hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > سرگرمی > تاریخ دقیق روز جهانی فلافل در تقویم1403 کی و چه روزی است؟

تاریخ دقیق روز جهانی فلافل در تقویم1403 کی و چه روزی است؟

تاریخ روز جهانی فلافل در تقویم 1403و 2024 به شمسی، قمری و میلادی همراه با تاریخچه و علت نامگذاری آن را در این مطلب برایتان آورده ایم.

فلافل یکی از فست فودهای دلچسب ما ایرانی همی باشد . 12 ژوئن هر سال، زمان جشن گرفتن یکی از خوراکی های مورد علاقه یعنی فلافل است.در ادامه تاریخ دقیق روز جهانی فلافل ( به انگلیسی World Falafel Day) را در تقویم شمسی، میلادی و قمری ارائه داده ایم.

تاریخ دقیق روز جهانی فلافل در تقویم 1403 کی و چه روزی است؟

تاریخ دقیق روز جهانی فلافل در تقویم 1403 روز چهارشنبه 23 خرداد است.

تاریخ دقیق روز جهانی فلافل در تقویم شمسی برابر است با : روز چهارشنبه 23 خرداد سال 1403

تاریخ دقیق روز جهانی فلافل در تقویم قمری برابر است با : روز چهارشنبه  ٠٦ ذوالحجه ١٤٤٥

تاریخ دقیق روز جهانی فلافل در تقویم میلادی برابر است با : روز چهارشنبه ۱۲ ژوئن سال 2024

 فلافل چیست؟

فلافل ⁧یک خوراک خاورمیانه‌ای که از نخود سرخ شده و ادویه‌ درست می‌شود طمع تند آن مورد پسند است ، در ایران نیز فلافل آبادان و بندر عباس شهرت دارد.فلافل را گاهی با باقالی نیز درست می کنند. سایر مواد ممکن است شامل پیاز و ادویه جات ترشی جات مانند زیره یا گشنیز باشد. برخی از مردم فلافل را به تنهایی می خورند و برخی دیگر آن را داخل نان می ریزند و به عنوان ساندویچ می خورند.

روزجهانی فلافل به تاریخ شمسی

تاریخچه روز جهانی فلافل

در سال 2012، بن لانگ،فردی عاشق غذا و کارآفرین، روز جهانی فلافل را ایجاد کرد. لانگ یکی از بنیانگذاران Innovation Israel است و همچنین به خاطر ایجاد روز بین المللی هوموس اعتبار دارد. اینکه مفهوم فلافل دقیقا کجا و چه زمانی شکل گرفته است جای بحث دارد. در بیشتر موارد، بسیاری از مردم موافق هستند که این غذا برای اولین بار در مصر به طور گسترده خورده شد، زمانی که مسیحیان قپیت ممکن است پس از آن از این غذا به عنوان جایگزینی برای گوشت در طول روزه (فصل قبل از عید پاک که مسیحیان به طور سنتی از خوردن گوشت روزه می‌گیرند) استفاده کرده باشند. به نظر می رسد فلافل در ابتدا با باقالی درست می شد. اما امروز فلافل بیشتر در شکل درست شده آن با نخود وجود دارد. در خاورمیانه و مصر، فلافل در نهایت تبدیل به یک شکل محبوب از غذاهای خیابانی شد. اغلب، آن را به عنوان بخشی از مجموعه ای از بخش های کوچک دیگر غذا که به عنوان مزه شناخته می شود، خورده می شود. پس از اینکه عمدتاً در منوی رستوران ها و محله های یهودی یا یونانی در آمریکای شمالی قرار گرفت، پس از سال 1970 این غذای خوشمزه به عنوان یک غذای خیابانی محبوبیت پیدا کرد و امروزه اغلب به عنوان یک گزینه بدون گوشت به گیاهخواران ارائه می شود. اما مهم نیست که این غذا از کجا سرچشمه گرفته باشد، اسرائیل قطعا فلافل را یکی از مهم ترین غذاهای ملی خود می داند. و روز جهانی فلافل بهترین روز برای لذت بردن از آن است.

پرسش های متداول

تاریخ دقیق روز جهانی فلافل در تقویم سال 1403 چه روزی است؟

تاریخ دقیق روز جهانی فلافل در تقویم سال 1403 روز چهارشنبه 23 خرداد است.
امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
گروه تحریریه
گروه تحریریه
گروه تحریریه پایگاه خبری رویداد ایران

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد