hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > اقتصاد > کسب و کار > اصفهان پیشگام طرح پویش اشتغال

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

اصفهان پیشگام طرح پویش اشتغال

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اصفهان پیشگام طرح پویش اشتغال در کشور است و می‌تواند الگوی خوبی برای کارآفرینی باشد.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اصفهان پیشگام طرح پویش اشتغال در کشور است و می‌تواند الگوی خوبی برای کارآفرینی باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، علی زندوکیلی که به همراه هیات دولت سیزدهم در سفر یک روزه رئیس جمهور به اصفهان سفر کرده  بود در نشست صمیمانه با کارآفرینان برتر اصفهان اظهار داشت: قصد داریم طرح های قبلی را ساماندهی کنیم تا به نتیجه‌های بهتری دست یابیم.

وی با بیان اینکه اصفهان در حوزه کارآفرینی تعامل خوبی با بخش‌های مختلف دارد و پیشگام طرح پویش اشتغال شده است، اظهار داشت: این طرح  بخشی از مشکلات کشور در حوزه اشتغال را حل می‌کند که یکی از آنها هدفمند شدن نیروی کار به سمت اشتغال است.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: صبح روز پنجشنبه ۲۶ خرداد از پارک فناوری اصفهان بازدید کردم و در این بازدید مشخص شد مشابه طرح پویش اشتغال در پارک فناوری اجرا شده است.

زندوکیلی افزود: یکی از مسایل حوزه  کارآفرینی عدم تعامل کارآفرینان بخش‌های مختلف با یکدیگر است تا در قالب یک تشکل صنفی، مطالبات خود را به بخش دولتی منتقل کنند.

وی اذعان داشت: کارآفرینان برای کسب نتیجه بهتر باید در کنار یکدیگر و در تعامل با هم باشند و با دانشگاه آزاد و مرکز مشاوره اشتغال و کارآفرینی وزارت کار ارتباط برقرار کنند.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بدو ورود با ارائه دستور العمل‌ها و اصلاحیه‌های جدید تلاش کردیم  بخشی از مشکلات را حل کنیم.

وی به کارآفرینان برتر اصفهان گفت: دولت در حوزه اشتغال و کار آفرینی میتواند بهتر عمل کند ولی انتظار میرود بخش خصوصی علاوه بر تعامل مناسب با دولت پیشنهادات خود را به صورت یکپارچه به بخش دولتی ارائه کند.

زندوکیلی با بیان اینکه ۱۴ سال است که جشنواره کارآفرینان برتر اجرا می‌شود، اظهار داشت: کانون کارآفرینان  در قالب یک تشکل صنفی میتواند  مسایل کار آفرینان را به دولت منتقل کند و در راستای گسترش کارآفرینی نقش موثری را ایفا کند.

وی با اشاره به مشکلات موجود  اظهار داشت: هیچ دفاعی نمی‌کنم‌که مشکلات وجود ندارد، اما برای رفع آن باید  بخش دولتی و خصوصی همگام و همراه با یکدیگر باشند.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کار آفرینان باید تجربه و دانش خود را به نسل جدید کار آفرین منتقل کنند، چرا که کارآفرینی با خوانش کتاب میسر نمی‌شود و باید تجربه و دانش این کار را کسب کرد.

وی تاکید کرد: تقاضا دارم به عنوان کارآفرین، ارتباط‌تان را با استارتاپ‌ها، بخش کارآفرینی اداره کار و انجمن کارآفرینی اصفهان توسعه دهید.

زندوکیلی تصریح کرد: آینده کارآفرینی جز با ارتباط با نسل جدید مانند انجمن مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی اتفاق نمی‌افتد و اصفهان ۷۰ مرکز مشاوره دارد که ۵۹ مرکز فعال کامل و به روز هستند.

در این نشست بیش از بیست نفر از کارآفرینان برتر جشنواره کارآفرینی اصفهان حضور داشتند که مشکلات و پیشنهادات خود را  ارایه کردند.

افزایش بهای تولید، افزایش مالیات و سختگیری‌های صادراتی و افزایش قیمت‌ها از عمده‌ترین مشکلاتی بود که توسط اعضای حاضر در جلسه مطرح شد.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد