hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > سرگرمی > روز جهانی بدون فرزند چه روزی است؟ علت و هدف نامگذاری چیست؟

روز جهانی بدون فرزند چه روزی است؟ علت و هدف نامگذاری چیست؟

1402/12/19 , 08:38
روز جهانی بدون بچه 1 اگوست برابر با 11 مرداد و برای حمایت از آنها که بچه دار نشدن را آگاهانه انتخاب کرده اند نامگذاری شده است.

اول آگوست برابر با 11 مرداد 1403 روز جهانی بچه نداشتن ( به انگلیسی World No Childhood Day)  یا روز جهانی بدون فرزند ( به انگلیسی World Childless Day) است. این روز به کسانی تعلق دارد که آگاهانه انتخاب کرده‌اند تا بچه‌دار نشوند و هر کدام دلایل خودشان را دارند. هدف این روز، ارج نهادن به تصمیم آن‌ها و تاکیدی بر قضاوت نکردنشان است.

روز جهانی بدون بچه یا بچه نداشتن

روز جهانی بدون بچه هرساله یک  آگوست برگزار می شود. این روز در سال ۱۹۷۳ توسط سازمان و اتحاد ملی در ایالات متحده ی امریکا برای زوج هایی که به طور اختیاری نمی خواستند بچه دار شوند، برگزار شد.این روز برای زوج هایی که به طور اختیاری تصمیم گرفتند که بچه دار نشوند برگزار می شود و این انتخاب را آن ها قبول کرده اند.

همچنین این روز جهانی بر زوج هایی تاکید دارد که به خاطر بچه دار نشدن اختیاری، مورد انتقاد، سرزنش و تمسخر قرار گرفته اند.بعضی از زوج ها با تصمیم خود می خواهند بچه دار نشوند و این مسئله نباید به عنوان یک ضعف و ناتوانی برای آن ها شمرده شود.


 

شاید بچه نداشتن به حساب خودخواهی بشر گذاشته شود اما طرفداران این شیوه زندگی برعکس تصور عمومی معتقدند آنها دارند بچه نداشتن نوعی از خودگذشتگی است. چون غریزه بچه دار شدن، در ذات خود، یکی از خودخواه ترین رفتارهای بشری  است.

این « حرکت اجتماعی» می خواهد نشان دهند که سبک زندگی بدون بچه، شیوه مناسبی از زندگی می تواند باشد.

برنامه امسال این موسسه بین المللی به مزایای روحی و روانی افرادی که بچه ندارند می پردازد نظیر اینکه:

۱- همه انتخاب ها و تصمیمات انسانِ بدون بچه بر اساس ضرورت ها و موقعیت خودش خواهد بود نه دیگران. در این شیوه زندگی، بسیاری از رقابت ها، حرص و طمع و نگرانی ها، به شکل محسوسی کاهش می دهد.

۲- آدم ها  از توقع قدرتمندی که جامعه و فرهنگ بر آنها تحمیل می کند فاصله می گیرند و از همه مهمتر روابط شان را بر اساس  نیازها و خواسته های خودشان تعیین می کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
گروه تحریریه
گروه تحریریه
گروه تحریریه پایگاه خبری رویداد ایران

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد