hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > واشنگتن در حال بررسی گزارش ها درباره توقیف 2 نفتکش یونانی توسط سپاه است

واشنگتن در حال بررسی گزارش ها درباره توقیف 2 نفتکش یونانی توسط سپاه است

خبرگزاری آسوشیتد پرس: نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که به بررسی گزارش‌های منتشر شده درخصوص توقیف نفتکش های یونانی توسط ایران خواهد پرداخت.

خبرگزاری آسوشیتد پرس نوشت: نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که در حال بررسی گزارش هایی درباره توقیف دو نفتکش متعلق به یونان از سوی ایران است.

واکنش نیروی دریایی آمریکا پس از آن رسانه ای شد که وبگاه ترید ویند نیوز ساعاتی پیش اعلام کرد که ایران دو فروند نفتکش متعلق به یونان را توقیف کرده است.

بر اساس اعلام این رسانه، اقدام جمعه ایران در توقیف ۲ نفتکش مذکور پس از آن روی داد که یونان نفتکش حامل نفت تهران که نزدیک این کشور توقیف شده بود را به آمریکا تحویل داد.

گزارش ها در این خصوص حاکی است، سوپر تانکر «دلتا پوزایدون» که مقابل سواحل عسلویه در شمال خلیج فارس توقیف شد، ۲۷۴ متر طول دارد، ساخت سال ۲۰۱۱ است و تحت مالکیت شرکت نفتی یونان قرار دارد.

رسانه ها نام این ۲ نفتکش یونانی را Prudent Warrior و Delta Poseidon اعلام کرده اند.

این اقدام ایران مدت کوتاهی پس از احضار کاردار سفارت یونان در تهران به وزارت خارجه و درخواست از آتن برای خودداری از راهزنی دریایی صورت گرفت که با بی‌ توجهی طرف یونانی مواجه شد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از توقیف ۲ فروند نفتکش یونانی به دلیل ارتکاب تخلف در خلیج فارس خبر داد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ ای در این باره اعلام کرد: نیروی دریایی سپاه جمعه ۲ فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آب‌ های نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرد.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد