hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > یادداشت > راهکارهای مسعود برای دولت ابراهیم

راهکارهای مسعود برای دولت ابراهیم

آخرین اظهارات مسعود صرامی کارآفرین برجسته، فعال اقتصادی و بنیان‌گذار بیش از 15 ابرپروژه و 22 کارخانه تولیدی در حاشیه سفر رئیس‌جمهور به شهر اصفهان بازتاب وسیعی داشت. بازتابی که صداوسیمای استان اصفهان نیز نتوانست به‌آسانی از کنار آن بگذرد و بخش‌هایی از آن را پخش کرد.

 رویداد ایران - حسین قلع ریز


آخرین اظهارات مسعود صرامی کارآفرین برجسته، فعال اقتصادی و بنیان‌گذار بیش از 15 ابرپروژه و 22 کارخانه تولیدی در حاشیه سفر رئیس‌جمهور به شهر اصفهان بازتاب وسیعی داشت. بازتابی که صداوسیمای استان اصفهان نیز نتوانست به‌آسانی از کنار آن بگذرد و بخش‌هایی از آن را پخش کرد. صرامی کارآفرینی است که اغلب شهروندان اصفهانی او را به‌واسطه ابر پروژه‌های خدماتی و ساختمانی به‌خوبی می‌شناسند. سیتی‌سنتر اصفهان یا قلب شهر شاخص‌ترین پروژه اداری، تجاری و خدماتی شهر اصفهان بیش از یک دهه هر هفته میزبان چند ده‌هزار شهروند اصفهانی و گردشگران داخلی و خارجی است. مجموعه‌ای که زمینه اشتغال چند ده‌هزار نفر در بخش خدمات فراهم ساخته است. اما گلایه صرامی از رئیس‌جمهور در بیست و پنجمین سفر استانی به اصفهان چه بود که با استقبال مخاطبان مجازی  روبرو شد؟ 
صرامی در گفته‌های خود تاکید می‌کند: «رئیس‌جمهور اگر می‌خواهد مسائل اصفهان حل شود به‌جای جلسه‌های تکراری با مسئولان با  10 کارآفرین و  فعالان تاثیرگذار بخش خصوصی شهر اصفهان جلسه بگذارد، درحالی‌که مسئولان در اتاق‌هایشان باشند. نیازهای شهر  مشخص شود؛ بخش خصوصی را متعهد کنید برای مردم امکانات را درست کنند. بنده به‌تنهایی می‌نویسم که اگر ظرف دو سال اذیتم نکنند وقتم را نگیرند و 365 روز سال را کار کنم، آب زاینده‌رود را برمی‌گردانم و بودجه نمی‌خواهم.  تمام شهرهای اصفهان را بودجه می‌دهیم و دولت نیاز نیست که بودجه به این شهر تخصیص دهد.» شبیه این اظهارات را مهاتیر محمد، نخست‌وزیر نامدار مالزی در سال 82 در سفر به  اصفهان عنوان کرده که «اصفهان را به من بدهید، من به ‌اندازه فروش نفت ایران از این شهر درآمد به دست می‌آورم ولی کاری به کارم نداشته باشید».  این در حالی است که سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در سفر یکروزه به اصفهان در بازدید از یک روستا و هواپیماسازی هسا و شهرک علمی تحقیقاتی  تنها در یک دیدار عمومی با اقشار و نخبگان اصفهان شرکت کرد و در نشست خبری با خبرنگاران گفت: «طرحی جامع بر محوریت توزیع عادلانه آب در حال تهیه است که مراحل نهایی خود را می‌گذراند و هیچ ایده و نظری درباره حل مشکل کم‌آبی در اصفهان نادیده نخواهد ماند».
صرامی از نحوه سفر رئیس‌جمهور در قالب تکراری که شامل استقبال مسئولان دولتی محلی و احاطه از سوی آنان تا پایان سفر شد، انتقاد کرد و گفت: نشست با کارآفرینان و بخش خصوصی می‌تواند مشکلات استان را با کمک این بخش برطرف سازد. این اظهارات از سوی فردی مطرح می‌شود که در پروژه‌های اقتصادی همواره پیشتاز و پیش رو بوده و خسارت‌های بسیاری برای پرداخت کرده است. از انتقاد تریبون‌های رسمی تا سخت‌گیری سازمان‌های خدماتی دولتی و حتی برخی از رقبای اقتصادی که از تخریب او در فرصت‌هایی کم نگذاشتند، ولی صرامی در مسیر فعالیت خود تمامی این موانع را با سعه‌صدر و حوصله و البته با قدرت بیان و رایزنی‌های بی‌بدیل توانست یکی‌یکی برطرف کند. او در مکتب علی و حسین همدانیان از کارآفرینان برجسته اصفهان پرورش‌یافته است و از کاسبی جزء به یک کارآفرین برجسته تبدیل شده است. همکاری با مرحوم موسی خانی (بنیان‌گذار کافی کولا)،جعفر ذره‌بینی، فرهاد رهنما در هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان از وی شخصیت کاریزماتیک و اثرگذار در فضای اقتصادی اصفهان ساخته است.
حمایت همیشگی مردم و پیمانکاران این مجموعه حتی در حوادث با صرامی نشان از همگرایی و همراهی آنان با کسی است که پروژه‌هایی برای آبروی اصفهان ساخته و رابطه برد - برد با همه طرف‌های تجاری و به‌خصوص مردم تعریف کرده است.

  
صرامی در حالی 65سالگی را پشت سر می‌گذارد که یکی از بزرگ‌ترین مراکز خدماتی و تجاری نه‌تنها ایران بلکه خاورمیانه را در شهری تاریخی بنیاد نهاده است و پروژه شهرک سلامت  اصفهان این شهر را به پایتخت گردشگری سلامت ایران و منطقه  تبدیل خواهد ساخت. او می‌توانست به‌جای پوشیدن پیراهن سفیدرنگ و شلوار جین و حضور طولانی در پروژه‌ها و برگزاری جلسات تجاری در کریدورهای سیتی‌سنتر، با کت‌وشلوار و یقه سفیدرنگ  در دفتر کاری مجلل بنشیند و با رانت‌های بانکی به فعالیت‌های اقتصادی واردات محور بی‌دردسر بپردازد. ولی او گود زورخانه را به بالای گود ترجیح داد و فعالیت کرد. تیم‌سازی کرد، دانشگاه جامع علمی کاربردی راه‌اندازی کرد و برای آینده شهرش دغدغه‌مند بود نه بی‌تفاوت.
امید است که مسئولان استان و کشور به‌جای ارائه  آمارهای مهندسی شده، واقعیت‌های جامعه را به‌درستی به اطلاع سران سه قوه رسانده و از ظرفیت کارآفرینان واقعی برای توسعه پایدار شهر و کشور  استفاده کنند. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد