hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > مقام های بلندپایه عربستان سعودی به آمریکا سفر می کنند

مقام های بلندپایه عربستان سعودی به آمریکا سفر می کنند

رویترز: دو هیأت از عربستان سعودی که شامل ده ها مقام دولتی و مدیران چندین شرکت تجری هستند؛ برای چندین قراردارد اقتصادی و توافق به آمریکا سفر می کنند.

رویترز به نقل از مقام های عربستان سعودی گزارش داد دو هیئت از عربستان سعودی که انتظار می رود شامل ده ها مقام دولتی و مدیران چند شرکت باشند قصد دارند در ماه جاری میلادی به آمریکا سفر کنند.

طبق این گزارش اولین هیئت عربستان سعودی به ریاست وزیر بازرگانی این کشور در نیمه ژوئن به واشنگتن می رود و هیئت دوم در اواخر ماه ژوئن به ریاست وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی به آمریکا سفر خواهد کرد. قرار است این دو هیئت درباره چند توافق و قرار داد در بخش های ترابری، لژستیک و انرژی های تجدیدپذیر گفتگو کنند.

بایدن روز جمعه اعلام کرد که ممکن است به زودی به عربستان سعودی سفر کند.

تصمیم بایدن برای سفر به عربستان پس از آن اعلام شد که کاخ سفید از نقش عربستان سعودی در تصمیم اوپک پلاس در افزایش سقف تولید نفت و نیز توافق آتش بس طرف های درگیر در یمن قدردانی کرد.

به نقل از سایت شبکه المیادین دولت عربستان هنوز به درخواست برای توضیح در مورد این سفر پاسخی نداده است. 

پیش از این، رسانه‌های آمریکایی تاکید کردند که سفر برنامه ریزی شده جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عربستان و اراضی اشغالی که برای ماه جاری برنامه ریزی شده بود، به ژوئیه آتی موکول شده است.

رسانه‌ها اخیرا گزارش داده بودند که رئیس‌جمهور آمریکا طی دوره‌ای در ماه ژوئن که برای شرکت در اجلاس ناتو به اسپانیا سفر می‌کند به عربستان و اراضی اشغالی نیز خواهد رفت. دلیل تعویق سفر وی مشخص نشده، اما مقامات آمریکایی به صراحت اعلام کردند که تاریخ سفرها همچنان در نوسان بوده و ممکن است دوباره تغییر کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد