به اندازه کافی نمک دارد و از خیارشور نیز بر روی این مواد استفاده می کنید می توانید نمک را حذف کنید. علاوه بر کرفس شما می توانید از سبزیجات تازه مانند جعفری نیز بر روی این ساندویچ استفاده کنید که باعث می شود تا این ساندویچ خانگی از عطر و طعم بهتری برخوردار باشد.

ساندویچ خانگی ارزان نیمروی پنیری

ساندویچ نیمروی پنیری را نیز می توان در گروه ساندویچ های خانگی بسیار خوشمزه قرار داد. برای درست کردن این ساندویچ خانگی شما ابتدا باید ژامبون های خود را مقداری برشته کنید، در ادامه نان های تست خود را با کمی کره آغشته کنید تا طعم دار شود. در ادامه تخم مرغ های خود را نیمرو کنید و در اجازه دهید تا نان های شما نیز به خوبی برشته شوند.

حال شما می توانید تخم مرغ های نیمرو شده را بر روی نان تست برشته شده و طعم دار شده با کره قرار دهید و ورقه های ژامبون را نیز بر روی آن قرار دهید. این مورد از ساندویچ های خانگی بسیار سریع و راحت آماده می شود و شما در چند دقیقه می توانید اقدام به آماده سازی آن کنید. فراموش نکنید که می توانید از ادویه های دلخواه خود نیز در زمان درست کردن نیمرو استفاده کنید.

طرز تهیه ساندویچ 

ساندویچ ساده با سیب زمینی

سیب زمینی یکی از مواد غذایی است که شما با استفاده از آن می توانید ساندویچ های مختلفی را درست کنید. یک روش برای درست کردن ساندویچ های خانگی با استفاده از سیب زمینی به این شکل است که شما ابتدا باید سیب زمینی های متوسط خود را به خوبی آب پز کنید و وسط دو عدد نان صبحانه را نیز خالی کنید. سیب زمینی های پخته شده را پوست کنده و سپس به صورت نگینی آنها را خرد کنید. در ادامه مقداری جعفری خرد شده، مقداری شوید خشک، نمک، فلفل، سس مایونز و مقدار کمی ماست را با این سیب زمینی های نگینی شده به خوبی مخلوط کنید.

حال می توانید این مواد ترکیب شده را بر روی نان های صبحانه خود قرار دهید و یک ساندویچ بسیار خوشمزه با استفاده از سیب زمینی داشته باشید. درست کردن این ساندویچ نیاز به صرف انرژی و زمان زیادی ندارد و شما می توانید از آن هم به عنوان عصرانه و میان وعده و هم به عنوان وعده های اصلی استفاده کنید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد