hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > دانش و مهارت > قرص جویدنی هپاتوهیل؛ نحوه مصرف، عوارض و تداخلات دارویی آن

قرص جویدنی هپاتوهیل؛ نحوه مصرف، عوارض و تداخلات دارویی آن

هپاتوهیل با تحریک متابولیسم کبد و رفع اختلالات کبدی مانند هپاتیت و فیبروز کبدی، از این اندام مهم حفاظت می‌کند . در ادامه نحوه مصرف و عوارض دارو را آورده ایم.

قرص جویدنی هپاتوهیل( به انگلیسی Hepatohil) باریج اسانس در درمان اختلالات کبد مانند انواع هپاتیت به ویژه هپاتیت مزمن B و فیبروز کبدی بسیار موثر است. قرص جویدنی هپاتوهیل باعث درمان اگزما ، یبوست، هموروئید، واریس تنظیم متابولیسم کربوهیدرات شده و دارای اثرات آنتی اکسیدانی بسیار زیادی می باشد.

کبد

کبد اُرگان اصلی متابولیسم در انسان است، همچنین تمام مواد مغذی قابل جذب از کبد عبور می کنند. لذا سلامت تغذیه‌ای ما تا حدود زیادی به کبد بستگی دارد. امروزه مواد غذایی تحت فرآیندهای زیادی قرار می‌گیرند و حاوی مواد شیمیایی بسیاری هستند که برای کبد مضر است. از جمله می‌توان به مواد نگهدارنده، مواد رنگ دهنده و طعم دهنده و نیز بقایای حشره کش‌ها و هورمون‌‌های رشد اشاره کرد. این مواد عامل بیماری‌های مختلف کبدی هستند و حتی اختلال عملکرد خفیف کبد موجب احساس خستگی بیش از حد، احساس مزه بد در دهان، بی اشتهایی و نفرت از غذا می شود

هپاتوهیل

ترکیبات

فلاونوئیدها، آنتوسیانین‎ ها
۶۲ میکروگرم سیانیدین ۳- گلیکوزید در هر قرص

برند

باریج اسانس (Barij Essence)

کارایی

بهبود سلامت کبد, درمان هموروئید, درمان یبوست

فرم محصول

قرص جویدنی

عصاره

برگ مو (تاک), توت فرنگی

رده سنی

بزرگسالان

مقدار

۲۰۰ عدد

جنس محفظه

پلاستیکی

کشور تولید‎کننده

ایران

قیمت

41000تومان

تعداد در بسته

۲۰۰

توت فرنگی و اثرات آن

توت فرنگی غنی از فلاونوئیدها و ترکیبات آنتی اکسیدان است. این ماده به عنوان پاک کننده متابولیک و محرک فونکسیون کبد مطرح است. سرشاخه‌های مو متابولیسم کربوهیدرات‌ها را تنظیم می‌کنند. لذا قرص جویدنی هپاتوهیل باریج اسانس به توانایی کبد در مقابله با عوامل آسیب رسان به کبد کمک می کند.

آثار دارویی هیپاتوهیل:

در یک پژوهش اثر هپاتوپروتکتیو عصاره اتانولی برگ و سرشاخه های مو و چهار جزء متفاوت از آن CHCl3,EtOAc,n-BuOH) و جزء آبی باقیمانده( در برابر سمیت حاد کبد رت به علت تتراکلرید کربن(CCl4) بررسی گردید که عصاره اتانولی برگ و سرشاخه های مو در دوز mg/kg125(از راه خوراکی) موثر بود و n-BuOHدر دوز mg/kg83 اثرات آنتی اکسیدانت و هپاتوپروتکتیو قابل توجهی داشت.

به منظور بررسی اثربخشی درمانهای طبیعی روی ۱۰ کودک (۲ دختر و ۸ پسر) سنین ۱۱-۳ سال مبتلا به هپاتیت مزمن نوع B ؛ طی یک دوره دوازده ماهه از Taraxacum Stanno cultum 0.1% وHepar/Stannum D15/20 به صورت تزریق زیرجلدی در ناحیه بازو و فراورده Hepatodoron (نمونه خارجی قرص هپاتوهیل، تهیه شده از برگ و سرشاخه های مو و توت فرنگی) به صورت خوراکی استفاده شد. بیماران هر ۳ ماه از نظر کلینیکی بررسی شدند و آنزیم های کبدی، فعالیت DNA پلیمراز ویروس هپاتیت B و مارکرهای ایمنی سلولی و ویروس هپاتیت B هر ۶ ماه پایش شدند. براساس نتایج این بررسی؛ اثربخشی با شروع درمان نمایان شد و درمان تا ۱۲ ماه ادامه یافت. بعد از ۱۲ ماه در تمام بیماران فعالیت DNA پلیمراز ویروس هپاتیت B از ۴۱۲۱.۸ cpm به ۷۸۵ cpm کاهش یافت که از نظر آماری معنی دار بود(p<0.01)، تغییر سرولوژیک در مارکرهای HBeAg/anti-Hbeدر ۱۲.۵% از بیماران و تمایل به طبیعی شدن ایمنی سلولی که با تست رُزت اندازه گیری شد در ۸۷.۵ % از بیماران رخ داد. این مشاهدات نشان داد که هپاتیتB مزمن با اختلال در ایمنی سلولی همراه است و این داروهای طبیعی قادرند ایمنی سلولی را در بیماران مبتلا به هپاتیت B مزمن بهبود بخشند همچنین به نظر میرسد تکثیر ویروس هپاتیت B را متوقف نموده و باعث حذف کامل ویروس از سلولهای آلوده کبد میشوند.

در بررسی in-vivo اثرات آنتی دیابتیک و آنتی اکسیدانت برگ و سرشاخه های مو در رت های دیابتی؛ مشخص شد که جزء اتیل استات عصاره آبی آن غنی از ترکیبات پلی فنولیک است و اثرات آنتی هایپرگلیسمیک و آنتی اکسیدانت قابل توجهی دارد که با اثرات داروی تولبوتامید برابر است.

هپاتوهیل

ویژگی های قرص جویدنی هپاتوهیل باریج اسانس

  • درمان کمکی اختلالات کبد مانند انواع هپاتیت به ویژه هپاتیت مزمن B و فیبروز کبدی
  • درمان اگزما، یبوست، هموروئید و واریس
  • تنظیم متابولیسم کربوهیدرات
  • دارای خواص آنتی اکسیدانی
  • تحریک متابولیسم کبدی

محصولات مشابه

قرص لیورگل

قرص لیورگل نیز یکی از داروهای باکیفیت و مشهور برای خلاصی از هپاتیت و عارضه‌های کبدی از جمله کبد چرب است. این قرص از عصاره خارمریم تهیه شده و خواص زیادی برای کبد دارد.

قرص لیورکر

قرص لیورکر هلث اید، یک مکمل برای تقویت و حفاظت از سلول‌های کبدی است. این مکمل به بهبود کبد چرب، کنترل قند خون در افراد دیابتی و جلوگیری از تجمع چربی در کبد کمک زیادی می‌کند. عصاره خارمریم، زردچوبه، زرشک و کنگر فرنگی اصلی‌ترین ترکیبات این قرص مکمل‌اند.

کپسول لیورسیل

کپسول لیورسیل رزفارمد حاوی سیلیمارین، اولئیک اسید، لینولئیک اسید و فلاونوئیدها است. این کپسول برای کنترل قند خون، کاهش‌تری گلیسیرید و کلسترول خون و بهبود دیابت نوع A و B و C کاربرد دارد.

روش مصرف دارو :

در صورتی که پزشک دستور دیگری نداده باشد؛ روزی۳-۲ بار، هر بار ۲- ۱ قرص قبل از غذا جویده شود. حداقل دوره درمان ۴ هفته میباشد.

موارد منع مصرف :

حساسیت به اجزاء فراورده.

عوارض جانبی :

با مصرف مقادیر توصیه شده تاکنون عارضه خاصی گزارش نشده است.


تداخلات دارویی :

موردی گزارش نشده است.

استفاده در دوران بارداری و شیردهی :

مطالعه نشده است.

شرایط نگهداری:

دور از دسترس کودکان ، دور از تابش مستقیم نور آفتاب و در جای خشک و خنک نگهداری شود. پس از هر بار مصرف درب قوطی را ببندید .

توجه:

گیاهی بودن یک دارو دلیل بر مفید یا بی‌خطر بودن آن نیست و دلیل توصیه داروی هپاتوهیل اثبات آثار درمانی این دارو در شرایط مشخص است.

لطفا دقت کنید

این فرآورده جهت تشخیص، درمان و یا پیشگیری از بیماری نیست.

دور از نور، در دمای ۳۰ – ۱۵ درجه سانتیگراد نگهداری نمایید.

بلافاصله پس از مصرف فرآورده، در آن را محکم ببندید .

دور از دسترس کودکان در جای خشک نگهداری شود.

به تاریخ انقضا مصرف فرآورده توجه نمایید.

سوالات متدوال درباره قرص جویدنی هپاتوهیل

قرص هپاتوهیل باریج چیست؟
قرص هپاتوهیل باریج، یک داروی گیاهی ارزشمند برای محافظت از کبد و رفع اختلالات کبدی است. این قرص حاوی عصاره توت فرنگی بوده و در درمان بیماری هپاتیت B نقش دارد.قرص جویدنی هپاتوهیل سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی است که از سلول‌های کبد محافظت کرده و از آسیب رسیدن به آن‌ها جلوگیری می‌کند.
قرص جویدنی هپاتوهیل باریج برای چه بیماریی تجویز می‌شود؟
قرص جویدنی هپاتوهیل باریج برای تحریک متابولیسم کبدی و درمان کمکی اختلالات کبد، مانند انواع هپاتیت بویژه هپاتیت مزمنB و فیبروز کبدی و همینطور درمان یبوست و هموروئید تجویز می‌شود.
طریقه مصرف قرص هپاتوهیل باریج چطور است؟
هپاتوهیل باریج را باید روزی 3-2 بار و هر بار 2- 1 قرص قبل از غذا به صورت جویدنی مصرف کرد. حداقل دوره درمان این دارو 4 هفته است.
آیا هپاتوهیل باریج داروی گیاهی است؟
بله. هپاتوهیل باریج یک داروی گیاهی است. این دارو از برگ و سرشاخه های درخت مو و گیاه توت فرنگی تهیه شده.
موارد منع مصرف هپاتوهیل باریج چیست؟

افرادی که به اجزای هپاتوهیل یعنی توت فرنگی و برگ و سرشاخه‌های درخت مو حساسیت دارند نباید این دارو را مصرف کنند.

عوارض جانبی مصرف هپاتوهیل باریج چیست؟
با مصرف مقادیر توصیه‌شده تاکنون عارضه خاصی گزارش‌نشده است.

هپاتوهیل یا لیورگل؛ کدام بهتر است؟

قرص لیورگل حاوی عصاره خار مریم و ماده مؤثر سیلی مارین است که برای بهبود هپاتیت مزمن، بهبود کبد چرب و به طور کلی محافظت از کبد بسیار کاربردی است. هپاتوهیل و لیورگل از نظر کیفیت تفاوتی ندارند. شما می‌توانید با توجه به سازگاری‌های بدن خود یکی از این محصولات گیاهی را برای محافظت از کبد انتخاب کنید.
قرص هپاتوهیل در بدنسازی تاثیری دارد؟

افراد بدنساز و ورزشکار معمولاً تغذیه مملو از پروتئین و کربوهیدرات دارند که تجزیه آن‌ها کبد را تحت فشار قرار می‌دهد و در طولانی مدت ممکن است به کبد آسیب برساند. قرص هپاتوهیل با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد از آسیب رسیدن به کبد جلوگیری کرده و کبد را پاکسازی می‌کند.

قرص جویدنی هپاتوهیل برای لاغری خوب است؟
این داروی گیاهی برای بهبود عملکرد کبد و محافظت از سلول‌های کبدی ایجاد شده و تأثیری بر روی لاغری و چربی سوزی در بدن ندارد.
مصرف قرص هپاتوهیل در بارداری مجاز است؟
خیر. به دلیل نبود اطلاعات کافی از ایمنی این دارو در دوران بارداری، مصرف هپاتوهیل در بارداری توصیه نمی‌شود.


امتیاز: 1 (از 1 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد