hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > راهنمای جامع اخذ ویزای توریستی و سفر گردشگری به کشور تایلند

راهنمای جامع اخذ ویزای توریستی و سفر گردشگری به کشور تایلند

اخذ روادید توریستی و راهنمای سفر به تایلند را همراه با تاریخچه این کشور، جاها و مکان های دیدنی آن و اطلاعات ضروری سفر همراه هزینه گردشگری را برایتان آورده ایم.

تایلند ( به انگلیسی Thailand) با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام ، کشوری در شبه ‌جزیره هند و چین است که عمدتا بودایی است .معابد بودایی بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ مردم این کشور به شمار می‌روند . علاوه بر این تایلند به خاطر جزیره‌های پر تعداد با سواحل شنی و همچنین غذاهای خیابانی شهرتی جهانی دارد.

نام تایلند برگرفته از دو کلمه‌ thai و land به معنی سرزمین لبخند است. پوکت، پاتایا، بانکوک و استان کرابی مهم‌ترین مقصدها در تایلند هستند که در میان گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردارند. این کشور از لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است که از شمال و غرب با برمه و دریای آنداما از شمال شرقی و شرق با لائوس و از جنوب با مالزی و خلیج تایلند همسایه است ، کشور تایلند به وسعت ۵۱۳،۱۱۵ کیلومتر مربع با جمعیت ۶۳٫۴۳۰٫۰۰۰ نفر میباشد و همچنین پایتخت کشور تایلند شهر بانکوک است که پرجمعیت ترین شهر این کشور نیز محسوب می شود و زبان مردم آن تایلندی و مذهب آن ها بودایی است و از شهر های بزرگ کشور تایلند می توان بانکوک ، ناخون راتچاسیما ، ساموت پراکان ، چیانگ مای را نام برد .


تایلند (تای: ประเทศไทย) با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام پیشین سیام، کشوری در شبه‌جزیره هندوچین واقع در جنوب شرقی آسیاست. تایلند از شمال غربی و غرب با میانمار و از شمال شرقی و شرق با لائوس و از جنوب شرقی با کامبوج و از جنوب با مالزی همسایه است.

سواحل خلیج تایلند و دریای آندامان تایلند را به قطب گردشگری جهان بدل کرده‌است هرچند که کارگران جنسی در این شکوفایی قطب گردشگری بی بهره نبودند.

زبان رسمی کشور تایلندی، پایتخت و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر آن بانکوک و مذهب حدود ۹۵ درصد مردم بودایی است. نام تایلند در زبان مردم محلی برگرفته از دو لغت Thi و Land می‌باشد که به معنای سرزمین مردمان آزاد یا همان قوم تایی است. جمعیت این کشور ۶۹٬۷۷۸٬۰۰۰ نفر است.

تایلند

اطلاعات ضروری تایلند

اختلاف ساعت با تهران: ۳:۳۰+

زبان رسمی: تایلندی

واحد پول رسمی: بات تایلند (THB)

نوع برق شهری: ۲۲۰ ولت با فرکانس ۵۰ هرتز (دوشاخه‌های نوع A، B و C)

پیش شماره کشور: ۶۶+

شماره اضطراری (پلیس، آمبولانس، آتش‌نشانی): ۹۱۱

شماره پلیس گردشگری: ۱۱۵۵

جهت رانندگی: چپ

تاریخچه تایلند

تایلند از سال ۱۹۳۲ میلادی یک کشور مشروطه سلطنتی است که در دست نخست ‌وزیر و پارلمان کشور می باشد ، مقام سلطنت و یا رئیس حکومت جایگاهی در خور احترام و عبادت و یا حتی قداست ویژه ای درمیان عام مردم الخصوص مسافران دارد ، در اوایل قرن ۱۴ ، تایلندی‌ها شهر کوچکی را در سوخوتای بنا کرده و در اواسط قرن ، آنجا را به پادشاهی مستقل تایلند تبدیل کردند .پادشاه سابق کشور تایلند با توجه به وقوع چندین کودتای نظامی دردوران سلطنتش ، نقش مهمی در ثبات کشور داشت و کمک زیادی به مردم آن دوران برای بقا و ادامه زندگیشان در کشور کرد ، تایلند کنونی که از سال ۱۲۳۸ میلادی ایجاد شده برخلاف کشورهای منطقه ، هیچگاه مستعمره و تحت سلطه قدرت‌های اروپایی قرار نگرفته است و همچنین تایلند یعنی سرزمین آزادی و کلمه تای Thai به معنی آزاد مرد است .

زبان تایلند

بیشتر مردم با وجود گویش های قومی و منطقه ای بسیاری به زبان رسمی تایلندی که یکی از قدیمی ‌ترین زبان‌های شرق آسیا محسوب میشود صحبت می کنند و الفبای مخصوص خود را دارند ، به همین دلیل زبان گفتاری و نوشتاری این کشور ، غیرقابل فهم است ،.زبان انگلیسی در مدارس تایلند آموزش داده می شود و در بیشتر هتل ‌ها ، رستوران ‌ها و فروشگاه‌ های این کشور استفاده می شود.

تایلند


فرهنگ مردم تایلند

  • مردم کشور تایلند همیشه و در هر موقعیت و شرایطی همیشه لبخند بر لب دارند ، به همین دلیل تایلند به اسم سرزمین لبخند نیز شهرت دارد .
  • مردم این کشور بسیارخوشرو و میهمان نواز و صبور بوده و از رفتارهای تند و توهین آمیز دوری می کنند .
  • تایلندی ها معتقدند که سرمقدس ترین و پا پست ترین بخش بدن است به همین دلیل دست زدن به سر افراد یا اشاره با پا به چیزی ، معنای بدی میرساند.
  • کتاب ها را از جمله اشیای بسیار ارزشمند می دانند و عقیده دارند که نباید آنها را روی میز سر داده یا روی زمین قرار داد.
  • در این کشور فیل ها در جایگاه بالایی قرار داده اند و مردم رابطه ای نزدیک با آن ها دارند .
  • پادشاه نیز در نزد مردم از بالاترین و والاترین جایگاه برخوردار است و مسافران نیز باید به پادشاه احترام بگذارند.
  • سکه ها و اسکناس های تایلند منقش به تصاویر پادشاه بوده و به هیچ عنوان نباید لگد مال و کثیف کرد زیرا گذاشتن کف پا بر روی سکه ای که روی زمین افتاده بی احترامی بزرگی محسوب می شود.
  • افراد برای بازدید از معابد یا کاخ پادشاهی باید لباس های مناسب و پوشیده به تن داشته باشند و بدون کفش وارد این مکان ها شوند.
  • در کشور تایلند تصاویر بودا بسیار مقدس شمرده می شود و توهین به مقدسات مجازات و زندان دارد.
  • در تایلند روزهای هفته با رنگ های مختلف نشان داده میشود که رنگ زرد نشانگر روز دوشنبه است و از آنجایی که پادشاه کنونی در این روز متولد شده رنگ زرد رنگ سلطنتی نیز می باشد و وجود پرچم هایی به این رنگ در سراسر کشور ، نشانگر حمایت گسترده تایلندی ها از پادشاه است و همچنین رنگ روزهای دیگر هفته اینگونه اند که : شنبه ارغوانی ، یکشنبه قرمز، سه شنبه صورتی ، چهارشنبه سبز ، پنجشنبه نارنجی و جمعه آبی است .

تایلند

وضعیت آب‌و‌هوایی تایلند

با این که آب و هوای تایلند به شدت متغیر است و هر سوی آن هوای منحصر به فرد خودش را دارد اما می‌ توان گفت که کشور تایلند در تمام فصول پذیرای گردشگران و مسافران زیادی در سراسر دنیا است.

واحد پول تایلند

واحد پول تایلند بات یا بت (Baht) است و واحد پول خرد در تایلند ستنگ (Satang) بوده و هر 100 ستنگ برابر یک بات است و نکته جالبی که وجود دارد هر 100 تومان نیز یک بات است و همچنین واحد پول این کشور با علامت انحصاری THB نمایش داده میشود ، اسکناس های تایلند از ده تا هزار بات متفاوت و متغیر است ولی بر روی تمامی آنها تصویری از پادشاه کنونی تایلند به همراه نماد های ویژه دیگری همچون مهر سلطنتی وجود دارد .

سکه های رایج کشور تایلند با رنگ های مختلف نشانه گذاری شده است مانند روزهای هفته این کشور که اسکناس های رایج شامل ۱۰۰۰ بات با رنگ خاکستری ، ۵۰۰ بات رنگ بنفش ، ۱۰۰ بات رنگ قرمز ، ۵۰ بات رنگ آبی ، ۲۰ بات رنگ سبز و ۱۰ بات رنگ قهوه ای نشان داده می شود و از سکه های رایج کشور تایلند میتوان ۲۵ و ۵۰ ستنگ ، یک ، پنج و ده باتی را نام برد .

جشنواره‌های تایلند

قابل‌توجه‌ترین جشنواره‌ها‌ی این کشور لوی‌کراتونگ (Loy Krathong) و Songkran هستند که در ماه نوامبر و آوریل برگزار می‌شوند. جشنواره یا فستیوال Songkran به‌عنوان جشن سال نوی تایلندی شناخته می‌شود و گذشته از معانی معنوی عمیقی که دارد، این جشنواره نوعی آب‌بازی فراگیر است که برای چند روز و نهایت یک هفته در برخی نقاط انجام می‌شود.

جشنواره‌ لوی کراتونگ نیز کمی جدی‌تر است و به‌عنوان فستیوال نور شناخته می‌شود. این مراسم تجربه‌ زیبایی است که در آن، آسمان این کشور با نور صدها فانوس و کراتونگ (کلکی‌هایی ساخته شده از برگ موز) شناور درون آبراه‌ها و رودخانه‌ها روشن می‌شود.

سیم کارت تایلند

در کشور تایلند، ۴ اپراتور فعال به نام‌های tot, AIS, dtac و true move وجود دارد. در ادامه به‌طور مختصر این ۴ نوع اپراتور و سیم کارت‌های آن‌ها را توضیح می‌دهیم:

سیم‌کارت tot

این نوع از سیم کارت، وابسته به مخابرات کشور تایلند است. اگر دوست دارید سیم‌کارتی را در کشور تایلند خریداری کنید که اینترنت پرسرعتی داشته باشد، این سیم‌کارت بهترین گزینه برای شماست.

سیم‌کارت move true

اگر به‌دنبال ارزان‌ترین سیم‌کارت در کشور تایلند می‌گردید، به سراغ سیم‌کارت move true بروید. اما مشکل اصلی این سیم‌کارت، آنتن‌دهی ضعیف آن است.

سیم‌کارت dtac

اگر به‌دنبال سیم‌کارتی می‌گردید که آنتن‌دهی خوبی داشته باشد، سیم‌کارت dtac مناسب شما است.

سیم‌کارت AIS

یکی از بهترین سیم‌کارت‌های کشور تایلند سیم‌کارت AIS نام دارد. این سیم‌کارت آنتن‌دهی بسیار قوی دارد. تنها مشکل این سیم‌کارت این است که اگر قبل‌ از ساعت ۱۲ شب به وقت تایلند سیم کارتتان زیر ۲۰ بات شارژ داشته باشد، بعد از ساعت ۱۲ شب سوخت می‌شود.

چند نکته مهم در زمان خرید سیم‌کارت در کشور تایلند

1. قیمت سیم‌کارت در کشور تایلند بسیار ارزان است.

2. برای خرید شارژ سیم‌کارت‌های این کشور می‌توانید به سوپرمارکت های این کشور مراجعه کنید.

3. درصورتی‌که نیاز داشته باشید تا سیم‌کارتتان پانچ شود، می‌توانید از فروشنده بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.

تایلند

شماره تلفن های ضروری کشور تایلند

یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که قبل‌از سفر به کشور تایلند لازم است بدانید، شماره تلفن‌های ضروری این کشور است. در ادامه با شماره تلفن‌های ضروری این کشور آشنا می‌شویم.

پیش‌شماره‌ی تلفن کشور تایلند ۰۰۶۶ است.

شماره پلیس توریست در کشور تایلند ۱۱۵۵ است.

شماره اورژانس در کشور تایلند ۱۵۵۴ است.

شماره پلیس تایلند ۱۱۹۵ است.

شماره آتش‌نشانی در کشور تایلند ۱۹۹ است.

شماره‌تلفن سفارت ایران در کشور تایلند3- ۰۰۶۶۲۳۹۰۰۸۷۱ است. سفارت ایران در کشور تایلند از روز دوشنبه تا جمعه از ساعت 8:30 صبح الی 16:30 بعدازظهر باز است.

عبارات ضروری

راهنمای سفر به تایلند | صفر تا صد سفر تایلند

هزینه‌های مرسوم تایلند

اصولا مخارج سفر به تایلند تا حدود زیادی به سبک سفر شما بستگی دارد.

به خاطر داشته باشید که هزینه‌های این سفر را بر اساس قیمت‌ها در بهار 99 محاسبه کرده‌ایم. دیگر اینکه واحد پول تایلند بات است. (در حال حاضر هر بات تایلند معادل 500 تومان است).


هزینه پاسپورت، عوارض خروج از کشور و ویزای تایلند

  • برای سفر برون‌مرزی حتما باید پاسپورت داشته باشید. برای دریافت پاسپورت باید به مراکز پلیس+ 10 مراجعه کنید. علاوه بر تمام مدارکی که از شما می‌خواهند، باید مبالغی پول نیز پرداخت کنید.
  • بر اساس آخرین مصوبات مجلس، هزینه عوارض خروج برای اولین سفر خارجی 220 هزار تومان، دومین سفر 330 هزار تومان و از آن به بعد 440 هزار تومان است.
  • هزینه ویزای توریستی تایلند که مدت اعتبار آن 58 روز است و با عنوان ویزای سینگل شناخته می‌شود، 37 یورو است. اما برای دریافت ویزای شش‌ماهه یا به عبارتی ویزای مولتی باید 150 یورو بپردازید. (بر اساس نرخ یورو در بهار 99 این دو مبلغ به ترتیب معادل 630 هزار تومان و 2 میلیون و 550 هزار تومان هستند).

مدارک لازم برای ویزای تایلند

برای سفر به کشور تایلند لازم است که ویزای توریستی این کشور را تهیه کنید. ویزای توریستی کشور تایلند برای ۵۸ روز اعتبار دارد. گرفتن ویزای این کشور مشکل نیست و به‌راحتی می‌توانید این ویزا را کسب کنید. برای گرفتن ویزای تایلند به مدارک زیر نیاز دارید:

• کارت واکسن دیجیتال که حداقل ۱۴ روز از تزریق دوز دوم آن گذشته باشد.

• بلیط پرواز رفت‌وبرگشت به کشور تایلند

• بیمه‌نامه مسافرتی دوماهه که مورد تأیید کشور تایلند باشد. (مبلغ بیمه باید ۱۰۰ هزار یورو باشد)

• برگه پذیرش (واچر) تأییدشده هتلی که در مدت‌زمان سفر خود به کشور تایلند قصد اقامت در آن را دارید.

• برگه گزارش گردش مالی یک‌ماهه حسابتان (حداقل موجودی حسابتان باید ۴۰ میلیون تومان باشد.)

• اصل پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار

• ۲ قطعه عکس سه‌درچهار با پس‌زمینه سفید

• کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی

• تکمیل فرم درخواست ویزا برای کشور تایلند

ویزای کشور تایلند معمولاً به ۲ نوع سینگل و ۶ ماه صادر می‌شود. ویزای سینگل به‌طور معمول به همراه تور داده می‌شود و هزینه آن حدود ۳۷ یورو است. هزینه ویزای ۶ ماهه نیز حدوداً ۱۵۰ یورو است.

نکته: حدود ۲۰ روز کاری طول می‌کشد تا ویزای کشور تایلند برای شما صادر شود.

نکته: برای دریافت ویزای کشور تایلند حتما باید از طریق کارگزاری و یا آژانس مسافرتی اقدام کنید.

تایلند

قیمت بلیط هواپیما تایلند

تایلند از آن دست کشورهایی نیست که روی سفر زمینی و کم شدن هزینه‌ها از این طریق حساب کنید.قیمت بلیط هواپیما به تایلند به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به نوع ایرلاین، کلاس پروازی، زمان سفر و… اشاره کرد. شروع قیمت بلیط هواپیما تهران بانکوک (رفت و برگشت) در حدود 4 میلیون تومان است. در حال حاضر به غیر از ایرلاین‌های ایرانی مانند ماهان، ایرلاین‌هایی نظیر امارات، ترکیش و قطرایرویز هم در مسیر تهران به بانکوک، پرواز دارند. برای کاهش مخارج سفر به تایلند، می‌توانید ایرلاین‌هایی اقتصادی و کلاس پرواز اکونومی را برای سفرتان انتخاب کنید.

هزینه هتل در تایلند

همان طور که می دانید هزینه هتل در تایلند به عوامل مختلفی نظیر کیفیت و تعداد ستاره‌های آن، موقعیت مکانی‌اش، زمان سفر و… بستگی دارد. ما در ادامه به بررسی هزینه هر شب اقامت در هتل‌های یک تا پنج‌ستاره بانکوک (در بهار 99) می‌پردازیم، تا به طور حدودی از قیمت‌ها مطلع شوید.

  • هزینه هر شب اقامت در هتل‌های پنج‌ستاره بانکوک: بین 670 هزار تا 15 میلیون و 400 هزار تومان
  • هزینه هر شب اقامت در هتل‌های چهارستاره بانکوک: بین 500 هزار تا 10 میلیون و 400 هزار تومان
  • هزینه هر شب اقامت در هتل‌های سه‌ستاره بانکوک: بین 380 هزار تا 4 میلیون تومان
  • هزینه هر شب اقامت در هتل‌های دوستاره بانکوک: بین 350 هزار تا 3 میلیون و 500 هزار تومان
  • هزینه هر شب اقامت در هتل‌های یک‌ستاره بانکوک: بین 300 هزار تا 2 میلیون و 800 هزار تومان

هزینه غذا در تایلند

قیمت انواع غذاهای خیابانی در تایلند از حدود 5 بات شروع می‌شود و به 20 بات می‌رسد. (بر اساس نرخ ارزر در بهار 99 یعنی بین 2500 تا 10000 تومان).

شما می‌توانید غذاها را در رستوران‌ها بین 100 تا 500 بات (بین 50 هزار تا 250 هزار تومان) بیابید و هم امکان دارد، مجبور باشید برای خوردن یک وعده استیک 4000 بات (2 میلیون تومان!) بپردازید.

با این اوصاف هزینه یک وعده غذا در تایلند محدوده وسیعی دارد و می‌تواند بین 10 هزار تا 2 میلیون تومان در نوسان باشد.

هزینه حمل و نقل در تایلند

از جمله وسایل حمل و نقل عمومی در تایلند می‌توان به توک‌توک، تاکسی، مترو، اتوبوس، ترن هوایی، قطار و قایق‌های سریع‌السیر اشاره کرد.

  • اگر می‌خواهید برای رفت و آمد سوار تاکسی شوید، باید بدانید برای 2 کیلومتر اول باید 50 بات (25000 تومان) بپردازید. از این به بعد هم برای هر کیلومتر 7 بات (3500 تومان) به هزینه اضافه می‌شود.
  • توک‌توک هم همان سه‌چرخه سرپوشیده‌ای است که در بسیاری از شهرهای شرق آسیا دیده می‌شود. هزینه‌ای که بابت مسیرهای کوتاه دریافت می‌شود، حدود 30 بات (15000 تومان) است. البته در تایلند گردشگران اجازه استفاده از توک‌توک را ندارند.
  • ترن هوایی یکی دیگر از وسایل نقلیه عمومی در تایلند است که از وسایل نسبتا ارزان به شمار می‌آید. قیمت بلیط ترن هوایی 1.5 بات (750 تومان) است.
  • انتخاب دیگر شما برای جابه‌جایی در شهرهای تایلند، اتوبوس‌های عمومی است. قیمت بلیط اتوبوس در تایلند بین 8 تا 25 بات است. (4000 تومان تا 12500 تومان).


هزینه جاهای دیدنی و تفریح در تایلند

  • قیمت بلیط معبد وات فو: 100 بات
  • قیمت بلیط گرند پالاس بانکوک: 500 بات
  • قیمت بلیط معبد وات آرون: 50 بات
  • هزینه بازدید از موزه های سطح شهر : حدود 180 بات
  • هزینه غواصی و کایاک : حدود 150 بات
  • قیمت بلیط پارک آبی رامایانا پاتایا: 1,190 بات
  • قیمت بلیط پارک مینی سیام پاتایا: 300 بات

تایلند

هزینه ماساژ در تایلند

هزینه ماساژ ساده در تایلند به طور معمول بین 200 تا 500 بات است (100 هزار تا 250 هزار تومان).اما اگر می‌خواهید ماساژ همراه با مراسم و تشریفات خاصی مانند استفاده از عطر، شکلات، عسل و … باشد باید کمی بیشتر، در حدود 800 بات بپردازید (400 هزار تومان).

بهترین زمان سفر به تایلند

مثلا در ماه می، زمانی که فصل سفر در تایلند تقریبا به پایان رسیده، هزینه مسافرت به این کشور کمتر می‌شود. می‌توان گفت این ماه ارزانترین زمان سفر به تایلند است. از طرف دیگر در ماهی مانند سپتامبر که همزمان با آغاز تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی است، سفرها به این کشور شدت پیدا می‌کند. افزایش سفر نیز به معنای افزایش هزینه‌ها و بالا رفتن مخارج سفر به تایلند خواهد بود. بنابراین برای حساب و کتاب هزینه‌ها، فصل سفر را نیز در نظر داشته باشید.

برای سفر به تایلند چقدر پول لازم است؟

اگر بخواهیم در چند جمله بگوییم که برای سفر به تایلند چقدر پول لازم است، بهتر است سفر را به سه سطح مختلف تقسیم کنیم.

  • سفر ارزان: هزینه سفر ارزان یک نفره به تایلند برای مدت 7 روز حداقل در حدود 7 میلیون خواهد بود. البته این در حالی است که در سفر به خوردن غذا در رستوران‌های ساده قناعت کنید. ضمنا به سراغ خرید در مراکز پرزرق و برق هم نروید.
  • سفر متوسط و معمولی: برای یک سفر متوسط به تایلند احتمالا باید حدود 10 میلیون تومان هزینه کنید. در این شکل از سفر به خرید بروید اما سعی کنید مراکز خرید ارزان و متوسط را انتخاب کنید.
  • سفر لوکس و گران: هزینه بالای 10 میلیون تومان، سفر شما را در رده سفرهای لوکس قرار می‌دهد. سفر با بهترین ایرلاین‌ها، اقامت در هتل‌های شیک، غذا خوردن در رستوران‌های گران و خریدهای مفصل این هزینه و بالاتر از آن را برای شما رقم خواهد زد.

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

مانند محلی‌ها باشید: بهترین راه برای صرفه‌جویی در تایلند زندگی مانند محلی‌ها است. از اتوبوس‌های محلی، غذاهای خیابانی و نوشیدنی‌های محلی استفاده کنید. به‌طور متوسط یک فرد تایلندی با هزینه‌ای کمتر از ۷۷۵۰ بات ماهانه در بانکوک و حتی کمتر در مناطق بیرون شهر، زندگی می‌کند.

اگر در هتل‌های ارزان اقامت کنید و غذاهای خیابانی بخورید هزینه‌ هر روز زندگی شما کمتر از ۳۳۵ بات خواهد بود.

غذاهای خیابانی بخورید: از خوردن غذاهای خیابانی نترسید. این غذاها حتی بیشتر از رستوران‌ها سالم هستند. اگر این‌گونه نبود هر روزه تایلندی‌ها در غرفه‌های خیابانی برای خوردن غذا جمع نمی‌شدند. بهترین غذاهای تایلندی را در غرفه‌های خیابانی آن و با قیمتی خیلی کمتر از رستوران‌ها خواهید یافت.

در تورهای پیاده‌روی شرکت کنید: یکی از تفریحات رایج در سفر به هر شهری، تماشای محیط آن است. در برخی از شهرها مانند پاتایا، لزومی به استفاده از وسیله‌ نقلیه برای جابه‌جایی در اطراف نیست. ازاین‌رو بهترین و ارزان‌ترین کار، شرکت در تورهای پیاده‌روی رایگانی است که هرروزه در نقاطی از این شهر برگزار می‌شود.

تایلند

جاهای دیدنی تایلند

در ادامه تعدادی از جاهای دیدنی تایلند را به تفکیک شهرها معرفی می‌کنیم.

پاتایا

1-تورهای دوچرخه‌سواری RBB

بهترین راه برای تماشای اغلب نقاط شهر، شرکت در تورهای دوچرخه‌سواری RBB است که طی آن راهنمایی شما را برای بازدید از مدارس محلی، جامعه‌های مختلف شهر و نقاط جالبی که ممکن است هرگز به‌تنهایی آن‌ها را پیدا نکنید، هدایت می‌کند.

2-روستای فیل‌ها

یکی از جالب‌ترین روستاهای پاتایا، روستای فیل‌ها است که امکان یادگیری در مورد فیل‌ها، سواری و تماشای این موجودات دوست‌داشتنی از نزدیک را برایتان فراهم می‌کند.

3-مجسمه‌ بودای بزرگ

بدون شک مجسمه‌ طلایی بودای بزرگ از آن دست جاذبه‌های تایلند است که در سفر به پاتایا، حتما باید ببیند.برای رسیدن به مجسمه‌ زیبا و طلایی بودا باید تعدادی پله را بالا بروید ، بنابراین برنامه‌ سفرتان را طوری تنظیم کنید تا به گرمای ظهر برخورد نکنید.

4-معبد وات فرا یایی

یکی از نمادهای مهم و مشهور شهر پاتایا معبد وات فرا یایی (Wat Phra Yai) است. این معبد سال ۱۹۷۲ ساخته شده و یک مجسمه بزرگ و طلایی از بودا در آن قرار دارد که ۱۲ متر ارتفاع داشته و رو به دریا قرار گرفته است.

5-مینی سیام

بناهایی چون برج ایفل، کاخ کرملین، کاخ الیزه، برج پیزا، طاق نصرت، کاخ پادشاهی تایلند وهم‌چنین تخت جمشید (پارسه) که همه به دست هنرمندان تایلندی ساخته شده، در این مکان گردآوری و به معرض نمایش عموم گذاشته شده است.سیام نام قدیم این شهر است و مینی سیام در واقع به معنی تایلند کوچک شده را برای ما تداعی می‌کند.

6-باغ نانگ نوچ

باغ نانگ نوچ در ۱۸ کلیومتری غرب پاتایا قرار دارد. در این باغ گروهی از خانه‌های سنتی پاتایا، مجموعه‌ای بی‌نظیر از گل‌های ارکیده و انواع گل‌ها از نقاط مختلف جهان است. اگر به گیاهان تزیینی علاقه‌مند هستید، بازدید از این باغ باشکوه را از دست ندهید.

7-پناهگاه مذهبی حقیقت

بنای ۱۰۵ متری معبد حقیقت یکی از بهترین آثار ساخته شده از چوب به‌ شمار می‌رود و منعکس‌کننده دیدگاه قدیم، دانش کهن، حکمت و فلسفه شرقی است. شوی دلفین‌ها از جمله سرگرمی‌های معروفی است که در این مکان اجرا می‌شود. از این مکان مقدس هر روز در ساعات ۸ تا ۱۸ می‌توانید بازدید کنید.

8-موزه ریپلی

در طبقه‌ سوم مرکز خرید رویال گاردن موزه ای ریپبی وجود دارد. خطای چشم، ابزار شکنجه‌ ابتدایی مثلا ماسک‌های ساخته شده از پوست انسان، انسانی با چهار چشم، اسبی با سه پا، ماکت کشتی تایتانیک که از میلیون‌ها چوب کبریت ساخته شده، سینمای ۱۲ بعدی، تنها تعداد اندکی از اشیا نگهداری شده در این موزه‌ هستند.این موزه همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۳ باز و بازدید آن برای عموم مردم آزاد است.

9-موزه‌ بطری‌های شیشه‌ای

بیش از ۳۰۰ نمونه اثر هنری دست ساز که دورن بطری‌های شیشه‌ای نگهداری می‌شوند، در این موزه قرار دارد. این آثار که همگی متعلق به یک مجسمه‌ساز آلمانی به نام «پیتر بدلایس» است ماکت‌های مینیاتوری تعدادی از آثار توریستی جهان، کلیساها، معبدها، کاخ‌ها و کشتی‌ها را به تصویر می‌کشد.

تایلند

پوکت

1-جزیره‌ فانگ انگا (Phang Nga Bay)

جزیره‌ فانگ انگا که بیشتر به‌عنوان جزیره‌ جیمز باند شناخته می‌شود. جاذبه‌‌های اصلی این جزیره، ساختارهای سنگ آهکی سربرافراشته از دریا هستند.این جزیره همچنین میزبان دهکده‌ ماهیگیری چوب پا شکل Koh Panyee است.

2-جزایر فی فی (Phi Phi Islands)

سفرتان به پوکت بدون بازدید از جزایر فی فی تکمیل نخواهد شد. از پوکت که حرکت کنید، حدود ۱/۵ ساعت طول می‌کشد تا به این جزایر زیبا برسید و اگرچه معمولا قایق‌ها پر از جمعیت هستند، اما مناظری که در طول مسیر مشاهده می‌کنید، ارزشش را دارد.

3-تور پرواز هانومان (Flying Hanuman)

اگر از ارتفاع نمی‌ترسید و به زیپ‌ لاین هم علاقه دارید،بی شک نباید فرصت شرکت در این تور را از دست بدهید.

4-مراکز درمانی و چشمه‌ها‌ی آب گرم

بدون شک هیچ چیزی مثل چشمه‌ آب گرم و ماساژ نمی‌تواند خستگی را از تن شما خارج کنید.

5-ساحل کاتا

ساحل کاتا یکی از مناطق دیدنی و تفریحی در پوکت است که از دو ساحل بزرگ و کوچک تشکیل شده که با دماغه‌ای کوچک از هم جدا شده‌اند.

6-بودای بزرگ پوکت

اولین روز سفرتان را در اول صبح شروع کنید و برای تماشای مناظری زیبا به‌سمت بودای بزرگ حرکت کنید.در سمت شرق این تندیس خلیج چالونگ (Chalong Bay)، شهر پوکت و دماغه‌ پانوا (Panwa) و همچنین در طرف غرب آن، امتداد زیبای سواحل کارون (Karon) و کاتا (Kata) قرار دارند. خود مجسمه هم با ۴۵ متر ارتفاع ارزش بازدید بالایی دارد.

7-ساحل کامالا

ساحل کامالا در شمال ساحل پاتونگ قرار دارد و و محل مناسبی برای استراحت و گذران ساعاتی خوش است. این خلیج کوچک که محل مناسبی برای ماهیگیری نیز محسوب می‌شود و اطرافش را تماما جنگل‌های انبوه پوشانده‌اند، به‌عنوان یکی از زیبا‌ترین سواحل پوکت شهرت دارد.

8-رستوران لا گریتا

لاگریتا یکی از عاشقانه‌ترین رستوران‌هایی است که می‌توانید در پوکت پیدا کنید. این رستوران در انتهای جنوبی خلیج پاتونگ قرار دارد. رستوران لاگریتا دارای دو غذا خوری مجزا است،رستوران اصلی که هم فضای داخلی دارد هم فضای بیرونی و تراس لاگریتا که محیط فضای بازی عاشقانه و روبه دریا در طبقه‌ دوم را در اختیار مشتریانش می‌گذارد.

9-دماغه‌ فرامپ‌سِپ (Phrompthep Cape)

اگر دوست دارید قبل از شام، غروب زیبای آفتاب را در محیطی جذاب تماشا کنید، دماغه‌ فرامپ‌ِ‌سِپ برای این کار عالی است.

10-پارک موضوعی پوکت فانتاسی‌آ (Phuket FantaSea)

پارک فانتاسی‌آ مکانی عالی برای شب زنده‌ داری کل خانواده است. این پارک با جاذبه‌ها متنوع، فروشگاه‌ها، رویدادهای و نمایش‌های فرهنگی بزرگ وهمچنین سیرک‌های جذاب علاوه بر مفرح بودن، نمایانگر فرهنگ، تاریخ و هنر تایلند است. این مجموعه در زمینی به وسعت ۱۴۰ هکتار قرار دارد.

تایلندبانکوک

1-کاخ بزرگ (Bangkok Grand Palace)

کاخ بزرگ مجموعه‌ای ارزشمند از ساختمان‌های سلطنتی است که قدمت قدیمی‌ترین بنای آن به قرن هفدهم میلادی باز می‌شود. این مجموعه از قرن هجدهم میلادی تاکنون محل اقامت رسمی پادشاهان رسمی تایلند بوده است.در ساخت این مجموعه‌ی چشم‌نواز به‌طرزی هنرمندانه سبک معماری سنتی تایلند با معماری اروپایی ترکیب شده است که همین موضوع ارتباط با این نوع معماری را آسان‌تر می‌کند.این مجموعه‌ ۴۹۹ هزار متر مربعی متشکل از چند سازه است که از این میان شاید مشهورترین آن‌ها معبد بودای زمردین باشد.

2-بازارهای شناور (فلوتینگ مارکتز)

بازارهای شناور بانکوک، از آن دست نقاطی است که احتمالا در هر راهنمای سفر و سایت مربوط به تایلند از آن نام برده می‌شود. امروزه، پس از اینکه تجار توجه‌شان را معطوف افزایش محبوبیت بازار در میان گردشگران کردند، تمرکزشان از غذا به‌سمت مردم محلی سوق پیدا کرد تا به‌عنوان یک جاذبه‌ توریستی عمل کند.با این حال، هنوز هم می‌توانید قایق‌های چوبی سنتی و رنگ و رو رفته‌ای را ببینید که پر از میوه‌های تازه‌ گرمسیری، سبزیجات و غذاهای محلی تازه هستند.اگر نگرانی چندانی بابت چانه‌زدن با فروشندگان ندارید و فقط می‌خواهید از بازار دیدن کنید، در یکی از تورهای راهنمای قایقی شرکت کنید. ثبت‌نام این تورهای قایقی برای بیشتر بازارچه‌های محبوب در آژانس‌های گردشگری بانکوک امکان‌پذیر است.

3-آیوتایا (Phra Nakhon Si Ayutthaya)

آیوتایا، پایتخت سابق تایلند تنها یک ساعت با ماشین از بانکوک فاصله دارد. این پایتخت قدیمی زمانی شهری پررونق و مرفه بود که اغلب معاملات تجاری تایلند در آن صورت می‌گرفت، اما امروزه به‌صورت آشکارا با وجود تعداد زیادی بنای زیبا و تزئین‌شده، این مکان به مقصد توریستی محبوبی تبدیل شده‌ است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

4-موزه ملی بانکوک

موزه‌ ملی بانکوک بزرگ‌ترین موزه‌ تاریخی در جنوب‌شرقی آسیا است که بنا و معماری این موزه متعلق به قرن ۱۸ میلادی است. این موزه میزبان فرهنگ‌های گوناگونی از چین گرفته تا آسیا است. همچنین راهنماهای انگلیسی زبان نیز در تمامی این موزه قرار دارند.

5-معبد وات آرون (Wat Arun)

معبد وات آرون، در غرب رودخانه «شائو فرایا» قرار دارد. پس از سقوط آیوتایا (پایتخت قدیمی تایلند) به دست برمه‌ای‌ها، چیزی جز سنگ و خاکستر باقی نماند. اما ژنرال تاکسین و بازماندگان عهد بستند که تا هنگام طلوع دوباره خورشید رژه نظامی بروند و معبدی در آنجا بنا کنند.معنی نام معبد یعنی «معبد سپیده دم»، به‌خوبی مفهوم تاریخ نهفته پشت آن را نمایان می‌کند.

6-کاخ سوان پاکاد (Suan Pakkad Palace)

کاخ سوان پاکاد قبلا اقامتگاه خانواده سلطنتی بوده و اکنون دارای ۸ خانه، باغ، استخر و بخش هنری و نفیس است.

7-بازار چاتوچاک (Chatuchak Market)

چاتوچاک، بزرگ‌ترین بازار آخر هفته‌ در تایلند است. این بازار مشهور حدود ۱۵,۰۰۰ غرفه دارد و روزانه حدود ۲۰۰ هزار نفر از آن بازدید می‌کنند. چاتوچاک یکی از مشهورترین بازارهای خیابانی جهان است و یکی از پربازدید‌ترین جاذبه‌های توریستی بانکوک به شمار می‌رود.

تایلند

کرابی

1-غارها و سواحل ریلی (Railay Beach)

ساحل ریلی درست در جنوب ساحل مشهور آ او نانگ و اطراف یک دماغه‌ سنگی قرار دارد.تنها با استفاده از قایق می‌توان به این ساحل دسترسی پیدا کرد. آب‌های شفاف، صخره‌های آهکی، چشم اندازهای بی‌نظیر، غارهای گوناگون، یک تالاب مخفی در میان صخره‌ها، بستر نرم شنی و طبیعت بکر از ویژگی‌های جذاب این مکان به شمار می‌روند که همگی آن‌ها در فاصله‌ای کم واقع شده‌اند.همچنین در این ساحل هیچ‌گونه جاده‌ای وجود ندارد و تنها از طریق مسیرهای پیاده روی می‌توان به اطراف نقل مکان کرد. با وجود اینکه ریلی با خشکی اصلی ارتباط دارد، شبه جزیره‌ فرا نانگ به‌طور موثری توسط دماغه‌های سنگ آهکی از بقیه کرابی جدا افتاده است و دره‌های جنگلی شیب‌دارش تنها از طریق آب قابل دسترس هستند.

2-خلیج مایا (Maya Bay)

خلیج خیره‌کننده‌ مایا پس از اینکه بخش‌هایی از فیلم “The Beach” با بازی لئوناردو دی کاپریو در آن فیلمبرداری شد، به سرعت در سراسر جهان به شهرت رسید. این خلیج درون جزایر شش‌گانه‌ فی فی قرار دارد.صخره‌های مرتفعی با ارتفاع ۱۰۰ متر اطراف این خلیج را احاطه کرده‌اند. همچنین سواحل زیادی در اطراف آن وجود دارد، اما اغلب آن‌ها کوچک هستند. ساحل اصلی، یعنی جایی که قایق‌ها مسافران را پیاده می‌کنند حدود ۲۰۰ متر طول دارد و سراسر آن را شن‌های نرم سفید پوشانده است.آب‌های شفاف به‌همراه صخره‌های مرجانی رنگارنگ و تعداد بیشماری گونه ماهی از این ناحیه مقصدی مطلق برای غواصان ساخته‌اند.

3-وات تام سوا (Wat Tham Sua)

وات تام سوا یا تایگر کیو (Tiger Cave) یکی از مشهورترین غارهای این ناحیه است که در نزدیکی شهر کرابی قرار دارد. معبد تایگر کیو غارهای طبیعی احاطه شده با جنگل‌های انبوه و بخشی از یک مجموعه معبد است که راهبانی درون آن‌ها زندگی می‌کنند و به عبادت می‌پردازند.درون یکی از غارها می‌توان اثری را دید که به نظر می‌رسد جای پنجه‌ ببر باشد. با این وجود جاذبه‌ اصلی که مردم را به‌سمت این مکان می‌کشاند، ۱۲۷۷ پله‌ای است که باید برای رسیدن به برج سنگ آهکی و تماشای جای پای بودا طی کرد.در این معبد که در ۳ کیلومتری شهر کرابی واقع شده است، می‌توان مجسمه‌ بزرگی از بودا را هم تماشا کرد که اطراف آن را مناظری بسیار زیبا فرا گرفته است.

4-خلیج فانگ انگا (Phang Nga Bay)

خلیج دوست‌داشتنی فانگ انگا یکی از تماشایی‌ترین نقاط ساحلی تایلند را تشکیل می‌دهد که دیدن آن بر هر گردشگری واجب است.احتمالا برج‌های سنگ آهکی و سواحل سفید شنی جزیره‌ کانگ فینگ کان را در سری فیلم‌های مشهور جیمز باند، یعنی مردی با طپانچه‌ طلایی مشاهده کرده‌اید.این منطقه‌ زیبا توسط تفنگداران دریایی پارک ملی آ او فانگ انگا حفاظت می‌شود. همچنین تورهای جزیره‌ جیمز باند از شهر کوچک فانگ انگا کلید می‌خورند و در طی آن گردشگران می‌توانند از غارهای دریایی، روستاهای بومی و جزایر همسایه دیدن کنند.برای بازدید از این خلیج، نیاز به پرداخت هزینه‌ ورود ندارید.

5-جنگل‌ حرای آ او لاک (Ao Luk Mangroves)

جنگل‌های حرای آ او لاک منطقه‌ای در ۴۰ کیلومتری شمال شهر کرابی است که محیط طبیعی حفاظت شده و بکر زیبایی را ارائه می‌دهد. این ناحیه فضایی روستایی دارد و میزبان دو پارک ملی ثان بوک خورانی و خائو فانوم بنچا است.

تفریحات موجود در تایلند

در کشور تایلند می‌توانید تفریحات بسیار متنوع و مختلفی را تجربه کنید و لحظات لذت‌بخش، آرامش‌بخش، هیجان‌انگیز و جذاب و منحصربه‌فردی را داشته باشید. از جمله این تفریحات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سقوط آزاد

اگر اهل تجربه کردن هیجان هستید، می‌توانید به شهرهای پاتایا و بانکوک بروید و تجربه سقوط آزاد را داشته باشید.

قایق‌سواری

اگر به قایق‌سواری علاقه دارید، می‌توانید به شهر پوکت بروید و با استفاده از خدمات شرکت "sea canoe" قایق‌سواری با کایاک را در کشور تایلند تجربه کنید. تورهای قایق‌سواری که توسط این شرکت ارائه می‌شود، از چند ساعت تا چندین روز طول می‌کشد و با شرکت در این تورها می‌توانید با قایق جاذبه‌های طبیعی کشور تایلند را از نزدیک ببینید.

زیپ لاین

در کشور تایلند می‌توانید زیپ لاین در جنگل را تجربه کنید. از معروف‌ترین نقاطی که می‌توانید این تفریح را امتحان کنید، می‌توان به چیانگ مای، "Canopy" در بانکوک و "Hanuman World" در پوکت اشاره کرد. این ۳ مرکز طولانی‌ترین مسیرهای زیپ لاین در کشور تایلند را دارند.

غارنوردی

یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحاتی که می‌توانید در طبیعت کشور تایلند امتحان کنید، غارنوردی است. این کشور غارهای بسیار جذاب و شگفت‌انگیزی مثل "Pang Mapha"دارد که می‌توانید ساعت‌ها در آن به پیاده‌روی بپردازید و از زیبایی‌های مناظر اطراف لذت ببرید.

راهنمای سفر به تایلند | صفر تا صد سفر تایلند


غواصی

با سفر به کشور تایلند می‌توانید در آب‌های شفاف و زیبای آن غواصی کنید. معمولاً تورهای یک‌روزه‌ای را برای غواصی در نظر گرفته می‌گیرند. اگر غواصی بلد نیستید، آموزش‌های اولیه به شما داده می‌شود.

قایق‌سواری در رودخانه‌های خروشان

اگر اهل هیجان هستید، می‌توانید در آب‌های خروشان این کشور قایق‌سواری را امتحان کنید. برای امتحان کردن این تفریح مهیج می‌توانید به شهر پوکت بروید.

جنگل نوردی

یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی که می توانید در تایلند امتحان کنید، پیاده‌روی در جنگل‌های سرسبز و زیبای این کشور است. برای تجربه کردن این تفریح باید در یکی از تورهای یک‌روزه جنگل نوردی در این کشور ثبت‌نام کنید. در اکثر شهرهای این کشور به‌غیر از پوکت وکرابی می‌توانید این تورها را پیدا کنید.

آبشار نوردی

اگر دوست دارید در کشور تایلند آبشار نوردی کنید، می‌توانید به چیانگ مای بروید و در یکی از مراکز تفریحی آن ثبت‌نام کنید تا این تفریح لذت‌بخش را تجربه کنید.

از دیگر تفریحات جذاب و لذت‌بخش در کشور تایلند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• فیل سواری

• پیاده‌روی در سواحل جذاب تایلند

• لذت بردن از تفریحات شبانه

• شکم گردی و امتحان کردن غذاهای مختلف کشور تایلند

• بازدید از بازارهای شناور در تایلند

• بازدید از معابد بودایی در این کشور

• بازدید از مکان‌های تاریخی این کشور

واکسن‌های مورد تایید سفر به تایلند در کرونا

مسافران برای سفر به تایلند باید دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند؛ البته با توجه به تعدد واکسن‌های ساخته شده، کشور تایلند لیستی از واکسن‌های مورد تایید خود را منتشر کرده است که در ادامه می‌توانید نام آنها را مشاهده کنید

  • آکسفورد آسترازنکا
  • جانسون اند جانسون
  • مدرنا
  • فایزر
  • سینوفارم
  • اسپوتنیک
  • کوویشیلد
  • سینووکس

لازم به ذکر است که از تاریخ دریافت دوز دوم واکسن توسط گردشگران باید حداقل ۱۴ روز گذشته باشد.


سوالات متداول آشنایی با کشور تایلند

برای سفر به تایلند چه زمانی مناسب است ؟
در فصل زمستان و بهار
بهترین شهر تایلند از لحاظ توریستی کدام است ؟
پاتایا و پوکت
واحد پول تایلند چیست ؟
بت bat می باشد
آیا برای دریافت ویزای تایلند حتما باید به سفارت بروم؟
برای دریافت ویزای تایلند، احتیاجی به حضور مسافران در سفارت نیست و بعد از ارسال مدارک به سفارت و بررسی آن می‌توانید ویزای خود را دریافت نمایید.
چه زمانی به سفارت برای گرفتن ویزای خود مراجعه کنم؟

اغلب ۱ ماه قبل از آغاز سفر روند تکمیل مدارک و تحویل آن‌ها شروع می‌شود.

پاسخ سفارت نسبت به اخذ ویزای تایلند چه مدت طول می‌کشد؟

سفارت تایلند درخواست‌ها را در کمتر از ۱ هفته بررسی و نتیجه را اعلام می‌کند.

با ویزای توریستی تایلند حداکثر چه‌ مدت می‌توانم در تایلند اقامت کنم؟
اعتبار ویزای تایلند معمولا ۳ ماه پس از صدور آن است و در این مدت، شما می‌توانید بین ۳۰ تا ۶۰ روز (با توجه به ویزای صادره) در تایلند اقامت داشته باشید.
آیا از سیم کارت ایرانسل در تایلند می‌توان استفاده کرد؟ به صرفه است یا خیر؟
بله. می‌تونید استفاده کنید البته هزینه‌اش بسیار بالاست هم برای ارسال و دریافت اس ام اس هم برای مکالمه و اگر سیم کارت شما اعتباری باشه خیلی سریع اعتبارتون به اتمام خواهد رسید.
معمولا فاصله تهران تا بانکوک چند ساعته؟

فاصله هوایی تهران تا بانکوک حدود 7:30 ساعت پرواز است.

واکسن های کرونا مورد تایید کشور تایلند؟
آکسفورد آسترازنکا

جانسون اند جانسون

مدرنا

فایزر

سینوفارم

اسپوتنیک

کوویشیلد

سینووکس

زمان تست PCR چند روز قبل از سفر است؟
این آزمایش باید ۷۲ ساعت یا سه روز قبل از پرواز انجام شده باشد.

آیا کارت واکسن دیجیتال برای افراد زیر ۱۸ سال اجباری است؟


ارائه کارت واکسیناسیون برای گردشگران زیر ۱۸ سال که همراه والدین خود به تایلند سفر می‌کنند، اجباری نیست
کارت واکسن دیجیتال دارای QR Code چیست؟
یکی از مدارک بسیار مهم برای دریافت ویزا تایلند، کارت واکسیناسیون دیجیتال دارای QRcode است؛ این کارت نشان می‌دهد که مسافران دو دوز واکسن مورد تأیید‌ کشور تایلند را دریافت کرده و از آخرین مرحله واکسیناسیون آنها حداقل ۱۴ روز گذشته است.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد