hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > آمریکا 2 فرد و 9 شرکت وابسته به پتروشیمی ایران را تحریم کرد

آمریکا 2 فرد و 9 شرکت وابسته به پتروشیمی ایران را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم شبکه‌ای از تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های مستقر در چین و امارات خبر داد و تحریم شدگان را اعلام کرد.

رویداد ایران| وزارت خزانه‌داری آمریکا اسامی ۲ فرد و ۹ شرکت را که ادعا می‌کند بخشی از شبکه دور زدن تحریم‌ها علیه ایران هستند را در فهرست تحریم‌های جدید خود قرار داده است. 

آمریکا: شبکه فروش محصولات پتروشیمی ایران را تحریم کردیم 

بیانیه خزانه‌داری آمریکا: امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌‌داری آمریکا شبکه‌ای از تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی ایران و همچنین شرکت‌های صوری مستقر در جمهوری خلق چین و امارات عربی متحده را تحریم کرد.

این شبکه از حامیان شرکت پتروشیمی تریلیانس و شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران هستند. 

نهادهای مذکور در فروش محصولات پتروشیمی ایران در خارج از این کشور نقش اساسی دارند.

این شبکه با حمایت از فروش محصولات پتروشیمی ایران به مشتری‌هایی در جمهوری خلق چین و سایر نقاط آسیای شرقی به انجام تراکنش‌های بین‌المللی و دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کند.

 اسامی افراد و شرکت‌هایی که امروز توسط آمریکا تحریم شدند

  • محمد شاهین راکنودین  هور، تبعه هند، به اتهام ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس
  • جینگ‌فنگ ژائو، تبعه چین، به اتهام ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس
  • شرکت پتروشیمی فن‌آوران، مستقر در ایران، به بهانه  ارتباط با شرکت بازرگانی پتروشیمی
  • شرکت تجارت سوخت و پتروشیمی فیوچر گیت، مستقر در امارات، به بهانه ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس
  • شرکت کشتی‌رانی جی‌ایکس، مستقر در امارات، به بهانه ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس
  • شرکت کین ول اینترنشنال، مستقر در هنگ‌کنگ، به بهانه ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس
  • شرکت پتروشیمی خارک، مستقر در ایران، به بهانه ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس
  • شرکت پتروشیمی مارون، مستقر در ایران، به بهانه ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس
  • شرکت اسکای زون، مستقر در امارات، به بهانه ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس
  • شرکت تیم‌فورد، مستقر در هنگ‌کنگ، به بهانه ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس
  • شرکت تجاری یوچم جنرال، مستقر در امارات، به بهانه ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس

تحریم پتروشیمی ایران خبر جدیدی نیست

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا با بیان این‌که پتروشیمی ما تحریم بوده، گفت که فروش از مسیرهای مختلف ادامه داشته و خواهد داشت. 

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در پی تحریم شبکه فروش پتروشیمی ایران توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت: فرآورده‌ها و پتروشیمی ما تحریم بوده ولی ما به صورت نرمال از مسیرهای مختلف کار فروشمان ادامه داشته و ادامه خواهد یافت و مشکلی در روند کار ما ایجاد نخواهد کرد.

وی گفت: البته آمریکایی‌ها هر روز به بهانه‌های مختلف افرادی را جزو لیست تحریم‌ خود قرار می‌دهند. اما در روند فروش فرآورده‌ها و محصولات پتروشیمی مشکلی ایجاد نخواهد شد و این روند به صورت نرمال ادامه خواهد یافت.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در توضیح چرایی این اقدام آمریکا خاطرنشان کرد: باید بگویند که ما نظارت و کنترل می‌کنیم. جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سال تحت تحریم است و راه‌های خاص خودش را در جهت خودکفایی، صادرات، فروش و واردات دارد و این مسائلی است که همیشه روشن بوده و همچون روال قبل ادامه خواهد یافت. لیست تحریم‌های شرکت‌ها لیست بلندبالایی است و هر روز شرکت‌های مختلفی می‌تواند ایجاد شود و کار خودش را ادامه دهد.

آمریکا به دنبال دیپلماسی هدفمند با ایران است

دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران مدعی شد که واشنگتن به دنبال «دیپلماسی هدفمند» با ایران است.

به گزارش سی ان ان؛ دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای با اشاره به اینکه ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های تولیدکننده محصولات پتروشیمی و شرکت‌های حامی آن‌ها اعمال کرده است، گفت: ایالات متحده مسیر دیپلماسی هدفمند برای حصول بازگشت دوجانبه به برنامه جامع اقدام مشترک را دنبال می‌کند.

برایان نلسون؛ در این بیانیه تأکید کرد: ما در فقدان توافق، به استفاده اختیارات تحریمی خود برای محدود کردن صادرات نفت خام، فراورده‌های نفت خام و محصولات پتروشیمی ایران ادامه خواهیم داد.

تحریم های بیشتری در راه خواهند بود

مشاور امنیت ملی آمریکا باز هم توپ مذاکرات وین را در زمین تهران انداخت و گفت: توپ در زمین ایران است و باید ببینیم در چند روز آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

جیک سالیوان در مرکز امنیت جدید برای آمریکا گفت: بازگشت به برجام همچنان یک "احتمال زنده" است. یک توافق بر روی میز وجود دارد. توپ در زمین ایران است و باید ببینیم در چند روز آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید بدون اشاره به تاثیرات اقدامات تخریبی آمریکا در مسیر دیپلماسی و مذاکرات وین از جمله صدور قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس و نیز تحریم های جدید علیه صنعت پتروشیمی ایران مدعی شد: اقداماتی که ایران هم اکنون درحال انجام آنهاست از جمله غنی سازی اورانیوم و حذف تمهیدات نظارتی از جمله دوربین های آژانس بین المللی انرژی اتمی، به صورت اساسی کمکی نمی کنند و ما به نوبه خود به این اقدامات از طریق افزایش فشارهای اقتصادی پاسخ می دهیم.

سالیوان در حالی که بارهای مقامات دولت بایدن به شکست سیاست های فشار حداکثری دوره دونالد ترامپ اذعان کرده اند، گفت: ما تحریم های اضافی علیه ایران وضع کرده ایم و تحریم های بیشتری در راه خواهند بود. اما همه این مسایل در قالب پایبندی در مقابل پایبندی به برجام قابل رسیدگی است.

او مدعی شد: بازگشت به برجام همچنان یک احتمال زنده است. یک توافق بر روی میز وجود دارد که از نظر ما در راستای منافع آمریکا و متحدانمان است و ایران نیز می تواند به آنچه برجام ارائه می دهد، دست یابد. ایرانی ها ممکن است با این توافق موافقت نکنند که در این صورت ما با متحدان و شرکای خود در اروپا و مناطق دیگر همکاری خواهیم کرد تا به تحمیل هزینه بر ایران ادامه دهیم.

سالیوان بار دیگر بدون اشاره ای به زیاده خواهی های آمریکا مدعی شد: دیدگاه ما این است که باید مسائل خارجی را کنار بگذاریم، بر هسته اصلی برجام توجه کنیم و به این توافق بازگردیم. در واقع توپ در زمین ایران است و باید ببینیم در چند روز آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد