hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مددجويان بهزيستي براي بهره‌مندي از آب، برق و گاز رايگان يك هفته فرصت ثبت نام دارند

مدير كل بهزيستي خراسان رضوي خبر داد :

مددجويان بهزيستي براي بهره‌مندي از آب، برق و گاز رايگان يك هفته فرصت ثبت نام دارند

مدير كل بهزيستي خراسان رضوي گفت: مددجويان بهزيستي خراسان رضوي تا پايان خردادماه فرصت دارند در سامانه الكترونيكي معافيت از پرداخت هزينه انرژي مصرفي خانوار اقدام كنند.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-به گفته مسعود فيروزي استفاده از آب، برق و گاز رايگان در صورتي ميسر است كه مددجويان، الگوي مصرفي تعيين شده از سوي وزارت نيرو و وزارت نفت را رعايت كنند.

وي با بيان اينكه براي ثبت نام مددجويان، سامانه‌اي به نشاني Sam.behzisti.net طراحي شده گفت: مددجويان متقاضي نيازي به رفتن به دفاتر پيشخوان دولت را ندارند و مي‌توانند مستقيما در اين سامانه ثبت نام كنند.

وي يادآور شد: سامانه پيشخوان مجازي، به گونه‌اي طراحي شده كه مددجوياني كه سواد خواندن و نوشتن داشته باشند مي‌توانند شخصا در اين سامانه ثبت نام كنند و در صورت داشتن مشكل در ثبت نام يا نداشتن عضوي در خانواده كه قادر به اين كار باشد مي‌توانند به كافي‌نت‌ها مراجعه نمايند.

بر اساس ابلاغ بودجه 1401 وزارت‌خانه‌هاي نفت و نيرو مكلف شده‌اند تعرفه‌ها را به گونه‌اي اصلاح كنند كه مددجويان بهزيستي در صورت رعايت الگوي مصرف، بتوانند از انرژي به صورت رايگان بهره‌مند شوند.

فيروزي تصريح كرد: ثبت نام در سامانه براي بهره‌مندي از انرژي رايگان، فقط خاص مستمري‌بگيران نيست و همه‌ي مددجوياني كه در سامانه ارمغان بهزيستي پرونده ثبت شده دارند مي‌توانند از اين يارانه برخوردار شوند.

مدير كل بهزيستي خراسان رضوي با تأكيد بر اينكه اطلاعات ورودي در اين سامانه، در هر شهرستان بايد توسط بهزيستي شهرستان تأييد و سپس به استان ارسال شود گفت: استان پس از بررسي نهايي و تطبيق ثبت‌نام‌كنندگان با پرونده‌هاي موجود مددجويان، نتيجه را به سازمان بهزيستي كشور ارسال مي‌كند.

وي تأكيد كرد: همچنين سامانه ticketing.behzisti.gov.ir از سوي سازمان بهزيستي براي پاسخگويي به سؤالات، ابهامات و مشكلات متقاضيان از طريق ارسال تيكت، طراحي شده و آماده‌ي دريافت تيكت‌هاي كاربران مي‌باشد.

شايان ذكر است راهنماي استفاده از سامانه ثبت نام براي بهره‌مندي از هزينه انرژي رايگان در پورتال بهزيستي خراسان رضوي به نشاني http://behzisti-kh.ir در منوي قوانين، دستور العمل‌هاي عمومي قابل دسترسي مي‌باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد