hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > بنت: اقدامات برای توقف برنامه هسته‌ای ایران را ادامه می دهیم

بنت: اقدامات برای توقف برنامه هسته‌ای ایران را ادامه می دهیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز با مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تل‌آویو دیدار کرد. نفتالی بنت در دیدار با رافائل گروسی بر تداوم اقدامات این رژیم علیه ایران تأکید کرد

به نقل از آسوشیتدپرس، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انٰرژی اتمی در آستانه نشست شورای حکام آژانس، به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد.

گروسی که امروز با نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرده قرار است در جریان این سفر با مقام‌های ارشد دیگر این رژیم نیز دیدار ‌کند.

به نقل از رویترز نفتالی بنت در دیدار با رافائل گروسی مدعی شد که در صورت شکست دیپلماسی مقابل جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود اقدام خواهد کرد. بنت همچنین ادعا کرد که تل آویو به اقدام در راستای توقف برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران پایبند است. 

در همین حال، کشورهای آمریکا، فرانسه، بریتانیا و آلمان در ادامه مواضع ضد ایرانی خود، با ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای نشست آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خواستار پاسخگویی فوری ایران و همکاری همه جانبه تهران با آژانس شدند.

به گزارش رویترز، این قطعنامه از ایران می‌خواهد «تا نسبت به انجام تعهدات قانونی خود، فورا اقدام کرده و پیشنهاد مدیرکل آژانس برای همکاری بیشتر با هدف شفاف‌سازی و حل و فصل همه مسائل باقی‌مانده پادمانی را بپذیرد.»

بر اساس این گزارش، متن این پیش‌نویس به تمام کشورهای عضو آژانس ارسال شده است.

در نشست فصلی پیشین شورای حکام آژانس، آمریکا و شرکای غربی این کشور، از ارائه پیش‌نویس قطعنامه علیه ایران خودداری کردند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با مدیر کل آزانس ارزی هسته ای در تلاویو در ادامه اتهامات خود و با هدف تحت تأثیر قرار دادن نشست پیش‌روی شورای حکام آژانس اتمی در وین، مدعی شد که ایران در پی گمراه کردن جامعه جهانی و ارائه اطلاعات نادرست از برنامه هسته‌ای خویش است و رژیم صهیونیستی نگرانی خود درخصوص ادامه اقدامات ایران در حوزه «دستیابی به سلاح هسته‌ای» را به اطلاع رافائل گروسی رسانده است.

رافائل گروسی شب گذشته وارد سرزمین اشغالی شد. این سفر چند روز قبل از نشست شورای حکام آژانس اتمی در وین برگزار می‌شود. سه کشور اروپایی و آمریکا قرار است در آن جلسه قطعنامه‌ای علیه ایران صادر کنند

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد