hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > کارآیی اعجاب آور بلاکچین در خرده فروشی ها و کسب و کار

کارآیی اعجاب آور بلاکچین در خرده فروشی ها و کسب و کار

این مطلب مزایای بی نظیری را که فناوری بلاکچین می‌توانند به صنعت خرده فروشی ارائه دهند، توضیح می‌دهد. بلاکچین پتانسیل بالایی در افزایش ارزش افزوده مشاغل خرده‌ فروشی دارد.

اختلافات فروشنده در مشاغل خرده فروشی رایج است و آسیب پذیری آنها احتمالاً زیاد است. علاوه بر این، اختلافات فروشنده می‌تواند بسیار وقت گیر باشد و در طول این مدت، می‌تواند منجر به خسارات سنگین برای خرده فروشان شود. کاملا منطقی است که بخواهید، تا حد امکان از این مسائل جلوگیری کنید. با این حال، حتی اگر چنین مسائلی رخ دهند، مطمئناً می‌خواهید که آنها در زمان واقعی حل و فصل شوند، به طوری که مجبور نباشید هیچ ضرری را در تجارت خود متحمل شوید. 

بلاکچین

با توجه به قابلیت ردیابی بالای بلاکچین، می‌توانید اختلافات فروشنده را به طور موثر حل کنید، زیرا تمام اطلاعات مربوط به این مشکل به راحتی قابل دسترسی خواهد بود. بنابراین در صورت درگیری با فروشندگان در زمان صرفه جویی زیادی می‌کنید و با اطلاعات معتبر می‌توان مشکلات را برطرف کرد. به این ترتیب، می‌توانید از ضررهای تجاری قابل توجهی که ممکن است، مستقیماً بر تجارت شما تأثیر بگذارد جلوگیری کنید.

شناسایی پیشرفته تقلب‌ها

خرده فروشان اغلب وظیفه دارند، اطمینان حاصل کنند که مشتریانشان محصولات تقلبی دریافت نمی‌کنند. متأسفانه، با رشد سریع فناوری در دنیای معاصر، بازار محصولات تقلبی نیز در حال گسترش است. هنگامی که اعتماد مشتریان خود را به دلیل محصولات تقلبی از دست دادید، حفظ آنها دشوار خواهد بود. از این رو، باید دوباره بررسی کنید که مشتریان شما فقط محصولات معتبر را از طرف شما دریافت کنند. با این حال، با تعداد زیادی سفارش و معاملات درگیر، تشخیص محصولات تقلبی هرگز کار آسانی نخواهد بود. اما به لطف نوآوری‌های بلاکچین، اکنون می‌توانید از اصالت محصول به شیوه‌ای موثرتر و بدون درد سر اطمینان حاصل کنید.

به عبارت دیگر، وقتی کل زنجیره تامین را با ادغام بلاکچین ردیابی می‌کنید، می‌توانید اصالت محصولات را با دقت بیشتری تأیید کنید. علاوه بر این، می‌توانید ردیابی کنید که آیا منابع محصولات معتبر هستند یا خیر؟ در صورتی که هر گونه اختلالی در زنجیره تامین وجود داشته باشد، زمانی که هر نقطه را از طریق بلاکچین ردیابی می‌کنید، می‌توانید آنها را شناسایی کنید و این یک کاربرد کاملاً هوشمند از فناوری های بلاکچین است. شما می‌توانید به طور مداوم اطمینان حاصل کنید که اصالت محصولات همیشه قابل تایید است. علاوه بر این، اگر شکافی به احتمال محصولات تقلبی اشاره کرد، می‌توانید در زمان واقعی، در مورد آنها اطلاعات کسب کنید.

اثربخشی بیشتر در نگهداری پیش بینی

صنعت خرده فروشی به طور مستقیم با عملیات مدیریت ناوگان و ماشین آلات پیچیده مرتبط است. بنابراین، هر گونه اختلال در ناوگان یا ماشین آلات می‌تواند منجر به تاخیر در حمل و نقل یا عملیات شود. اینجاست که اهمیت تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده مؤثر آشکار می‌شود. هدف تکنیک تعمیر و نگهداری پیش‌بینی، نظارت بر وضعیت ماشین‌آلات، تجهیزات و ناوگان برای تعیین نیاز کارهای تعمیر و نگهداری است. متعاقبا، بر اساس یک رویکرد داده محور، تعمیر تجهیزات و ناوگان برای جلوگیری از فروپاشی انجام می‌شود. بنابراین، اساساً، به عنوان یک خرده‌فروش، می‌توانید در درجه اول از تعمیر و نگهداری پیش‌بینی بهره ببرید، زیرا می‌توانید مشکلات تعمیر و نگهداری را حتی قبل از بروز آن‌ها حل کنید. همچنین باید بدانید که نوآوری‌های صنعت بلاکچین، می‌توانند نقشی حیاتی در نگهداری پیش‌بینی‌کننده ارزشمند ایفا کنند. به عنوان مثال، به صورت غیرمتمرکز، فناوری بلاکچین می‌تواند اطلاعاتی در مورد وضعیت وسایل نقلیه در ناوگان و تجهیزات مورد استفاده در خرده فروشی ذخیره کند.

بلاکچین می‌تواند به طور موثر کل تاریخچه تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه و تجهیزات را هماهنگ کند. می‌توانید تاریخچه کارهای تعمیر و نگهداری انجام شده در گذشته را پیگیری کنید. پس از آن برای جلوگیری از خرابی، تعمیرات بعدی را برنامه ریزی کنید. در نتیجه، با تعمیر و نگهداری پیشگویانه پیشرفته که توسط بلاکچین فعال شده است، می‌توانید زمان آپدیت بالاتری را در مورد ناوگان و ماشین آلات خود تجربه کنید. علاوه بر این، شما همچنین می‌توانید با ردیابی کارآمد، تاریخچه تعمیر و نگهداری از هزینه‌های تعمیرات غیر ضروری جلوگیری کنید.

بازاریابی بداهه

بازاریابی در صنعت خرده فروشی مانند، هر تجارت دیگری ضروری است. به عنوان یک خرده فروش، نوآوری در بازاریابی بهترین فرصت شما برای به دست آوردن مشتریان جدید است، به خصوص در محیطی که مشتریان مستقیماً از طریق کانال های دیجیتال با برندها در تعامل هستند. نیاز زمان طراحی کمپین‌های بازاریابی هدفمند است که مستقیماً مخاطبان هدف شما را درگیر کند. البته، هر چه شخصی سازی بیشتر باشد، نتایج تلاش‌های بازاریابی شما بهتر خواهد بود. اما آیا بلاکچین ربطی به بازاریابی دارد؟ آیا بلاکچین می‌تواند به کمپین‌های بازاریابی بداهه نیز کمک کند؟ پاسخ قطعاً بله است! بلاکچین همچنین می‌تواند نقش تغییر دهنده بازی را در عمودی بازاریابی دیجیتال ایفا کند. اولین مزیت بلاکچین در بازاریابی این است که وقتی داده‌های دقیقی در مورد معیارهای عملکرد بازاریابی دارید، دیگر نیازی به تکیه بر پلتفرم‌های بازاریابی شخص ثالث ندارید.

بلاکچین

به عبارت دیگر، وقتی داده‌های دقیقی در مورد کلیک‌ها، برداشت‌ها، میانگین نرخ تعامل و سایر معیارهای مهم بازاریابی دیجیتال ثبت شده در بلاکچین دارید، می‌توانید خودکفایی بیشتری در عملیات بازاریابی خود داشته باشید. علاوه بر این، با داده‌های دقیق در مورد شاخص‌های کلیدی عملکرد بازاریابی دیجیتال، می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی مؤثرتری را با هدف مخاطبان خاص طراحی کنید. درک مفاهیم معیارهای کلیدی به شما کمک می‌کند تا شخصی سازی بیشتری را در کمپین‌های بازاریابی خود ایجاد کنید. همانطور که می‌دانید، شخصی سازی در واقع مهم ترین روند بازاریابی در دنیای تجارت معاصر است.

علاوه بر این، هنگامی که شما اطلاعات زیادی از مشتری را برای افزایش شخصی سازی در سایر کمپین‌های بازاریابی مدیریت می‌کنید، امنیت این داده‌ها بسیار ضروری می‌شود. پس از رسوایی اطلاعات مربوط به فیس بوک و کمبریج آنالیتیکا، مردم نگرانی‌های موجهی برای داده‌ها دارند. در نتیجه، بخش بزرگی از مخاطبان هدف شما تمایلی به اشتراک گذاری داده‌های شخصی خود ندارند. این قطعاً تأثیری بر روابط مشتری دارد. با این حال، هنگامی که بلاکچین را ادغام می‌کنید، می‌توانید نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی مشتریان خود را برطرف کنید و یک بار دیگر اعتماد آنها را جلب کنید. در بلاکچین، می‌توانید داده‌های مشتری را به صورت رمزگذاری شده و غیرمتمرکز ذخیره کنید. در نتیجه، می‌توانید اعتماد بیشتری را در بین مشتریان خود ایجاد کنید.


هنگامی که پایگاه داده‌های بلاکچین را برای ایمن سازی داده‌ها یکپارچه می‌کنید، می‌توانید به طور موثر به نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی مشتریان خود رسیدگی کنید. بنابراین، بلاکچین در بازاریابی به معنای تبلیغات هدفمند بهینه، شفافیت بیشتر در کمپین‌های بازاریابی و روابط بهتر با مشتری است. به طور کلی، تمام این مزایا ارزش قابل توجهی به موفقیت بازاریابی شما می‌افزاید و می‌توانید مشتریان بیشتری را به دست آورید. با بازاریابی بداهه مبتنی بر داده مبتنی بر بلاکچین، شما فقط با افزایش نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی خود، ارتفاعات جدیدی را خواهید دید.

اتوماسیون وظایف اداری

صنعت خرده فروشی شامل طیف وسیعی از وظایف اداری پشتیبان است. اگر بتوانید این وظایف را به طور موثر خودکار کنید، می‌توانید کارایی کلی را بهبود ببخشید. با این حال، اتوماسیون مؤثر مترادف با فناوری کافی است. اینجاست که بلاکچین دوباره گوی سبقت را می‌گیرد. فناوری‌های بلاکچین می‌توانند وظایف تکراری مانند مدیریت حقوق و دستمزد را به طور موثر خودکار کنند. از این رو، می‌تواند به کارکنان شما کمک کند تا روی کارهای دیگری که به هوش انسانی بیشتری نیاز دارند، تمرکز کنند. مزایای بلاکچین در مدیریت پشتیبان شامل قراردادهای هوشمندی است که می‌تواند پرداخت‌های فریلنسرها را پس از تکمیل کارشان خودکار کند. در واقع، مدیریت بهتر منجر به نتایج تجاری بهتر و موفقیت بیشتر خواهد شد.

بلاکچین

کلام آخر

به طور خلاصه، نوآوری‌های صنعت بلاکچین کلید آینده دنیای تجارت را در اختیار دارند. مزایای راه حل‌های بلاکچین دیگر محدود به امور مالی نیست. فرهنگ فناوری‌های بلاکچین با شتاب قابل توجهی در سراسر صنایع در حال رونق است و سرمایه‌گذاری نیز همین ‌طور است.

صحبت در مورد بخش خرده فروشی، به ویژه شایستگی‌های یکپارچه سازی بلاکچین، شگفت انگیز و بی وقفه است. بلاکچین می‌تواند صنعت خرده فروشی را به طرز غیرقابل تصوری متحول کند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد