hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > سرگرمی > تاریخ روز جهانی مسجد در تقویم 1403 با تاریخچه و علت نامگذاری

تاریخ روز جهانی مسجد در تقویم 1403 با تاریخچه و علت نامگذاری

روز جهانی مساجد 21 آگوست برابر با 30 مرداد نامگذاری شده است. تاریخ روز جهانی مسجد در تقویم 1403 و 2024 با تاریخچه علت نامگذاری را آورده ایم.

روز جهانی مسجد (World Mosque Day) ۲۱ آگوست برابر با ۳۰ مرداد و بنا به در خواست جمهوری اسلامی ایران، از سوی سازمان کنفرانس ‌اسلامی به این عنوان نام‌گذاری شد.

تاریخ روز جهانی مساجد در تقویم سال 1403

تاریخ روز جهانی مساجد در تقویم سال 1403 روز سه شنبه 30 مرداد است.

روز جهانی مساجد در تقویم شمسی برابر است با : روز سه شنبه  ۳۰ مرداد سال 1403

روز جهانی مساجد در تقویم قمری برابر است با : روز سه شنبه 16 صفر 1446

روز جهانی مساجد در تقویم میلادی برابر است با:۲۱ آگوست (اوت) سال202

روز جهانی مسجد
روز جهانی مسجد

علت نامگذاری روز جهانی مسجد

بیست و یکم اوت هر سال که مصادف با ۳۰ مرداد است، روز جهانی مسجد نامگذاری شده است؛ روزی که نخستین قبله مسلمین جهان توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد. 

یک جریان مسیحی صهیونیستی در آمریکا شکل گرفته که اعتقاد دارد ویرانی مسجد الاقصی وساخت معبد سوم سلیمان شرط ظهور حضرت مسیح (ع) است و الا ظهور نمی‌کند.
بر پایه این اعتقاد، ۵۲ سال پیش در چنین روزی، یعنی بیست و یکم اوت سال ۱۹۶۹ میلادی (۳۰ مرداد ۱۳۴۸)، مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان جهان توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد و در اثر این آتش سوزی، به این مکان مقدس و تاریخی، آسیب‌های زیادی وارد شد.

روز جهانی مسجد 

رژیم صهیونیستی آتش سوزی مسجد الاقصی را به یک جهانگرد استرالیایی نسبت داد و پس از دستگیری این جهانگرد و تشکیل یک دادگاه نمایشی در تل آویو، این صهیونیست را بیمار روانی معرفی و او را آزاد کرد.
مردم در کشور‌های اسلامی، بدون توجه به تبلیغات رژیم اشغالگر قدس و حامیان غربی آن، تظاهرات گسترده‌ای علیه این اقدام رژیم صهیونیستی برپا کردند.
آتش زدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها موجب شد دولت‌های اسلامی برای مقابله با خطر‌هایی که جهان اسلام و مقدسات اسلامی را تهدید می‌کند، «سازمان کنفرانس اسلامی» را تشکیل دهندو ۲۱ آگوست بنا به در خواست جمهوری اسلامی ایران، از سوی سازمان کنفرانس ‌اسلامی به عنوان روز جهانی مسجد نام‌گذاری شد.

معروفترین مساجد ایران

معروفترین مساجد ایران مسجد وکیل شیراز، مسجد امام اصفهان و مسجد شیخ صفی اردبیل می‌باشند و همین طور قدیمی تریم مسجد ایران مسجد جامع فهرج یا مسجد امام حسن (ع) در روستای تاریخی فهرج در ۳۶ کیلومتری شمال شرقی یزد و در مسیر جاده یزد - کرمان قرار دارد.

پرسش های متداول


روز جهانی مسجد در سال 1403 کی است؟
روز جهانی مسجد در سال 1403 روز سه شنبه 30 مرداد است.
آیا روز جهانی مسجد در جمهوری اسلامی از ایام تعطیل به شمار می رود؟
خیر. روز جهانی مسجد جزو تعطیلات رسمی در تقویم جمهوری اسلامی نیست.



امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
گروه تحریریه
گروه تحریریه
گروه تحریریه پایگاه خبری رویداد ایران

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد