hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > دانش و مهارت > آموزش رفع مشکل باز نشدن فایل در واتس اپ با ۵ روش

آموزش رفع مشکل باز نشدن فایل در واتس اپ با ۵ روش

اگر شما هم در برنامه واتس اپ با مشکل باز نشدن فایل پی دی اف مواجه شده اید با این مطلب همراه ما باشید تا ۵ روش های حل این مشکل را فرا بگیرید.

به طور معمول در واتساپ همه فایل های پی دی اف دانلود و اجرا می شوند ولی گاهی مواقع این موضوع با مشکل روبرو می شود. برای رفع مشکل باز نشدن فایل در واتس اپ با این مطلب همراه ما باشید.

روش های رفع مشکل باز نشدن فایل در واتس اپ

در حالت عادی همه فایل های پی دی اف در برنامه واتساپ به راحتی دانلود و اجرا می شوند ولی برخی اوقات مشاهده می شود که واتساپ در دانلود و باز کردن فایل با مشکل روبرو می شود. اگرچه خواندن فایل پی دی اف و مشاهده آن به طور پیش فرض در سیستم عامل های اندروید و آی او اس تعبیه شده و هر فایلی که در برنامه های اجتماعی اجرا می کنید باید بدون مشکلی نمایش داده شوند اما برخی مواقع مشکل ایجاد می شود.


در صورتی که شما نیز با مشکل باز نشدن فایل در برنامه واتساپ مواجه شده اید روش های زیر را مدنظر قرار دهید تا مشکل رفع گردد.

۱. بررسی کنید که فایل مذکور خراب یا آسیب دیده نباشد

یکی از مهمترین علت هایی که سبب می شود فایل پی دی اف به درستی اجرا نشود، خراب بودن یا آسیب احتمالی آن است. این آسیب ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شده باشد. در ضمن ممکن است فایل به درستی دانلود نشده یا به درستی ساخته نشده باشد.


۲. چک کنید که فضای ذخیره سازی گوشی پر نیست

با پیشرفت فناوری هنوز هم محدودیت های حافظه گوشی وجود دارد. در صورتی که گوشی شما فضای کافی برای نگهداری و دانلود فایل ها نداشته باشد هنگام نمایش آن ها مشکل ایجاد می شود. واتساپ نیز هنگام پر بودن محل ذخیره موبایل یک پیغام اخطار نشان داده و یادآوری می کند که موارد اضافی و ناخواسته را حذف نمایید. سایر برنامه های اجتماعی و پیام رسان دیگر نیز هنگام پر بودن حافظه گوشی با مشکل روبرو می شوند. از این رو چک کنید که گوشی فضای ذخیره سازی مناسبی دارد یا نه.

۳. چک کنید که فایل رمزنگاری است یا نه؟

بعضی افراد جهت محافظت از فایل های پی دی اف خود، آن را رمزنگاری می کنند. از این رو اگر بخواهید این فایل ها را مشاهده کنید باید پسورد آن را در اختیار داشته باشید. چنانچه رمز عبور فایل را نداشته باشید یا آن را به اشتباه وارد کنید با مشکل باز نشدن فایل پی دی اف در واتس اپ روبرو می شوید. البته برخی مواقع فرمت فایل قابل شناسایی نیست.

۴. از یک برنامه نمایش دهنده پی دی اف گوشی بهره بگیرید

برنامه های حرفه ای و متعددی جهت نمایش و کار با فایل های پی دی اف ساخته شده اند. می توانید برای حل مشکل مذکور یکی از این برنامه ها مانند آدوب آرکتوب ریدر یا فوکسیت پی دی اف ریدر(Foxit PDF Reader ) و … را استفاده کنید.

۵. گوشی را ریست کنید

بیشتر مواقع با ری استارت کردن گوشی اکثر مشکلات آن حل می شود. البته ریست کردن هر گوشی متفاوت بوده و معمولا با کلید پاور قابل انجام است. همچنین از طریق نرم افزاری نیز می توان گوشی را ری استارت نمود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد