hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > سرگرمی > تاریخ روز جهانی شیر جنگل در تقویم 1403 با 67 حقیقت جالب

تاریخ روز جهانی شیر جنگل در تقویم 1403 با 67 حقیقت جالب

1402/12/19 , 09:14
روز جهانی شیر جنگل 10 آگوست برابر با 20 مرداد است. در این مطلب تاریخ دقیق آن در 1403و 2024 با اطلاعات جالبی درباره آنها و 67 حقیقت که نمی دانید را آورده ایم.

دهم آگوست 2024 برابر با بیست مرداد 1403 با هدف بالا بردن آگاهي عمومي در مورد "سلطان جنگل"، به نام روز جهاني شير (World Lion Day) نامگذاري شده است.. در این مطلب تاریخ دقیق روز جهانی شیر جنگل در سال 1403و اطلاعاتی از این حیوان را بررسی خواهیم کرد.

تاریخ دقیق روز جهانی شیر جنگل در تقویم 1403

تاریخ دقیق روز جهانی شیر جنگل در تقویم 1403 روز شنبه 10 آگوست 2024 مصادف با 20 مرداد 1403 است.

تاریخ دقیق روز جهانی شیر جنگل در تقویم شمسی برابر است با : روز شنبه 20 مرداد سال 1403

تاریخ دقیق روز جهانی شیر جنگل در تقویم قمری برابر است با : روز شنبه 6 صفر سال 1446

تاریخ دقیق روز جهانی شیر جنگل در تقویم میلادی برابر است با : روز شنبه 10 آگوست سال 2024

شیر

10 آگوست؛ روز جهانی شیر

روز دهم آگوست (۱۹ مرداد) روز جهانی شیر نامگذاری شده است. هدف از نامگذاری روزی برای شیرها جلب حمایت‌ از طرف مردم، دولت‌ها و سازمان‌های مربوطه برای مراقبت از این گربه سان در معرض انقراض است.

طبق آمار سال ۲۰۱۵ اتحادیه حفاظت از طبیعت، تخمین زده می‌شود که در کل کره‌ی زمین کمتر از ۲۰ هزار قلاده شیر باقی مانده باشد. تعداد شیرها در ۲۱ سال اخیر ۴۲ درصد کاهش پیدا کرده است. از دست دادن سکونت‌گاه، شکار غیرقانونی و … از جمله دلایل اصلی این کاهش محسوب می شود.طبق گزارش سازمان‌های حفاظت از حیوانات، شیرها در کشورهای مالی، جمهوری دموکراتیک کنگو ،نیجریه و مالاوی به طور کامل منقرض شده اند.

شیر

شیر (به انگلیسی Lion ) جزو حیوانات شکارچیو گربه سانان بزرگ جثه است. شیر حیوانی است که با گله خود زندگی می کند و در هر گله هر یک وظیفه مخصوص دارد. این حیوانات موجوداتی قدرت طلب هستند و به هیچ عنوان حاضر به شراکت قلمرو خود با دیگر حیوانات نیستند.

ویژگی های ظاهری و شخصیتی شیر

شیر ها حیواناتی با جثه بزرگ و وزنی حدود ۱۷۰ تا ۱۹۰ کیلو یا بیشتر هستند. این حیوان دارای دمی بلند پنجه هایی بزرگ دندان هایی تیز هستند. جنس نر این حیوان در اطراف سر و گردنش موهای نسبتا بلندی به نام یال دارد. اندازه این یال ها در انواع نژاد این حیوان متفاوت است. جنس ماده یال ندارد. رنگ شیر ها، معمولا طلایی، قهوه ای روشن، و قهوه ای تیره هستند.

وزن و اندازه شیر ها

جنس نر معمولا از صد و شصت تا صد و هشتاد کیلوگرم به طور متوسط وزن دارد. ولی وزن این حیوان تا دویست و بیست و چهار کیلوگرم هم می رسد. وزن جنس ماده این حیوان صد و دوازده تا صد و سی و پنج کیلوگرم متغیر است. جنس نر معمولا دویست و هفتاد سانتی متر و جنس این حیوان ماده تا دویست و چهل سانتی متر رشد می کنند.

شیر

غذای شیر

غذا شیر معمولا شکار هایی است که به دست می آورد. شیر برای خوردن غذا شکار می کند و به هیچ عنوان لاشه خوار نیست. در این نوع حیوان بر خلاف بسیاری از گونه های حیوانات جنس ماده این حیوان دست به شکار می زنند و گله خود را تغذیه می کنند. شکار این حیوان معمولا انواع بز، گورخر، بوفالو و گاومیش های وحشی و هم چنین گاهی زرافه و کفتار و شغال را تشکیل می دهد.

انواع شیر در دنیا

تفاوت شیرها بیشتر در رنگ اندازه و محل زندگی آن ها است. شیر ها بیشتر در مناطق گرمسیر جهان مخصوصا در قاره آفریقا زندگی می کرد اما امروزه به دلایلی فقط به برخی از مناطق آفریقا محدود شده است. این حیوان از رده گربه سانان است و در زیر شاخه پلنگ سانان قرار دارد.

نژاد کنگو

این حیوان در شمال شرقی کنگو و برخی از مناطق اوگاندا در قاره آفریقا یافت می شود. این نژاد جثه بزرگی دارد و وزن جنس نر این گونه صد و نود کیلو گرم است. این گونه معمولا توانایی بالا رفتن از درخت را دارند این ویژگی تا حدودی متمایز از دیگر گونه ها است.

گونه بربری

این نژاد بومی کوه هایی به نام اطلس که در مناطقی از آفریقا مانند مراکش مغرب و الجزایر پوشیده است زندگی می کند. این حیوان یال های بلند تری نسبت به دیگر گونه های این حیوان دارد‌. این نژاد به دلیل حیوان مورد علاقه خاندان سلطنتی اتیوپی شیر سلطنتی لقب دارد. هم چنین برخی می گویند این گونه از گونه های گونه های مبارزات گلادیاتوری روم باستان بوده است.

سنگالی

این گونه جثه کوچک تری نسبت به دیگر هم نوع های هم نوع خود دارد. این شیر جزو گونه در خطر انقراض قرار دارد و محیط بانان این چند قلاده باقی مانده از این حیوان را در مناطق محافظت شده حمایت می کنند.

زیستگاه اصلی شیر

در گذشته این حیوان در بسیاری از مناطق گرمسیری جهان از جمله قاره آفریقا، ایران، هندوستان، پاکستان، تا دریای مدیترانه جزو گستره محل زندگی این حیوان بود. اما این حیوان هم اکنون فقط در برخی از مناطق قاره آفریقا زندگی می کند.

زاد و ولد شیر

این حیوانات دوره جفت گیری مشخصی ندارند. شیر ها ممکن است در هر فصل از سالی آماده جفت گیری باشند. جنس ماده تا قبل از پایان چهار سالگی حداقل یک توله را به دنیا می آورند. گاهی جنس ماده در زمان جفت گیری می توانند از چند جنس نر بچه دار شوند. دوره بارداری این حیوان صد و ده روز است. این حیوانات در هر بارداری یک تا چهار توله را به دنیا می آورند.

شیر

تفاوت وظیفه شیر ماده و نر

جنس ماده این حیوان به شکار و تهیه غذا می پردازند. جنس نر اصولا نقش مراقبت از گله را مانند شکارچیان بچه شیر ها و یا شیر های نری که در صدد ارتباط جنس ماده هستند بر عهده دارند. گاه یک جنس نر به تنهایی رهبری یک گله را به عهده می گیرد و گاه چند شیر جوان این کار را باهم انجام می دهند.

شیر نماد چیست؟

این حیوان از گذشته تا کنون مورد توجه خیلی از مردمان چه در سرزمین های آسیایی و چه غربی بوده است. به طوری که نماد افراد خاندان سلطنتی یا افراد والا مقام بسیاری از امپراطوری ها این حیوان بوده است. نقش این حیوان بر روی لباس کسی تنها نشانه مقام او نیست. بلکه نشانه دلیری استقامت و هوشیاری او است. ضمن این که پرچم کشور اسکاتلند که زمانی سرزمین شوالیه ها بود نقش این حیوان دارد.

تعبیر خواب شیر

این حیوان به طور کلی در خواب به نشانه یک پادشاه مردی دلیر و دشمنی سر سخت و قوی است. هم چنین این حیوان در خواب نشانه وفاداری و دوستی است. اگر در خواب این حیوان را در جنگل ببینید باید در روابط با دوستان و نزدیکان و اطرافیانتان وفادار تر و صادق تر باشید. داشتن پوست شیر در خواب نشانه ثروت و مال است.

شیر ایرانی

گونه ایرانی نمونه ای از انواع این حیوان در جهان است که زمانی در بخش های مختلف ایران زندگی می کرد. این حیوان بر اثر شکار بی رویه توسط انسان ها تقریبا به طور کلی در ایران از بین رفته است و فقط چند قلاده از آن در جنگل های گجرات هند وجود دارد که امروزه دیگر به آن شیر ایرانی نمی گویند. در این سال های اخیر نان این حیوان از گونه ایرانی به گونه هندی یا آسیایی تغییر کرده است.

شیر سیاه

در سال های اخیر چند تصویر از این حیوان ر ور صفحات مجازی پخش شد و بینندگان را به تعجب وا داشت. از طرفی برخی نمی دانستند که این این حیوان در کجا زندگی می کند و آیا واقعی است یا فتوشاپی بیش نیست؟ در طی تحقیقات دیجیتالی ثابت شد که تمام آن عکس ها فتوشاپ بوده و صحت ندارند. از طرفی برخی از افراد پلنگ سیاه یا گربه سیاه وحشی را جزو شیر سیاه حساب می کنند که این نیز اشتباه است.

 

67 حقیقت حیرت آور در مورد شیر

  1. شیر ها پس از ببر ها بزرگترین گربه سانان موجود بر روی زمین هستند.
  2.  اصلان یک نام مغولستانی- ترکی و به معنی شیر است.
  3.  حدود دو هزار سال پیش، بیش از یک میلیون شیر در سراسر مناطق اروپا، سوریه، اسرائیل، عراق، پاکستان، ایران و هند وجود داشت. در دهه ۱۹۴۰، تعداد شیرها ۴۵۰ هزار قلاده بود. امروزه تعداد شیر ها به کمتر از ۳۲۰۰۰ قلاده رسیده است.
  4.  هرچه یال شیر نر تیره تر باشد، سن آن بیشتر است.
  5. شیر های ماده ترجیح می دهند با آن دسته از شیر های نر جفت گیری کنند که بلند ترین و تیره ترین یال را دارند.
  6.  برخلاف سایر گربه سانان، شیر ها شناگران بسیار ماهری هستند.
  7. شیر ها می توانند تا ارتفاع ۳۶ فوتی بپرند.
  8.  قد یک شیر نر می تواند به ۱۰ فوت و وزنش به ۴۰۰ تا ۵۰۰ فوت برسد. این وزن مساوی است با وزن ۸ تا ۹ بچه انسان و ۵۰ گربه خانگی.
  9. با اینکه شیر، سلطان جنگل نامیده می شود اما این حیوان در جنگل زندگی نمی کند. شیر ها فقط در علفزار ها و دشت ها زندگی می کنند.
  10.  حدود یک قرن پیش، بیش از ۲۰۰ هزار شیر در آفریقا زندگی می کرد. امروزه جمعیت این شیر ها در آفریقا به ۱۵ هزار تا ۳۲ هزار قلاده رسیده است.
  11.  شیر ها هر روز حدود ۱۸ پوند گوشت می خورند. اندازه این گوشت مانند این است که یک انسان، ۷۰ همبرگر بخورد.
  12.  طول پنجه های شیر، ۳ اینچ درازا دارد که به اندازه طول انگشتان یک انسان است.
  13.  یک شیر می تواند بیش از ۱۲ مایل در یک روز یا شب راه برود.
  14.  شیر ها تنها گربه سانانی هستند که دارای دم منگوله دار هستند. این دم نه تنها به شیر زیبایی می بخشد بلکه برای فرستادن پیام هایی مانند ” از این طرف بیا” بکار می رود. منگوله دم شیر، در ۵ تا ۷ ماهگی شکل میگیرد.
  15.  فقط یک شیر در بین ۸ شیر نر به سن بزرگسالی می رسد. بسیاری از این حیوانات هنگام رسیدن به دوسالگی، از گروه شیر ها بیرون انداخته می شوند و در نهایت جان خود را از دست می دهند.
  16.  شیر های نر برای تصرف یک قلمرو و دسته جدید، یک گروه ۳ یا ۴ نفره از شیر های نر را تشکیل می دهند. آن ها با شیر نر این قلمرو مبارزه می کنند و اغلب اوقات، این شیر نر و توله هایش را می کشند.
  17. در سال ۲۰۰۲، ماجرایی حیرت طرفداران محیط زیست را بر انگیخت. یک شیر ماده، یک بچه بزکوهی را به فرزندی قبول کرده و از او محافظت می کرد. دو هفته پس از این ماجرا، یک شیر نر هنگامیکه شیر ماده خواب بود این بچه بزکوهی را میخورد. شیر ماده با دیدن جسد بچه بز، غمگین شده و با عصبانیت دور جسد این بچه بز، نعره می کشد.
  18. شیر ها می توانند با سرعت ۵۰ مایل بر ساعت بدوند اما تنها در خط مستقیم و در یک زمان، تنها به اندازه چند ثانیه. به همین دلیل این حیوانات قبل از اینکه شکار خود را آغاز کنند تا حد ممکن به طعمه نزدیک می شوند.
  19. شیرهای آفریقایی جزو گونه های در معرض خطر هستند و تعداد آن ها به شدت کاهش یافته است. این حیوانات، تنها گربه سانان بزرگی هستند که تحت قانون گونه های در معرض خطر قرار نگرفته اند؛ به همین دلیل طرفداران شکار به شدت تلاش می کنند تا از قرار گرفتن این حیوان در لیست گونه های در معرض خطر جلوگیری کنند.
  20.  یک ضرب المثل ترکی می گوید: ” یک شیر در قلب هر انسان شجاع خوابیده است.”
  21. شیر های نر، تنها گربه سانان بزرگی هستند که شبیه جنس ماده خود نیستند.
  22.  نعره شیر، بلندترین نعره در بین گربه سانان است و صدای آن را می توان از فاصله ۵ مایلی ( ۸ کیلومتری) شنید. صدای یک ببر را می توان از فاصله حدود ۲ مایلی ( ۳ کیلومتری) شنید. در بین گربه سانان بزرگ، تنها ببر، شیر، پلنگ و جگوار می توانند نعره بزنند.
  23.  شیر ها در هوای تاریک، ۶ برابر بهتر از انسان ها می بینند. هنگام شب، پوشش انعکاسی موجود در پشت چشم های شیر به درک نور ماه کمک می کند. علاوه بر این، آن ها دارای یک بافت خز مانند در زیر چشمشان هستند که نور بیشتری را بازتاب می دهد.
  24. گاز شیر ۳۰ برابر قوی تر از گاز یک گربه خانگی است. گاز شیر ها، با نیروی ۶۰۰ پوند بر اینچ، ضعیف ترین گاز در بین گربه سانان بزرگ است. نیروی گاز جگوار با ۲۰۰۰ پوند بر اینچ قوی ترین گاز در بین گربه سانان است. قوی ترین گاز در بین تمامی حیوانات مربوط به تمساح نیل با نیروی ۵۰۰۰ پوند بر اینچ است.
  25. شیر ها اجتماعی ترین حیوانات در بین گربه سانان هستند.
  26.  خطرناک ترین حیوان خشکی در آفریقا، شیر نیست؛ بلکه اسب آبی است.
  27. تانزانیا بیشترین تعداد شیر ها را در بین کشور های آفریقایی داراست.
  28.  شیر های آسیایی از نژاد شیر های آفریقایی هستند. 
  29. شیر ها رنگ های مختلفی دارند مانند رنگ برنزه، قهوه ای، زرد و حتی قرمز.
  30.  شیر ها در دسته های ۲ تا ۴۰ عضوی زندگی می کنند و میانگین اعضای آن ها حدود ۱۵ عضو است.
  31. تنها مکانی که شیر های آسیایی در طبیعت وحشی نگهداری می شوند پارک ملی گیر در هند است.
  32.  در طبیعت وحشی، شیر های ماده به مدت ۱۲ تا ۱۶ سال و شیر های ماده ۱۵ تا ۱۸ سال عمر می کنند. شیر های نر، داخل قفس، بیش از ۲۰ سال عمر می کنند.
  33.  شیر ها به اندازه گربه سانان بزرگ دیگر نظیر پلنگ ها و ببر ها سریع نیستند. شیر ها بصورت تیمی شکار می کنند و بیشتر بر روی قدرت بدنی خود برای گرفتن و کشتن طعمه تکیه می کنند تا سرعت.
  34.  شیر های نر برای اینکه مطمئن شوند شیر ماده حامله شده است می توانند در عرض دو روز تا ۱۰۰ بار با ماده جفت گیری کنند. هر جفت گیری تنها چند ثانیه طول می کشد. مدت بارداری شیر های ماده ۱۰۸ روز است.
  35.  رئیس شیر ها در یک گروه، دو وظیفه دارد. اول اینکه باید با تمامی شیر های ماده دسته جفت گیری کند و دوما از دسته محافظت کند تا هیچ شیر نری به دسته او نزدیک نشود. شیر های نر می توانند تا ۴ سال کنترل یک دسته را در اختیار بگیرند.
  36. در بین گربه سانان بزرگ، شیر ها بیشتر از همه چرت می زنند و می توانند بیش از ۲۲ ساعت در روز بخوابند. علاوه بر این، شیر های نر نه تنها اجازه می دهند تا شیر های ماده ۹۰ درصد از شکار دسته را انجام دهند بلکه حق دارند تا خوردن شکار را اول از همه شروع کنند.
  37.  شیر ها اغلب شب ها به شکار می روند و در ۵۰ درصد مواقع موفق به شکار می شوند.
  38.  قلمرو یک دسته شیر می تواند تا ۱۰۰ مایل مربع گسترده باشد و علفزار ها، جنگل ها، زمین های پوشیده از خار و خاشاک و زمین های غیر قابل عبور را در بر بگیرد.
  39. شیر های ماده اغلب حیوانات کوچ نظیر بز های کوهی را نگه می دارند تا بچه شیر ها بتوانند مهارت های شکار خود را تمرین کنند.
  40. تنها دو نژاد زنده از شیر ها باقی مانده است: شیر آفریقایی و آسیایی. در حال حاضر حدود ۶ زیرگونه از شیر های آفریقایی وجود دارد.
  41. یال های شیر های نر در ۱۸ ماهگی شروع به رشد می کنند و تا ۴ سالگی ادامه دارد.
  42.  شیر ها، حیوان ملی چندین کشور از جمله آلبانی، بلژیک، بلغارستان، انگلیس، اتیوپی، لوکسامبورگ و سنگاپور هستند.
  43. مردمک چشم شیر ها سه برابر بزرگتر از انسان است. اما یک شیر نمی تواند به خوبی مردمک چشم های خود را از یک طرف به طرف دیگر جابه جا کند به همین دلیل وقتی نیاز دارد اطراف را تماشا کند، سر خود را به جهت مورد نظر می چرخاند.
  44. اگر یک شیر ماده با یک پلنگ نر جفت گیری کند حاصل آن ها لئوپون خواهد بود. سر لئوپون شبیه به شیر و بدن او شبیه به بدن پلنگ است. لئوپان ها اغلب در قفس به دنیا می آیند تا در طبیعت.
  45. حاصل جفت گیری یک شیر ماده با یک جگوار، جگلیون نام دارد.
  46.  حاصل جفت گیری شیر ماده با پلنگ نر، تیگون نام دارد. یک لیگر حاصل جفت گیری یک شیر نر با پلنگ ماده است. هر یک از این فرزندان ژنی یکسان اما نژاد متفاوتی دارند.
  47.  شیر ها هر زمان شانس پیدا کنند به لاشه خواری می پردازند. در حقیقت لاشه خواری بیش از نیمی از رژیم غذایی شیر ها را تامین می کند.
  48. رایج ترین شیر در جهان، شیر آفریقایی است. این شیر با پوست برنزه و صدای نعره بلند خود نوعی از شیر است که وقتی اکثر مردم به شیر ها فکر می کنند در اغلب موارد، شکل و چهره این شیر در ذهن آنان مجسم می شود.
  49. بر طبق یک باور رایج، پنجه های شیر، قابلیت جمع شدن دارند. بدین معنی که وقتی این حیوان خواب است این پنجه ها به حالت غلاف در می آیند و بسته می شوند. بدین ترتیب این کار از آسیب رسیدن به پنجه ها جلوگیری کرده و به تیز ماندن آن ها کمک می کند.
  50.  شیر ها پس از سن ۲ سالگی می توانند غرش کنند.
  51. بوفالو ها بیشتر از هر حیوان دیگری شیر ها را می کشند. یک بوفالو می تواند بیش از یک تن وزن داشته باشد. بوفالو ها شاخ های بلند ۵ فوتی بر روی سرشان دارند که کار کشتن شیر ها را آسان می کند.
  52. شیر زبان خاصی دارد که به اندازه کافی برای کندن پوست طعمه از گوشت قوی است. اگر یک شیر چند بار پشت دست یک انسان را بلیسد بخش زیادی از پوست پشت دست کشیده خواهد شد.
  53. شیر ها می توانند آرواره های دهان خود را تا ۱ فوت باز کنند بطوری در این حالت می توانند طعمه ای بزرگتر از سر یک انسان را در خود جای دهند. با این کار، این حیوان در قلمرو پادشاهی حیوانات بزرگترین دهان را دارد.
  54.  شیر ها خر خر نمی کنند. پلنگ، تنها عضو خانواده گربه سانان بزرگ است که خر خر می کند.
  55. در بخش رویش سببیل هر یک از شیر ها، نقطه هایی سیاه وجود دارد. الگوهای این نقاط سیاه در هر یک از این حیوانات مانند اثر انگشت در انسان، برای هر شیر منحصر به فرد است. دانشمندان قادر هستند تا با نگاه به این الگو ها، هر شیر را از دیگری متمایز کنند.
  56. وقتی یک شیر لب بالایی خود را بالا می برد و چهره خنده داری پیدا می کند این بدین معنی است که این حیوان در حال استفاده از ارگان جکوبسون است. جکوبسون ناحیه ای در سقف دهان شیر است که به او اجازه می دهد هوا را مزه کند.
  57. آن ها با بیرون آوردن زبان خود که پاسخ فلهمن( Flehman) نامیده می شود، می توانند تشخیص دهند که آیا غذایی در نزدیکی آنان وجود دارد و اینکه آیا این غذا برای خوردن مناسب است یا نه.
  58.  شیر ها حس شنوایی بسیار دقیقی دارند. آنها می توانند با کمک گوش های قابل حرکت خود، جهت صدا را برای خود تنظیم کنند. یک شیر می تواند صدای طعمه را از چندین مایلی بشنود.
  59. شیرها تا سال ۲۰۲۰ در معرض خطر انقراض هستند مگر اینکه اقدامات جدی برای نجات آن ها صورت گیرد.
  60. شیر به زبان سواحلی، سیمبا نامیده می شود.
  61.  کشاورزان در آفریقای شرقی از زهری بنام فورادان برای کشتن شیر ها استفاده می کنند. تنها پاشیدن مشتی از این زهر بر روی لاشه ای که این حیوانات از آن می خورند می تواند کل دسته ی شیر‌ها را از پای در بیاورد. این زهر بقدری سمی است که استفاده از آن، هم در آمریکا و هم در اتحادیه اروپا ممنوع شده است.
  62. در بوتساوانا، ۹۰ درصد شیر هایی که در طبیعت وحشی زندگی می کنند به ویروس FIV مبتلا شده اند. این ویروس مساوی با ویروس HIV در انسان است.
  63. قدیمی ترین تصاویر ثبت شده از شیر، در غار Chauvet در جنوب فرانسه پیدا شده است که قدمت آن به ۳۲,۰۰۰ سال پیش باز می گردد.
  64.  از زمان بوجود آمدن تمدن های شهری، از تصاویر شیرها برای نشان دادن شکوه، ابهت و رهبری استفاده می شده است. تصاویر شیر ها را می توان در بسیاری از تمدن های شهری از جمله فرهنگ های پارینه سنگی، مصری، یونانی، رومی، تمدن های خاور میانه، پارسی، یهودی، مسیحی، بسیاری از سنت های عرفانی، افسانه های شاه آرتور، فرهنگ های اسلامی، فرهنگ های هندو- بودایی، فرهنگ چینی و آسیای شرقی مشاهده کرد.
  65.  بسیاری از شیر های ماده پس از به دنیا آمدن تا آخر عمر در همان دسته ای که به دنیا آمده اند باقی می مانند اما اکثر شیر های نر پس از چند سال دسته ای را که در آن به دنیا آمده اند ترک می کنند. اگر شیر های ماده دسته خود را ترک کنند در دسته ی جدید شیر ها پذیرفته نمی شوند و معمولا مدت زیادی زنده نمی مانند.
  66.  واحد پول بلغارستان لوا نام دارد که در زبان بلغارستان قدیم به معنی شیر است.
  67.  در انگلستان، بسیاری از پادشاهان قدیم، شیر ها را در برج لندن و بخش باغ وحش سلطنتی نگهداری می کردند. این حیوانات نماد قدرت محسوب می شدند و در قرن ۱۳، حیواناتی کمیاب به حساب می آمدند.

پرسش های متداول


روز جهانی شیر جنگل کی است؟
روز جهانی شیر جنگل 10 آگوست برابر با 20 مرداد است.
امتیاز: 5 (از 2 رأی )
نویسنده
گروه تحریریه
گروه تحریریه
گروه تحریریه پایگاه خبری رویداد ایران

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد