hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اصفهان چشم به راه حل مشکلات زاینده رود

بیست‌وپنجمین سفر استانی رئیس‌جمهوری انجام شد

اصفهان چشم به راه حل مشکلات زاینده رود

سفر استانی رئیس‌جمهور به استان اصفهان بیش از ۲۰۰ مصوبه در برداشت و برای رفع مشکلات این استان تسهیلاتی در حدود 30 هزار میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شد.

30 دستگاه مصوبه داشته‌اند این در حالی است که مصوبات این سفر به تفکیک در حوزه زیربنایی 45 مصوبه، در حوزه بهداشت و درمان 33 مصوبه، در حوزه آب‌وخاک و کشاورزی 42 مصوبه که برای علاج بخشی به مشکل آب استان تقریبا یک‌سوم کل اعتبارات به تأمین و توزیع و ساماندهی پروژه‌های فاضلاب استان اختصاص داده‌شده است در حوزه رفاهی و اجتماعی 26 مصوبه، در حوزه اشتغال 8 مصوبه در حوزه فرهنگی و آموزشی و ورزشی 53 مصوبه و در سایر حوزه‌ها 9 مصوبه شامل می‌شود.

 

طرح‌های ناتمام باقی‌مانده از دهه 60

رئیس‌جمهور با استقبال نماینده ولی‌فقیه و استاندار اصفهان وارد این استان شد؛ استانی صنعتی که بیش از چهار هزار طرح نیمه‌تمام صنعتی دارد؛ سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به اصفهان و در فرودگاه شهید بهشتی گفت: آب کشاورزی و شرب و طرح‌های نیمه‌تمام مهم‌ترین معضلات استان اصفهان است و اطمینان داریم با کمک مسئولان و مردم استان این مشکل رفع می‌شود ولی نیاز به‌نوعی مدیریت دارد که در اعمال آن مردم همراه دولت خواهند بود. او گفت: حل مشکل آب به‌نوعی از مدیریت نیاز دارد که مردم باید در آن همکاری داشته باشند، اعتباراتی نیز برای این امر در نظر گرفته‌شده است. به گفته رئیسی سفر به استان‌ها برای آغاز طرح‌های جدید نیست؛ عمده برنامه سفر، نهضت به سامان رساندن طرح‌های نیمه‌تمام است. رئیسی اظهار داشت: بخشی از طرح‌های نیمه‌تمام در این استان متعلق دهه 60 که باید علل آن بررسی شود که چرا تاکنون به سامان نرسیده است.

عکاس: سامان خوش پیمان
عکس: سامان خوش پیمان - رویداد ایران

آب دغدغه و در دستور کار دولت است

رئیس‌جمهور در ادامه سفر به اصفهان دیدار و گفتگو با نخبگان اصفهان را جز اولویت‌های برنامه کاری خود قرار داده بود. رئیسی در جمع نخبگان اصفهان با بیان اینکه آنچه مردم در جریان بازدید از مناطق مختلف استان مطالبه داشته‌اند این بود که باید در موضوع آب به عدالت رفتار شود و بر این ‌اساس دولت به دنبال راهکاری برای رفع این مشکل و خروج از این وضعیت و جاری شدن آب همیشگی در زاینده‌رود و برقراری کشت و کار و رفع دغدغه کشاورزان در این منطقه است. او اظهار داشت: با تأکید بر اینکه همه باید تابع مقررات باشند ازجمله در بحث الگوی کشت و یا عدم برداشت از آبی که قرار است به مقصد برسد طرح جامعی تکمیل و در اختیار نخبگان این منطقه قرار داده می‌شود و  در این راستا هر طرح و راهی که برای رفع مشکل آب استان بتوان اجرایی کرد که دغدغه کشاورزان مرتفع شود در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت و این‌طور نیست که از کنار آن بگذریم. به گفته رئیس‌جمهور یقین دارم در این عرصه اگر با مردم شفاف باشیم و با عدالت رفتار کنیم و مسائل به‌درستی برای آن‌ها تبیین شود بهترین حامی برای ما خواهند بود. ریسی با تأکید بر اینکه آب دغدغه ماست و در دستور کار دولت است از صاحب‌نظران، اساتید و دانشگاهیان به لحاظ مسائل فنی و حقوقی دعوت کرد که نظرات و دیدگاه خود را در این موضوع انعکاس دهند تا مورداستفاده مؤثر قرار بگیرد.

عکاس: سامان خوش پیمان
عکس: سامان خوش پیمان - رویداد ایران

بسیار زودتر باید اصلاحات اقتصادی در کشور انجام می‌شد

رییسی در جمع اقشار مردم اصفهان حاضر شد و با بیان اینکه درجاهایی که در زمان خود اقدامی نشده عقب‌ماندگی داریم تأکید کرد: بسیار زودتر باید اصلاحات اقتصادی در کشور انجام می‌شد. رئیس‌جمهور عنوان کرد: اصلاحات اقتصادی، قطع کردن دست رانت، مفسدان و دلالان همچنین باز کردن راه برای جوانان یک ضرورت است. او افزود: باز کردن دست بخش خصوصی و فعالان اقتصادی، انضباط مالی دولت، اداره کم‌هزینه و پربهره در کشور نیز ضرورت دیگری است. او تصریح کرد: افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی در کشور یک ضرورت است و این کارها بسیار زودتر این باید انجام می‌شد و در این حوزه‌ها عقب‌ماندگی داریم. رئیسی گفت: از مشکلات معیشتی مردم باخبر هستم و افتخارم این است که در درون مردم هستم و اطلاع دارم. از مشکلاتی که عزیزان ما بعضا به آن گرفتار هستند، بسیار رنج می‌برم اما اقدامات دولت، صبر و همکاری مردم پیگیری مجدانه مسئولان، حضور همه فعالان اقتصادی به لطف خداوند شرایط را به نفع مردم رقم خواهد زد. او افزود: ملت ایران در عرصه‌های مختلف طرفدار شعار «ما می‌توانیم» هستند، اگر کسانی تعبیر کنند که مگر می‌شود مسائل اقتصادی را حل کرد، این صحبت‌ها را به شهید سلیمانی و خرازی هم می‌زدند، اما شهیدان و مکتب شهید سلیمانی ثابت کرد ما می‌توانیم. امروز به همه‌کسانی که در دلشان شک و تردید وجود دارد تأکید می‌کنم که ما می‌توانیم.

عکاس: سامان خوش پیمان
عکس: سامان خوش پیمان - رویداد ایران

قطار سریع‌السیر تهران - اصفهان اولویت وزارت راه

رئیس‌جمهور با بیان اینکه وزیر نیرو مسئله بحران آب اصفهان را به‌صورت جدی در دستور کار دارد، افزود: همه راه‌حل‌ها در دست بررسی است، جای امیدواری دارد که مسئله آب و زاینده‌رود برطرف شود و یقین دارم این مشکل حل‌شدنی است و نمی‌توان در این زمینه تردید کرد. او با بیان اینکه شهدا نیز با موانع زیادی روبه‌رو بودند اما همه آن‌ها را با بحث و تصمیم‌گیری درست برطرف کردند، ادامه داد: مسئله آب توقع مردم است و تأخیر در این مسئله مشکل ایجاد می‌کند و باید نظرات نخبگان را جلب کنیم تا مبتنی بر قانون مشکلات را برطرف کنیم. او با بیان اینکه قطار سریع‌السیر تهران اصفهان نباید به‌عنوان آرزو باشد، گفت: باید در قالب تهاتر و تأمین بودجه در سال جاری و سال آینده هزینه‌های بهره‌برداری تأمین شود تا به‌زودی به بهره‌برداری برسد و باید این پروژه اولویت وزارت راه و استان باشد.

عکاس: سامان خوش پیمان
عکس: سامان خوش پیمان - رویداد ایران


امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
فاطمه کاویانی
فاطمه کاویانی
خبرنگار و تا ابد و یک روز دانشجو

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد